חודש פברואר הוא החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת

רבים מאיתנו מצליחים לשמור על שגרה ועל רצף של פעילות ועשייה רק בזכות הרשת. אנחנו לומדים ברשת, עובדים ברשת, נפגשים עם משפחה וחברים ברשת, קונים ברשת, משחקים, צופים בסרטים וגם סתם מעבירים את הזמן ברשת. והרשת היא גם סכנה... בעיקר לילדים. טוב לשוחח על כך בשעת מחנך, או בשיח פנימי בתוך הבית.

הרשת אינה בטוחה צילום: אתר חדשות הממשלה
הרשת אינה בטוחה צילום: אתר חדשות הממשלה

החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת, זה הזמן להזכיר, קיומו של מוקד ארצי 105 המטפל, מקבל ומשיב, בעניינים חשובים שלעיתים 'מתביישים' לדבר עליהם או מפחדים להזכירם שמא ...

ישראל חוברת בחודש הזה ליותר מ-130 מדינות שציינו ב-7 בפברואר את יום האינטרנט הבטוח הבין-לאומי. יום האינטרנט הבטוח הבין-לאומי והחודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת מוקדשים להעלאת המודעות בקרב ילדים ונוער, הורים ואנשי מקצוע בארץ ובעולם לשימוש נבון ואחראי ברשת האינטרנט ולהתנהלות ערכית, אחראית ומוגנת ברשת.

אורח החיים שלנו וכעת רבים מאיתנו מצליחים לשמור על שגרה ועל רצף של פעילות ועשייה רק בזכות הרשת. אנחנו לומדים ברשת, עובדים ברשת, נפגשים עם משפחה וחברים ברשת, קונים ברשת, משחקים, צופים בסרטים וגם סתם מעבירים את הזמן ברשת.

הרשת היא חלק בלתי נפרד מחיינו וזה נהדר – כי היא פותחת בפנינו עולם בלתי מוגבל של אפשרויות ומאפשרת לנו לנהל שגרת חיים גם בתקופות של חוסר יציבות כמו זו.

אך לצד היתרונות הרבים חשוב לזכור כי ברשת יש גם מצבי סיכון ופגיעה – אלימות, אנשים שרוצים להזיק, תכנים לא מתאימים, תכנים פוגעניים, אנונימיות ומיסוך ועוד לכן גם השנה – חשוב להציב במרכז את השימוש המושכל, הזהיר, האחראי והבטוח ברשת ובכל המכשירים המחוברים אליה.

לאור החשיבות הרבה שאנו רואים לנושא זה, זו השנה השנייה ברצף שהמטה הלאומי מקדיש חודש שלם להגנה על ילדים ברשת, ובכללו השבוע הלאומי לגלישה בטוחה. להציג בפניכם עד כמה הנושא הזה חשוב שימו לב לנתונים בישראל. כ-8,100 אירועים בתחומי העניין של מוקד 105 נפתחו וטופלו במהלך שנת 2023. גילי הנפגעים העיקריים: 12 עד 17מגדר: 63% מהנפגעים היו ילדות ונערות, רובן בגילי 12 עד 14. סיווגי האירועים המובילים: עבירות מין (33%), בריונות וביוש (17%) וחשש לחיי אדם 16%. נפגעים בעבירות מין: 42% מהנפגעים היו ילדים ונערים, כאשר 72% מהם נפגעו מסחיטה מינית. זירות האירועים המובילות: אינסטגרם (32%), וואטסאפ (21%) ופורום סטיפס 11%.

טוב יעשו ההורים, לדבר על כך עם ילדיהם, להסביר ולשנן שוב ושוב על הסכנות האורבות בפתיחות המרובה שיש היום בעולם הרשת.

פעם וזה היה מזמן, הרשות המקומית נהגה לחדד חשיבות האירועים האלה בפרסומים מטעמה במדיה המקומית. אולי בשל הזמן, אולי בשל מערכת הבחירות, אולי בשל המלחמה הנכנסת כבר לחודשה החמישי... כל אלה ולחוד הם סיבות טובות לדחיקת הנושא מסדר היום. אנחנו כאן להזכיר...

נושאים: הרשת, עולם האינטרנט, אתגר לאומי
הרשת אינה בטוחה צילום: אתר חדשות הממשלה
הרשת אינה בטוחה צילום: אתר חדשות הממשלה
הרשת אינה בטוחה צילום: אתר חדשות הממשלה
הרשת אינה בטוחה צילום: אתר חדשות הממשלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: