למרות המלחמה והמצב הבטחוני יהודים רבים מהתפוצות מגיעים לישראל לחגוג את חג הפסח

שלושת הרגלים, ימים בהם העליה ניכרת מהגולה. גם השנה למרות המלחמה יהודים באים לישראל, בינתיים כתיירים. עם ישראל אוהב את ארצו יותר מתמיד

צילום: יח"צ בן חורין
צילום: יח"צ בן חורין

מחודש אוקטובר מדינת ישראל שרויה תחת מלחמה ממושכת אשר משפיעה באופן ישיר על התיירות ככלל, ותיירות נכנסת בפרט. למרות המצב הביטחוני והחשש של תיירים להגיע לארץ, נמצא כי יהודים מהעולם הרואים חשיבות גבוהה בציון החג בעיר ירושלים, צפויים להגיע לישראל ולחגוג את ליל הסדר. מלון מצודת דוד בירושלים, הידוע כאחד המלונות המבוקשים בישראל בקרב יהודים בעולם בשל כשרותו ומיקומו, מדווח על תפוסה של כ-40% של יהודים שיגיעו לחגוג את חג הפסח.

בצל המלחמה, יהודים מארה"ב, צרפת ומקסיקו צפויים להגיע לישראל ולחגוג את חג הפסח המסמלת יציאה מעבדות לחירות. בין הקהילות הבולטות שצפויות להגיע היא קהילת "ישורון" מניו יורק, קהילה אורתודוקסית מודרנית הקשורה מאוד לישראל, ובראשה עומד הרב יחזקאל לוקשטיין בן ה- 94 ובנו הרב יהושע לוקשטיין. המשלחת, המגיעה בכל שנה לחגוג את חג הפסח בישראל, כוללת חברי קהילה בכל הגילאים, ובחלק מהמשפחות יגיעו כארבע דורות. מנהג זה מדגיש את המסורת והמצווה היהודית להעביר את המורשת מדור לדור כפי שנאמר "והגדת לבנך".

מלון מצודת דוד בירושלים, הנו אחד המלונות המבוקשים בקרב יהודים בעולם לאורך השנה ובמיוחד בחג הפסח, בשל מיקומו הייחודי במרחק הליכה מחומות העיר העתיקה והכותל, האווירה המשפחתית ואיכות הקולינריה של המלון שמקיים סדר פסח מסורתי ובסטנדרט גבוה. בערב ליל הסדר יערכו במקביל כ-12 סדרים, בנוסחים, שפות ומנהגים שונים, מגוון רחב של מנות שף המותאמות לחג ועבור היהודים מהעולם הנוהגים לקיים יום שני של גלויות, יערך גם ליל סדר שני, עם תפריט מגוון ועשיר.

הרב לוקשטיין, שחונך על ידי גדולי רבני הציונות הדתית, מוביל את קהילתו מעל עשור לחגוג את חג החירות בירושלים, מול חומות העיר העתיקה. השנה, הביקור השנתי יתקיים למרות המלחמה ודווקא בגללה: "אנחנו רוצים להראות לישראלים שיהודי אמריקה נמצאים איתם, רואים ושומעים מה מצבם ורוצים לתת כל עזרה ותמיכה אפשרית". מספר הרב. "זה יהיה סדר של 133 אנשים, שבו כולם ביחד לוקחים חלק. במקום להתחיל עם קידוש, נתחיל בתפילה למען החיילים שלנו ולשחרורם המהיר והבטוח של החטופים. ובסוף, נרקוד לצלילי 'לשנה הבאה בירושלים' ונשיר את התקווה, שאני בטוח יהיה סיום מרגש במיוחד" אומר לוקשטיין.

נושאים: יהודים, עליה, פסח, שלושת הרגלים, מלון מצודת דוד
צילום: יח"צ בן חורין
צילום: יח"צ בן חורין
צילום: יח"צ בן חורין
צילום: יח"צ בן חורין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: