הקלה חשובה לעולים לירושלים מבית שמש והסביבה

בעקבות החלטת השרה רגב: הנסיעה בנת״צ בכביש 1 לירושלים תותר לנהג + נוסע (2 ומעלה) במקום 3 ומעלה כפי שקיים היום.

צילום: סיון שחור לע"מ
צילום: סיון שחור לע"מ

בשורה טובה לנהגים בכלל ובפרט לנהגי העיר בית שמש והסביבה התקועים בפקקים בעליה לירושלים. מיום ראשון הקרוב (5 בפברואר), "נתיב פלוס" (הנר״ת - נתיב רב תפוסה) בכביש מספר 1 לירושלים יאפשר נסיעה של שני נוסעים ומעלה (נהג+נוסע) במקום 3+ כיום.
זאת במסגרת פיילוט עליו החליטה הערב שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב.

החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.

מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.

עוד הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת.
זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.

השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה.

נושאים: נתצ, ירושלים, בית שמש, מירי רגב, משרד התחבורה
צילום: סיון שחור לע"מ
צילום: סיון שחור לע"מ
צילום: סיון שחור לע"מ
צילום: סיון שחור לע"מ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: