מדוע פסטיבל בית שמש הוא כישלון?

כשנותנים לך סוס אל תספור כמה שיניים יש לו. האם פסטיבל בית שמש הוא מתנה שהרשות המקומית נותנת לציבור תושביה או שאולי זו חובה רשותית כמו כל החובות עליהן היא מפוקדת?

ציבור בפסטיבל
ציבור בפסטיבל

"פסטיבל בית שמש- כישלון. האם ערב מופעים של לילה אחד יכול להיקרא בכלל פסטיבל? האם אירוע שמדיר מין אחד מהבימה יכול להיקרא פסטיבל עירוני? נדמה ואיני טועה, כמות הנוכחים באירוע מעידה יותר מכל על כישלונו. הפסטיבל הוא כישלון!!! 4000 איש מתוך 180 אלף תושבי בית שמש והאיזור הם בקושי 2.5% מהאוכלוסיה!!! ולא חשוב שעל אירוע כזה הוציאו למעלה מרבע מיליון ש"ח. אז העירייה ושבעת לקקניה יכולים לומר מה שהם רוצים, העובדות מדברות בעד עצמן."

הפוסט הזה וכתבה שפורסמה באתר זה, עוררה הדים. הרבה ביקורת הוטחה בי, היו גם שתמכו, וזה אופיו של כל מעש ציבורי, לעמוד במוקד השיח. אחת מאותן ביקורות מובאת כאן בעילום שם, מכיוון שלא קיבלתי רשות איני מציין את שם הכותב. הנה הדברים כלשונם: "קראתי את הפוסט שהעלית "פסטיבל בית שמש כשלון" ועשה לי רע, לא אתייחס לשיח שם כי הוא ברור. אולם, מעציב אותי שנהגת בחוסר אחריות - כמי שמעיד על עצמו כמתריע בשער?!

אתה הרי יודע כמה בכל שנה נלחמים לקיים את הפסטיבל או מה שנשאר ממנו - יום אחד חרף ועל אף שיש מי שהיה מוותר עליו. אז במקום לפרגן על העובדה שהוא מתקיים וזה לא מובן מאליו במציאות הקיימת אתה בוחר לעשות חשבונאות כמה מתוך כמה הגיעו??

דוד וקנין הוא לא מחביביי אולם מגיע לו שאפו ענק על העבודה הסזיפית שהוא עושה ועל העובדה שכל אירוע שמתקיים הוא מצליח להוציא מאות אנשים להשתתף!!!

גם בערב פיוט הייתה הצלחה. שני אירועים יחידים שהציבור הדתי"ל והכללי "זכו" להם. להבדיל, מהציבור החרדי שהתענג על עשרות אירועים שגרינברג הנגיש עבורם!!!

בהעדר תרבות הפנאי לילדי העיר הותיקה ובכלל צריך להוקיר אירועים שמתקיימים ולא לנגח עשייה. מגמה זו תוביל לאובדן המעט שעוד נשאר כולל התקווה שאפשר להציל ממה שכבר אבד. חבל ומצער שזו הבחירה שלך להתעסק בסמנטיקה וגיבובי מילים פסטיבל כן או לא??

מניח שיש מי שמחא עבורך כפיים - הצלחת בגדול להגדיל את הקיטוב בתוך המחנה הכללי.. בדיוק לפי משנה סדורה של מנהיגי הציבור החרדי!!" עד כאן לשון הכתוב אלי בתגובה.

משפטי שדה אני לא אוהב. מכיוון שהחליטו לעשות לי משפט, אביא בפניכם את כל הטיעונים ואשתדל להניחם לפניכם כסדרם. נדמה לי שהתשובות מצויות בדיוק בדברים האלה. מישהו יכול להסביר מדוע הציבור הדתי"ל והחילוני ראוי רק לשני אירועים יחידים, בעוד הציבור החרדי מתענג על עשרות אירועים? זאת לא אני כתבתי, זאת החשבונאות שהמגיב הנ"ל עשה. ואני מואשם בחשבונאות?

לפני הכל, מהו האירוע הזה? האם אנחנו נתינים שקיבלנו מתנה מהראיס או שאנחנו יכולים ומותר לנו לבקר את 'אותה מתנה' שקיבלנו. להבנתי לא מדובר במתנה, אלא בחובה רשותית שעל הרשות לעשות הכל באופן הכי טוב והכי נכון. כמו שאני דורש מהרשות להיות אחראית על ניקוי רחובותינו ותיקון בורות כבישינו מותר לי לדרוש מממנה לקיים אירועי תרבות באופן הכי נכון והכי מנוהל נכון. מכאן היתה הביקורת שכתבתי.

אכן, אל תדפדפו בקרן אור, לכו להודעות באתרי האינטרנט של העירייה ותמצאו כמה נכחו בפסטיבלים קודמים? לכו לדפי המהללים והמשבחים, ביניהם כאלה שהיו על הבמה באותו לילה, והשוו נתונים. אם פעם הגיעה רבבה לצפות באירוע כזה, הפעם היו שם יותר קרחות בדשא מאשר שטחים תפוסים. גם להערכת המפיק המשובח היו שם כ-4 אלפים. זה פסטיבל? 4 אלפים בחג? בחופש? מבית שמש וממטיילי האיזור?

וקצת תזכורת, הפסטיבל הזה החל כמסורת של שתי לילות, צומצם לליה אחד, הפך להילולא (שירי קרליבך) וחזר למתכונת של לילה. אם היה עמוד לשדרה לפסטיבל הזה לא היה משנה פניו כל כך הרבה פעמים... ובודאי לא היה מתקצר.

ומי הפיק את האירוע? אז משבחים את דוד וקנין. מגיע לו שאפו. גם אני אמרתי. ובכל זאת, אשאל את חמשת קוראי, מה תפקידו של מר וקנין במערכת? ממתי הוא ממונה על הפקת אירועים? מדוע לא אגף אירועים? היכן הוא סגן ראש העיר שתחת המטריה שלו יושבת אותה מחלקה? ואשתדל להתבטא בעדינות, לא כל בעל רישיון זוכה לנהוג באוטובוס. תבדקו ברשויות מתוקנות, כמה חשיבה יש בארגון ערב כזה ובודאי כאשר מגדירים אותו כפסטיבל? מי הצוות שעבד על הערב הזה? הנה לכם שמות העובדים: דוד, דוד וקנין, וקנין, וקנין דוד, מנהל הרכש, כולם זה אותו אדם. הוא היה היחצן, המפיק, העורך, תולה המודעות. הכל.. הוא עשה. למה זה? ולא סיפרתי לכם מה שאני יודע כמה השתדלו להכשיל את מר וקנין היקר, כמה צעקות הוא חטף בדרך. זו הרצינות שבה מנהלים לנו את חיי התרבות בעיר? לצערי הרב איני מקבל את ההתנהלות הזו. במיוחד שזה חוזר על עצמו שוב ושוב.

וברשותכם ניכנס לתוכן. כן קיבלתי ביקורת עוד לפני האירוע על התוכן. למה אין אשה על הבמה? למה רק זמר מסוג זה? למה שוב אותן דמויות? ואירוע עם כל הכבוד בסדר גודל כזה צריך להיות בידי מנחה מקצועי. זה שאתה לובש חולצה לבנה מכופתרת לא עושה אותך מנחה!! ויש לי כבוד לכל מנחה שיעלה על הבימה. רק אדם מקצועי יכול להנחות ערב כזה... נקודה. ומי בדיוק קבע את התוכן? האם ישבה איזו ועדת תרבות שעברה על התוכן או שאולי זה מה שהיה פנוי... כשעובד רק אדם אחד, ויהיה הסופר מן הכי גדול, לא יכול לעשות הכול.

ומתי ידעתם, אתם הציבור, שיש פסטיבל? פסטיבל סוכות בעכו מתקיים בכל שנה. פסטיבל עין כרם מתקיים כבר כמה שנים. פרסום האירוע מתחיל כבר שבוע לפני ראש השנה, או לכל המאוחר בערב ראש השנה. ימים אחדים לפני האירוע. מתי אצלנו החלו בפרסום? בערב סוכות... שלושה ימים לפני האירוע...

ואלו רק כמה נקודות בהם אני חלוק עם מבקרי.

אסיים. יכולתי לעבור לסדר היום גם אני. לומר מילה אחת שאפו לוקנין ונגמר הסדר. לא, איני דומה לשאר הכותבים והמבקרים והלקקנים. איני בודאי הכי מושלם בעולם, איני בודאי הכי טוב בשיירה, ובכל זאת, זה מה שעיני ומחשבתי קיבלה והעליתי על הכתב. למחוא כפיים הכי קלף לעמוד מול הפרץ קשה. ואני מעדיף להיות האיש הרע כדי ל תקן, כדי לשנות. אם לא נשנה בפעם הבאה, אז כנראה אפסה תקוותנו לשלטון נורמלי ותקין. אז אם על שאיפתי זו אני מוגדר כלא אחראי, כחסר אחריות, כלא מבין, אני גאה והכי שלם בעולם.

לשנה הבאה בע"ה, די שתטפלו בנקודות האלה, די שתקום ועדה להוביל את האירוע, בטוחני שהציבור יהנה כפל כפליים. וזה יהא שכרה של המערכת. אני מוחל על כבודי.

נושאים: פסטיבל בית שמש
ציבור בפסטיבל
ציבור בפסטיבל
ציבור בפסטיבל
ציבור בפסטיבל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מדוע פסטיבל בית שמש הוא כישלון?
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 16 באוקטובר 2017, 06:50

התייחסות באתר מהדריניוז כאן: https://www.rbsn.co.il/הפסטיבל_והפיות

מדוע פסטיבל בית שמש הוא כישלון?
שמעוןנכתבה ביום ראשון, 15 באוקטובר 2017, 05:41

ציון סולטן היקר, אני לא בא לבקר את המאמר שלך אבל לדעתי אם רוצים להשאיר את בית שמש ציונית צריך לדעת גם לפרגן על דברים טובים שקורים בעיר. בצורה הזו כל בר דעת ציוני יישאף לעוף מהעיר למקום מגורים אחר וכמו שאנחנו יודעים ישנה הגירה חרדית מאוד חזקה. התוצאה תהיה כמובן: בית שמש חרדית הרבה יותר מהר ממה שאמור להיות (זה בזכות ביקורות שליליות על העיר בית שמש) מקווה שהצלחתי להעביר את המסר שלי בלי שום כוונה לפגוע או לערער על הרצון הצודק של המאבק שלך. יישר כוח גדול!!

מדוע פסטיבל בית שמש הוא כישלון?
גולש אנונימינכתבה ביום שבת, 14 באוקטובר 2017, 07:13

ציון יקר אתה צודק במאה אחוזים מאז עמרם לוק ז"ל כל מי שבא אחריו ניקנה על ידי הדתיים הקיצוניים הוותיקים ממורמרים בית שמש שאנחנו מכירים איננה ציון שמור על הבריאות ואל דאגה כל כלב ביז'י יומו הרי ברור שבבחירות האלה הם יעיפו את אבוטבול וימנו את אחד הדתיים הקיצוניים ויהיו המון פסטיבלים של חזרה בתשובה ושל ישיבות הלב כואב ואין מה לעשות

מדוע פסטיבל בית שמש הוא כישלון?
פסטיבל הטיפשותנכתבה ביום רביעי, 11 באוקטובר 2017, 09:06

נכנסנו לשנת בחירות שום פסטיבל לא יסתיר את הבובה שהייתה ראש העיר במשך חמש שנים ונתנה לקיצונים מכל מפלגה לשלוט במורא ובבצע