משרד התחבורה שוקל לבטל את הטסט הפנימי לפני מבחן הנהיגה

לומדי נהיגה נדרשים לעבור מבחן פנימי לפני ניגשתם למבחן נהיגה בידי בוחני משרד הרישוי. רק אחרי הצלחה במבחן הפנימי עוברים לשלב האחרון של לימוד הנהיגה. ביטול הטסט תחסוך ללומדי הנהיגה מאות שקלים

ביטול הטסט הפנימי
ביטול הטסט הפנימי

האם טסט פנימי זה חובה? עשיתי כ-35 שיעורי נהיגה ובקרוב אגש לטסט. אני מרגישה בטוחה בנהיגה ומוכנה לטסט וגם המורה שלי מסכים. האם טסט פנימי זה חובה או שאפשר לוותר ולגשת ישירות לטסט.

זו שאלה שנשאלה באתר מידרג ומה השיבו שם המורים? אל תופתעו כלל. כל המורים תומכים. " טסט פנימי הוא חובה כחלק מתהליך להוצאת הרישיון. את הטסט הפנימי מבצע מנהל מקצועי של הבית ספר, זה סוג של מבחן פנימי לבדוק אם התלמיד מוכן לטסט החיצוני. משרד הרישוי מחייב כל תלמיד לבצע טסט פנימי.

במשרד התחבורה חושבים אחרת. במשרד התחבורה בוחנים ביטול חובת טסט פנימי. כיום מחויבים תלמידי נהיגה לגשת למבחן מעשי פנימי, שעלותו תשלום חד-פעמי של 300-150 שקל אצל מורה נהיגה שלא מלמד אותם, לפני שהם עוברים טסט חיצוני.

הוצאת רישיון נהיגה כרוכה בהוצאה כספית לא קטנה, לימוד נהיגה עצמה הוא הוצאה גבוהה עבור תלמידים רבים. לעיתים זה מגיע לכדי אלפי שקלים. בישראל יש חובת הוצאת רישיון נהיגה, מי שאינו מחזיק ברישיון נהיגה אסור לנהוג.

האם משרד התחבורה אינו מודע לדעת המורים המלמדים נהיגה?

מורה הנהיגה הוותיק בבית שמש אלי דהן חושב: ביטול הטסט הפנימי יחסוך אולי את ההוצאה על המבחן עצמו אבל התלמיד יצטרך להוציא יותר על שיעורים כדי להיות אכן בטוח שהוא נכון לגשת למבחן החיצוני. מה הועילו חכמים בתקנתם? . המבחן הפנימי כשמו כן הוא, מבחן יכולת לעמוד ביכולת להצליח- בדגש על להצליח, תלמידים שלא מוכנים מורגש אצלם חוסר הביטחון ומומלץ להם ללמוד עוד כדי להיות מוכנים לקבלת הרישיון. המבחן הפנימי הוא מסננת, ממחיש לתלמיד את יכולתו האמיתית ומידת מוכנותו לעמוד בלחץ הכביש והנהיגה. שלא לדבר על חווית ההתרגשות שגורמת לרבים להיכשל בטסט הראשון, במבחן הפנימי כבר מדלגים על ההתרגשות וכך מגיעים לטסט מוכנים גמרי." סיכומו של דבר היתרון לחסוך 200-300 ש"ח עלול לגרום להוצאה גדולה יותר ועל זה בדיוק מסביר המורה דהן, לא מומלץ.

בכל מקרה נציין כי משרד התחבורה שוקל לבטל לפחות את הטסט הפנימי, מה שעשוי לצמצם את ההוצאה של מתלמדי הנהיגה.

נושאים: משרד התחבורה, לימוד נהיגה, רישיון, טסט פנימי, אלי דהן
ביטול הטסט הפנימי
ביטול הטסט הפנימי
ביטול הטסט הפנימי
ביטול הטסט הפנימי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: