תלמידת אולפנת אמית נגה בית שמש נבחרה לפעילה מצטיינת

'אות הפעיל המצטיין' המחוזי מטעם מנהל חברה ונוער מחוז ירושלים במשרד החינוך לשנת תשפ"ד, הוענק לשקד בן דוד, תלמידת אולפנת אמית נגה בית שמש.

בתמונה: שקד בן דוד ושירלי עציון רכזת נוער צור הדסה
בתמונה: שקד בן דוד ושירלי עציון רכזת נוער צור הדסה

שקד בן דוד מביאה כבוד לעצמה, לבית ספרה ולעיר. שקד זכתה באות חשוב- אות הצטיינות על התנדבות. דוגמא חיובית לחברותיה וחבריה בני גילה בעיר. בנימוקי הזכיה נכתב כי לאורך כל השנים שקד בלטה לטובה במידותיה הטובות, האווירה הטובה שהיא משרה סביבה, וכוחות המנהיגות המשמעותיים שיש לה. היא הדריכה בסניף בני עקיבא צור הדסה את השכבה הבוגרת, ונהייתה מדריכה נערצת, אהובה על חניכיה, ומהווה דוגמא אישית ליתר הצוות החינוכי בסניף. גם באולפנה, שקד תלמידה מצויינת, מסורה ואחראית, בעלת הישגים מעולים ויכולת לימודית גבוהה שמתבטאת ביכולת גם לעמול בלימודים, וגם להגיע לציונים מצויינים שמבטאים את יכולותיה ואת השקעתה.
עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', שקד הבינה את המצב הקהילתי שנוצר, שבו מרבית הגברים בקהילות הצעירות בצור הדסה גוייסו, ושקד רתמה את הנוער, פתחה קבוצה שבה בני נוער מכיתה ז' ומעלה, למען עשייה לטובת משפחות המילואים, מתוך מטרה להקל על האמהות עם הגיוס. כשהתבררו מימדי הצרכים, שקד יצרה שכבת 'מנהיגות ביניים' בקרב הנוער הבוגר יותר, בכיתות יא – יב , ואיתם היא ערכה מיפוי לצרכים, רתימת הנוער הצעיר יותר, ושיבוץ הנוער לסיוע למשפחות.
המנהיגות של שקד התגלתה כדינמית וזורמת: בהתחלה כשהיה מורכב לצאת בני הנוער התנדבו באופן פרטני בבתים עם המשפחות והילדים, ולאחר מכן במשך כמה שבועות היא הובילה צהרונים וקייטנות לילדים בבתים מארחים, לצד זה הובלת 'על האש', ואיסוף ציוד שנדרש לחיילים בבסיס צור הדסה, ויצירת קשרים עם עמותת צור חסד בצור הדסה, לטובת התנדבויות חקלאיות שבהם היא אירגנה אוטובוסים והתנדבות חקלאית עבור נוער צור הדסה בעמותת "'השומר החדש'. כאשר בקהילה התמודדו עם שכול, שקד וחברותיה נרתמו לסיוע למשפחה השכולה, והיא עסוקה גם בעשייה למען החטופים, וביניהם אליה כהן, תושב צור הדסה.
בתגובה לזכיה, אמרה שקד בן דוד: "התנדבות בשבילי היא שליחות. הנוער יכול להוביל את המדינה. יש לי את הכוח הזה והוא רק צריך משאבים ומישהו שיאמין בו".
מרים קורן, מנהלת האולפנה: "המנהיגות של שקד לא באה לידי ביטוי רק בעשייה שלה, אלא גם בהובלת התשתיות המשמעותיות שדרכם גם ילדי חטיבת ביניים יכלו להשתת בנתינה ובעשיה. היא גילתה רגישות להבנת הצרכים שנוצרו בעקבות המלחמה, ויכולת להיעתר אליהם מתוך מנהיגות והובלת הנוער. בקרב בני הנוער בצור הדסה, שקד היא סמל של עשייה ונתינה, של מנהיגות והשראה, והיא בהחלט ראויה לשבח".

נושאים: אולפנת נוגה, שקד בן דוד, בית שמש, חינוך
בתמונה: שקד בן דוד ושירלי עציון רכזת נוער צור הדסה
בתמונה: שקד בן דוד ושירלי עציון רכזת נוער צור הדסה
בתמונה: שקד בן דוד ושירלי עציון רכזת נוער צור הדסה
בתמונה: שקד בן דוד ושירלי עציון רכזת נוער צור הדסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: