פסטיבל התל- חדל קיום

תחת הנהלת עליזה בלוך התקיים מפעל תרבות שנועד לשנות תדמית ובעיקר להביא לעיר אלפים ללמוד ולהכיר את בית שמש העתיקה, אחרי שנתיים עצר המפעל מלהתקיים. אולי בגלל שראש העיר בחו"ל? אולי בגלל המלחמה? בכל מקרה הודעה מסבירה או מתנצלת לא פורסמה בעניין

אתר לשימור
אתר לשימור

בשנה שעברה חוותה בית שמש אירוע יוצא דופן, פסטיבל התל. מסורת? כן זה היה הפסטיבל השני שנערך באותו מקום ובאותה קטגוריה. השנה לא מתקיים הפסטיבל? למה? האם בגלל שראש העיר בחו"ל? יכול להיות. האם בגלל המלחמה ומצב הרוח הלאומי ירוד? יכול להיות. אין הודעות הסבר למציאות הזו.

לפני כן הנה תזכורת ממה שחווינו בשנה שעברה. "פסטיבל התל מתקיים זו השנה השנייה ובהפקת עיריית בית שמש ורשת המרכזים הקהילתיים העירוניים. הפסטיבל כלל אז שדרות אומנות ומשחקים, מסע בצלילים אל סיפור התל, מתחם שוק אמנים תוסס, מחזמר קצבי ומשעשע וסדנאות ובניית מיצג ענק. זמרים הופיעו. גם בית האומנים היה פתוח לקהל לתערוכות ללא תשלום. החווה החקלאית בבית שמש קיימה פעילות חווייתית לכל המשפחה . עוד התקיימו אירועים לקהילות המקומיות בפריסת השכונות, לכל שכונה אירוע קהילתי המותאם לה. בשנה הראשונה נטלו באירועי החג כעשרים אלף מתושבי העיר בשנה השנייה כבר הגיעו והשתתפו יותר תושבים.

השנה אין אירועים? אין מנוס מלהסיק מסקנה, בחילופי השלטון מחליפים לא רק מי מנהל את העיר אלא בעיקר בתכנים שהעיר נצרכם מהם. פסטיבל התל אחד מהם.

בקרבת התל נבנה איזה מבנה שנועד לשימור, המבנה הזה יכול היה לשמש כל פעילות. גם הוא עומד על תילו כבר שבע שנים ללא תוכן.

בערב החג דוברי העירייה עמלו קשות להסביר איך כל מיכל אשפה פונה בזמנו ואין אגף שפע עבד בשעות רצופות. ולא היה בידיהם אפילו רגע אחד להסביר מדוע פסטיבל התל לא מתקיים? אם מסורת אז למה לא להמשיך... אולי זה אחד מסממני ההבדלים בחילופי השלטון, שנתחיל להתרגל אין- אין כנראה מי שידחף לקיומם של מפעלי תרבות מהסגנון שהנחילה כאן עליזה בלוך.

נושאים: פסיטבל התל, בית שמש, עליזה בלולך, שמואל גרינברג
אתר לשימור
אתר לשימור
אתר לשימור
אתר לשימור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: