אחרי 17 שנות פעילות, עמותת 'למתנדב' חדלה מלהתקיים

העמותה ש'גלגלה' למעלה מ-20 מיליון ש"ח לטובת תושבים סגרה שעריה והפנתה את מטופליה

חברי העמותה מנהליה ופעיליה, דרור מזרחי, יוסי ערב ועוד
חברי העמותה מנהליה ופעיליה, דרור מזרחי, יוסי ערב ועוד

אחת העמותות החשובות, שפעלה במשך שנים ארוכות בעיר נסגרה לפני כחודש ימים!! עמותת 'למתנדב' פעלה בשכונות העיר ורבים מבני ותושבי העיר נתקלו בה בשלב זה או אחר בחייהם. המשך טוב-17- שנים הצליחה העמותה לשרוד למרות מוקשים שנקרו בדרך. השנה הגיע סופה!!! חבל? י
דרור מזרחי, צעיר כריזמטי ומוכשר מאוד ורענן אהרונסון מי שהיה עד לאחרונה מזכיר המועצה האזורית מטה יהודה עמדו מאחורי הקלעים של תפעול העמותה. השניים תולים את סגירת העמותה גם באי היענות עיריית בית שמש לתמוך בקיומה. מוכר לכם? למי ששכח, נזכיר על עוד עמותה שנסגרה בשם 'רקפת'- תנו לילדים לגדול, עמותה שפעלה למען ילדים ברמת בית שמש ובבית שמש וגם היא נאלצה לסגור שעריה.
הנה הודעתם של דרור ורענן: "בצער רב, לאחר17 שנות פעילות והשקעה של עשרות מיליוני שקלים בתחומי חינוך ורווחה בעיר ותושביה, החליטה הנהלת העמותה לסגור את פעילותה, בשל היעדר תקציב ואי תמיכה מצד מעיריית בית שמש, חרף פניותיה הרבות בנדון לעירייה. מעתה עשרות ילדים בסיכון ישוטטו ברחובות ו-500 משפחות נזקקות יופנו בחזרה לטיפולם של ראש העיר ואגף הרווחה.

עמותת "למתנדב בית שמש, מטה יהודה" הוקמה בשנת 2000 במטרה להעצים את ערך ההתנדבות בבית שמש ומטה יהודה ולקדם יוזמות התנדבותיות שונות. בין מקימיה נמנים איתן חברוני, יוסי לוי, משה פלאם, שירית אהרונוסון, מרדכי עציוני ודרור מזרחי. ב-16 השנים האחרונות הובילו את העמותה דרור מזרחי ורענן אהרונסון יחד עם שותפים לדרך בהם מתנדבי העמותה היקרים: יוסי, סוזי, רחל, זהבה, מיכאל, יענקלה, ברי, אופיר ועוד רבים וטובים, שלכולם אנו מוקירים תודה ומצדיעים.

במהלך 17 השנים החולפות הפעילה העמותה שורה של פרויקטים בנושאי רווחה, בריאות, המגזר השלישי, חינוך, תרבות, איכות הסביבה ועוד תוך דאגה וטיפול באוכלוסייה קשת יום, המופנית אילינו באמצעות רשויות הרווחה בעיר. מוטו העמותה הינו "בונים ביחד קהילה פורחת" ומשמעותו שיתוף פעולה בין גורמים מקומיים למען הקמת יוזמות חברתיות למען אוכלוסייה נזקקת. בצר לנו, שיתוף הפעולה עם העירייה קרס במהלך השנים האחרונות.

לידיעת התושבים, עמותת "למתנדב" השקיעה בעיר ותושביה למעלה מ-20 מיליון שקלים ב-17 השנים החולפות, החל בהקמת כיתות מיחשוב בבתי ספר בשווי מאות אלפי שקלים, פעילות עם מבוגרים למען צמצום הפער הדיגיטלי, פרוייקטים שונים בנושא איכות הסביבה, המשך בהקמה ותפעול מועדוניות לילדים בסיכון בהן ניתן מענה חינוכי וחברתי, תוך צמצום פערים סוציו-אקונומיים, הכשרת משפחות חד הוריות ליציאה למעגל עבודה, וכלה בחלוקת מזון לד-500 משפחות נזקקות מידי שבוע בשיתוף עמותת "לתת" ו-"לקט ישראל", שהיו שותפות נאמנות לדרך וראו בנו גורם עיקרי ובלעדי לחלוקת מזון לנזקקים בבית שמש.

למרבית הצער, בשנים האחרונות התקשתה העמותה בגיוס תרומות מגורמים שונים בארץ ובחו"ל ובשל כך הנהלת העמותה פיטרה את כלל עובדיה וסגרה את מרבית הפעילויות שצויינו לעיל. עם זאת, בחרה ההנהלה להותיר את חלוקת המזון לנזקקים על כנה בשל חשיבות הנושא. בניסיונות חוזרים ונשנים לקבל תמיכה מצד העירייה, לרבות מראש העיר, העמותה נענתה בשלילה או בחוסר מענה פעם אחר פעם. למעשה, הנהלת העמותה ומתנדבי שפועלים בהתנדבות מלאה, התייאשו מהעבודה מול עיריית בית שמש, שמחד הפנתה איליה משפחות רבות לסיוע בחלוקת מזון ומאידך לא טרחה לסייע במבנה חלופי או בסיוע כספי לצורך שכירת מחסן המזון. בשל כך ובכאב רב לאחר שנים של עשייה, החליטה העמותה לסגור את פעילותה ולהפנות בצער את 005 המשפחות הנזקקות לטיפולה של מחלקת הרווחה בעיריית בית שמש. כאן המקום גם להתנצל בפני המשפחות הנזקקות על הסגירה. אנו מפנים אתכם לטיפולו של ראש העיר ומחלקת הרווחה.

לסיום, הנהלת העמותה מבקשת בזאת להודות לתורמים ולכל מתנדבי העמותה במהלך השנים, שעשו לילות כימים למען משפחות נזקקות בעיר, בלעדיכם כל המפעל ההתנדבותי הזה לא היה מתקיים".
עד כאן הודעת מנהלי העמותה.
מעדות אישית ניתן לספר על אחד הפעילים בעמותה, יוסי ערב, מעבר להיותו אדם טוב הוא ראה בקיומה של העמותה נכס ציבורי חשוב ממדרגה ראשונה.
ערב לא חסך זמן ולעיתים אפילו על חשבון משפחתו ועבודתו הוא יצא להתנדב ולתרום למען החלשים בקהילה.
מי ימלא את מקומה של העמותה? אין חלל ריק. האם אגף הרווחה המצוי במשבר רציני ועמוק יכול עתה להוסיף לעצמו עוד מטלה?
נדמה ולא נטעה אם נאמר כי גם במקרה זה כמו במקרה רקפת, הרשות המקומית פועלת במנותק מהקהילה, במקום לאמץ ולחזק כוחות מתנדבים ותורמים, היא מערימה בפניהם קשיים עד כדי אי יכולת תפקוד. התוצאה? סגירת שתי עמותו מהעמותות הכי פעילות ופוריות בעיר.
חבל.

נושאים: דרור מזרחי, רענן אהרונסון, עמותת רקפת, יוסי ערב
חברי העמותה מנהליה ופעיליה, דרור מזרחי, יוסי ערב ועוד
חברי העמותה מנהליה ופעיליה, דרור מזרחי, יוסי ערב ועוד
חברי העמותה מנהליה ופעיליה, דרור מזרחי, יוסי ערב ועוד
חברי העמותה מנהליה ופעיליה, דרור מזרחי, יוסי ערב ועוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: