הליך הבחירות לרבנות- האם אין למחנה הציוני מה לומר?

הפעם בהגדרה המחנה הציוני, כלולים כולם, מהבית היהודי ועד הליכוד, מבית שמש חוזרת ועד דור אחר, כולל עתיד העיר. חמש מפלגות ציוניות בעיר, ולא מעניין אותם שרב העיר ימונה בדרך חסרת מינהל תקין?

הפגנה של המחנה הציוני על התקפת האשה
הפגנה של המחנה הציוני על התקפת האשה

אם לא תוגש עתירה או שהמשרד לשירותי דת או כל גורם אחר יתערב לעיכוב הליך הבחירות לרבנות בעיר בית שמש הרי שאלו יתקיימו ביום יב מנחם אב, ממש בעוד שנים עשר יום ילכו 32 חברי הגוף הבוחר לקבוע לנו, לתושבים ולקהילות מי יהיה מנהיגם הרוחני.

על מניין חברי הגוף הבוחר נמנים גם כמה חברי מועצת עיר או נציגים שאמורים להצביע על אחד מתוך רשימת הרבנים המבקשים להתמודד על התפקיד החשוב הזה. ותפקיד המרא דאתרא הוא תפקיד חשוב במעלה. המרא דאתרא עבור ציבור שלם מכוון ומנחה לקיים אורח חיים כשר. ציבור זה בעיקר הוא דווקא הציבור המסורתי, זה שאינו מאוגד בקהילות ואין לו סמכות רוחנית אחרת, עבורו דווקא יש חשיבות עליונה למינוי מרא דאתרא. צפוי היה כי נבחריו של אותו ציבור יגלו ענין ואו לפחות ינסו לגלות עניין בקביעת הדמות הרבנית שתוביל את העיר בית שמש לשנים הבאות.

מסיבות בלתי ברורות, לא שומעים מילה מכל הנציגים הציוניים בעירייה. מילה טובה או רעה, ביקורת או הלל לעבר על הדמויות המתמודדות. ואם לא על הדמויות אז לפחות על ההליך המתקיים כפי שהוא מתקיים. כפי שכבר התפרסם כאן, יש טענות קשות מאוד מצד הציבור, ציבור תושבים ולאו דווקא נבחריו הם המערערים על ההליך כפי שהוא מתקיים. האם אין לנבחרי הציבור שלנו מה לומר בעניין מהותי שהוא עניין קיומי? במקומות אחרים, כאשר רצו דווקא השמיעו את קולם. הם אפילו התייצבו יחד עם תושבים בעיר למחות למשל נגד הדרת נשים, נגד בניית עירוב, נגד התקפות על חיילים ועוד. הפעם, דממה מוחלטת. ואל תשכחו עוד 12 יום הבחירות.

הפעם בהגדרה המחנה הציוני, כלולים כולם, מהבית היהודי ועד הליכוד, מבית שמש חוזרת ועד דור אחר, כולל עתיד העיר. חמש מפלגות ציוניות בעיר, ולא מעניין אותם שרב העיר ימונה בדרך חסרת מינהל תקין? וכאשר מדובר במנהל תקין, האם חלה חובת השתיקה על חברי מועצת העיר החרדים? מדוע למשל סגן ראש העיר גרינברג לא פוצה פה וזועק נגד הצבת רק מקורבי ראש העיר או ש"ס ברשימת השר? האם אלה הם באמת אנשי הרוח הכי טובים והראויים שיכולה בית שמש להציג?

הבית היהודי התכוון להתכנס לפני כשבועיים לישיבת לדיון בנושא וביטל את ישיבת הסניף. המשנה לראש העיר חיים בן מרגי שלא 'אהב' את הרכבת רשימת הגוף הבוחר בידי לשכת השר, אף פנה במכתב ללשכת השר לענייני דתות באמצעות עו"ד דל שממשיך ומעלה טענות בשמו של גדי דמרי. לאן נעלם חיים בן מרגי? ואם הוא לא, היכן ידידו אליסף ורמן? נכון, הבית היהודי מיוצג בידי ד"ר עליזה בלוך, חברה בפורום הבוחר. האם לא מציק כל מה שפורסם ונטען ע" עו"ד אשר דל? להם ההליכים נראים תקינים? ד,ר בלוך נדרשה לפחות פעמיים לנושא, ומשום מה נאלמה. אלי כהן אומר כי איכפת לו והוא מראיין ומקשיב למועמדים הבאים בשערי ביתו. ריצ'רד פרס, קול החצוצרה במקהלת האופוזיציה דווקא שקט. "אני בודק ובוחן ויש לי תנאים". כל כך שקוע בבדיקה שאין לו זמן אפילו להרים קול על כך ההליך... נו.

נציגי הליכוד בדממה. סטלה ולטר וקטי שיטרית, שצריכות להוביל את קול הנשים בעיר, אין להם מה לומר בעניין חשוב ומהותי. ולטר נצר מחצרו של הבעש"ט ושיטרית אישה כשרה לא מודאגת למשל מי ינהל את מחלקת המקוואות, או את מחלקת הכשרות או מי ירשום לנישואין. והרי כל הנושאים האלה עלו גם עלו על סדר היום בדיונים לקביעת דמות הרב. נציגות הליכוד, המפלגה החילונית בעיר, שרוב האוכלוסייה הוותיקה בעיר נמנית על המחנה שלה לא מדברת.

על נציגת מאיר בלעיש לא נרחיב, הגב' רבקה איינהורן נציגת דור אחר, זכתה מן הפקר וקיבלה את זכות ההצבעה מתוך הוקרה של בלעיש למשה מונטג. הנציגה השביעית היא נציגת 'עתיד העיר'. כמו בכל הנושאים האחרים, מוטי כהן כבר לא אותו מוטי כהן של לפני הבחירות וגם לא אחרי הבחירות, הוא הפקיד את האחרות בידי שתפו החציוני מנשה אליאס וזה מינה את רעייתו של חברם המשותף איילה בוזגלו. מה זו יודעת על תפקידי הרבנות, וכמה היא באמת מעורבת בהליך, קשה לדעת. גם הא קולה לא נשמע בשום זירה גם לא זו שהוטלה עליה. האם באמת אין לציבור הציוני מה לומר על כל ההליך?

נושאים: המחנה הציוני, בית שמש, המפלגות הציוניות, מנהל תקין, המפלגות החרדיות
הפגנה של המחנה הציוני על התקפת האשה
הפגנה של המחנה הציוני על התקפת האשה
הפגנה של המחנה הציוני על התקפת האשה
הפגנה של המחנה הציוני על התקפת האשה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: