בית כנסת לעילוי נשמת גיבורי מש' מורנו במושב אדרת בעמק האלה

הקמת בית הכנסת 'עם אחד' לאיחוד ולאחוות קהילות, הוא פרוייקט יזום לעילוי נשמת הזכים והטהורים עמנואל ואיתי מורנו הי"ד גיבורי ישראל.

תרומה מחזקת
תרומה מחזקת

משפחת מורנו חוותה שכול כבד, פעמיים, כשנפל גיבור ישראל עמנואל יהודה מורנו הי"ד שנפל בלבנון ב'בעל בק' לבנון, כקצין (סא"ל) בסיירת מטכ"ל. במלחמה הנוכחית, מלחמת עזה או חרבות ברזל נפל איתי שלמה מורנו הי"ד, בן אחיו, בנם של תמי ומשה מורנו מהישוב אדרת בעמק האלה. שני קדושים זכים וטהורים, נפלו על קידוש ה', הגנת הארץ ויושביה. שני גיבורים, דוד ובן, היו

לאחר שנחרב בית המקדש, ואין אנו יכולים לעלות ולהיראות לפני ה' – בתי הכנסת ובתי המדרש הם המקומות שבהם אנו יכולים לשמר את הזיכרון של אותה התגלות השכינה שהייתה בבית המקדש. עבור משפחת מורנו בפרט, ולעם ישראל בכלל, בית הכנסת הוא מקום של מקדש מעט, מקדש לזיכרון, לכבוד.

משפחת מורנו מבקשים להפיץ אור בעולם לזכרם של בניה, והמקום הנכון והטוב בו יוכלו לעשות זאת הוא הקמת בית כנסת על שמם, לכבודם של הגיבורים ולעילוי נשמתם. כבר אמרו חז"ל שהנופלים על קידוש ה' אינם זקוקים לכל מעשה לקדמם לגנזך מרומים, לפני כיסא הכבוד. אולם עבורנו, עבור עם ישראל, מעשה בניית משכן, בו נתפלל באהבה ובאחווה, בשילוב עדות אשכנז ועדות המזרח, יהווה הנצחה ראויה לשני הגיבורים.

"משפחת מורנו וקהילת מושב אדרת מצויה בימים אלה בעיצומו של פרויקט לבניית בית כנסת "עם אחד" שיוקם במושב אדרת לזכרם. בית הכנסת ישלב בין נוסחי עדות המזרח ואשכנז, בתפילה מלאה בשירה וניגונים מקשת העדות. השילוב בבית הכנסת מגיע מתוך רצון לאחדות עם ישראל".

תרמו בלינק המצורף: https://giveback.co.il/project/76856?amb=90a626d8-a7e6-11ee-8409-4201ac1c90d5

התרומה מוכרת ע"י רשויות המס לזיכוי.

נושאים: עמנואל מורנו, איתי שלמה מורנו, אדרת, קהילות, בית כנסת
תרומה מחזקת
תרומה מחזקת
תרומה מחזקת
תרומה מחזקת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: