בין בית שמש לקריית יערים

העיר בית שמש זכתה לקבל את ארון השם אך חוסר התעלות לגודל השעה הפך לאסון נורא והארון עלה לקרית יערים. סיפור מקראי אקטואלי להיום. אנחנו רוצים עיר לכולם, הרב מקלב הגדיר לרב גרינברג את המשימה: להפוך את בית שמש לעיר החרדית הגדולה ביותר.

הכותב אורי אהלי תושב העיר
הכותב אורי אהלי תושב העיר

שכן חרדי חביב הגיע לגור בשכנותי לפני כמה שנים מקרית יערים וכמו תמיד יחסי השכנות עצמם בבית שמש מופלאים. לאחר שסייעתי לו להיקלט, שמעתי ממנו מה גרם לו למאמץ הכספי לעבור לבית שמש. אשתו והילדים מאוד זקוקים לכלב ושכניו בקרית יערים ראו זאת בעין לא יפה והזכירו לו שזה ישוב חרדי. כמוהו, כמו החרדי הנ"ל, רבים וטובים, באו לגור בעיר פתוחה שטובה לחרדים ושאינם חרדים כאחד, ומהווה פתרון דיור מצויין לכל שבטי ישראל.

נכון, יש טענות חלקן מוצדקות, כנגד עליזה בלוך אשר באומץ לב ואמונה גדולה מתמודדת כעת לראשות העיר אבל כל הטענות האלו בטלות בשישים מול החשש שנהפוך מבית שמש לקריית יערים. עד הבחירות האלו תמיד היה שותף לא חרדי לראש העיר החרדי לפני הבחירות ומקום מכובד בקואליציה לסיעות לא חרדיות (הגוש החברתי, מאיר בלעיש).

היום במערכת הבחירות הנוכחית, הכל סגור!!! וחרף האישיות החיובית של הרב שמואל גרינברג שרותו בצה״ל והדעת שקנה במכון מנדל (ויש יאמרו שדווקא בשל כך הועמד בחזית), העיר תכנס לרשימת הערים תחת הגדרה: ״עיר חרדית״. זה כבר אתגר חיים שונה לחלוטין הן בנראות כלפי חוץ והן בחיינו בעיר.

אני חש כי אנחנו בתוך מעשה קמצא ובר קמצא מאגדות החורבן, שבהם גם מתוך עלבון אישי או עמידה של רבי זכריה בן אבוקלס הולכים להחריב את העיר. ללכת לעשות מעשה בידיים נגד חייהם שלהם עצמם?

לחרדים מגיעות כל הזכויות ואין שום מקום לשיח מפלג. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הציבור החרדי נהנה בשנות עליזה בלוך, מפריחה ושגשוג וכפי שצייר באוזני רב חרדי חשוב מחוץ לבית שמש כך היה. בשנתיים שלוש הראשונות סמכו על זיכרונם הקצר של הבוחרים ואפשרו טיפול הוגן בקהילות החרדיות ושיתוף פעולה טוב עם הליכוד והבית היהודי. אמנם כבר בחודשים הראשונים נרשם אתר אינטרנט באוקראינה בשם ״אספקלריא״ ובאורח פלא תדרך ברוח דגל התורה נגד עליזה על מנת להבטיח מלחמת דת בעתיד. נושאי מחלוקת כואבים לגבי צביון שכונת נווה שמיר ובר אילן הובאו בכוונה למשבר, ליצור מצב של תלונות בפני גדולי ישראל למרות שגם הרב אבוטבול הכיר במורכבות בהסכם שחתם וביטל עם הליכוד. ועוד, עצירת כלל ההקצאות והתברים על מנת ליצור לחץ והנחיות רמ״י להרס קרוואנים לבתי כנסת שהוצבו על שטחי ציבור בידיעה מראש שכך יהיה. מה שהמשיך למעשה הנבלה של פרסום קמפיין צווי ההריסה הפיקטיביים לבתי כנסת כאמצעי תבהלה והפחדה, מול מציאות שקרית שיצרו בכוונה. הציבור צריך להשמיע את האמת שלו אנחנו רוצים עיר לכולם, הרב מקלב הגדיר לרב גרינברג את המשימה: להפוך את בית שמש לעיר החרדית הגדולה ביותר.

האם נגזרה הגזירה?

כמי שבקמפיין תשע״ח-2018 ובקי גם היום במספרים לשנת הבחירות הנוכחית, יש אלפי מצביעים שתמכו בעליזה בבחירות הקודמות ולא יצאו להצביע בבחירות אלו. קרוב אלינו הדבר מאוד לצאת, להשפיע להסיע ולהצביע. למען עתיד כל תושבי בית שמש.

ללמוד מאצילות הנפש של עו״ד רינה הולנדר שלמרות עוגמת הנפש האישית והציבורית היא מבינה היטב שמי שנפגע אינו רץ להלשין לרומאים כבר קמצא אלא ממשיך לתקן ולתבוע.

כמובן החרדים הם עצמנו ובשרנו ואינם דומים לרומאים, רק השאלתי את הביטוי לומר שפגיעה אישית או כעס אינה סיבה לפגיעה בכלל. שורה ארוכה של אישי ציבור, אושיות העיר ופעילים מאוכזבים מ-2018 הולכים ומתעוררים להציל את העיר.

כל קול לעליזה הוא טובתה של עירנו האהובה בית שמש.

ניצחונה יבטיח קואלציה עירונית מגוונת אשר תמשיך לטפח ולפתח את העיר לטובת כולם, לכל התושבים, על כל חלקיה. פיתוח הרמות לצד השלמת פינוי בינוי בותיקה.

גם אם חלילה תפסיד (בעיקר בשל אדישות ונקמנות) הפער יהיה מאוד חשוב להמשך חיינו בעיר לא דומה ניצחון 51:49 לרוב הרבה יותר מסיבי.

ילדי הלוחמים בחזיתות השונות טורחים להגיע לקלפי הצבאית, בידיעה שאין לנו בית שמש אחרת. כך אני מצפה מכל התושבים שמעבר לכל שיקול מוניציפלי רגיל לא יתנו את ידם להפיכת בית שמש לקריית יערים.

אל תחשבו עלי ולא על עליזה אל תגרמו לשכן החרדי החביב שלי לעבור עיר פעם נוספת כמו זו עיר חרדית ואסור לגדל כאן כלבים …

בעזרת השם בזכות אחדות והבנה של כל מגזרים שאנחנו העיר האמיתית של ארון ברית ה עיר שהמיוחד שבה הוא הגיון שלה כל הגלויות נקבצו אליה, כל הדעות הפוליטיות נמצאות בקרב תושביה וכל סוגי הקהילות הדתיות והחרדיות לגווניהן.

שיהיה לכולנו בהצלחה.

הכותב הוא: תושב העיר עשרים וחמש שנה פעיל ציבורי בהקמת בתי כנסת, קליטת עליה והנהגת ההורים היישובית .

נושאים: בחירות 2024, בית שמש, עיר חרדית, עליזה בלוך
הכותב אורי אהלי תושב העיר
הכותב אורי אהלי תושב העיר
הכותב אורי אהלי תושב העיר
הכותב אורי אהלי תושב העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: