נוה שמיר, 575 יח"ד בשלב א, מעט מאוד לעומת כל ההבטחות

הבטיחו איזון דמוגרפי, בניית 6500, ירדו ל-2200 והגיעו עד ל- 575 יח"ד. מוזר? הזוי אפילו. האם יד מכוונת או אולי משאת לב לכישלון כדי להעביר לאחרים...

שלושה בעקבות תחא הנוכש
שלושה בעקבות תחא הנוכש

עמדתי על הגשר בשער הרכבת בקניון עזריאלי, מתחתי חלפו להם אלפי מכוניות, נהגיהם שועטים על הכביש בריכוז שחלילה לא יפגעו זה בזו. הצמתים עמוסים ממש כמו בכל ליל אוגוסט, והמוני ישראל דוהרים מי בדרך לחופשה קיץ ומי בדרך חזרה מהעבודה. ואנוכי כאיש בית שמש, מהרהר ביני לבין עצמי על השלטים המאירים עיניים הגדולים ובהם הכתובת 'נוה שמיר. מי כמוני יודע ומבין למי מתכוון המשורר בהצגה הגדולה שלפנינו.

כאמור, מולי ניצבו להם שלושה שלטים מאירי עיניים. שלטים שכל מי שחולף בכביש לא יכול שלא לראות אותם. שלישייה במקום אחד, באו להוסיף זה על זה וכל אחד על רעהו. המרחק ביניהם לא ממש, שניים צמודים, אחד לגובה, בשביל הטייסים לא בכביש, בשמיים. השלטים מספרים על הקמת שכונת נוה שמיר. כבוד גדול ליצחק שמיר ז"ל שזכה לכבוד ואני מקווה שגם לתפארת.

נוה שמיר, היא שכונה חדשה שאמורה להיות האיזון לשינוי הדמוגרפי המתחולל כאן לעינינו. 575 יח"ד בשלב הראשון. מעט מאוד לעומת כל ההבטחות, שדיברו על 6500 יח"ד ועל 2500 ואח."כ על 2200 ואח"כ ירדו אפילו ל- 1100 יח"ד. עכשיו משרד השיכון מחליט להוציא למכרז קבלנים 'רק' 575 יח"ד. כאומר, בואו ננסה, אם הצלחנו נמשיך הלאה.

עדיין אפשר להבין, לא לקבל. מי שחושב שאכן שינוי דמוגרפי אז למה לא להוציא הכול ליזמים. כמות גדולה תחזק היזמים ואת הרוכשים שאכן הכוונה היא לבנות שכונה באופי אחר מהנהנה בעיר. רבות מחשבות יש במשרד השיכון, שותפים למחשבות האלה גם רבים בעיר בית שמש. אלה קובעים. וזו המציאות. אז מה ההיגיון בשיווק מקטע קטן בלבד? ועל על מצוקת הדיור הארצית בציבור החילוני הרי שיהיה סיכוי גדול להתקדם הלאה כאשר יוצאו אלפי יח"ד. נראה שיש יד מכוונת אחרת ומגמתית ואולי משאת לב לכישלון היוזמה המצומצמת כדי להעביר לידיים אחרות במצוקה.

אז למה שלושה שלטים במקום אחד, גם לא ראיתי שלטים כאלה בדרך ירושלימה. יש קבלן שאינו עולה ירושלימה? ומה העדיפות שניתנה לתל אביב? יכול להיות שזה נכון. למה שלושה שלטים במקום אחד? ואם כבר לא מול מרכז הקבלנים בתל אביב? אז כל קבלן שיגיע למרכז יזכה גם לראות...

ואם ממש עיני הקבלנים חשובות, למה לא בפניה אישית, ישירה, אל הלב ואל הכיס. פניה ישירה לספקים בתחום הזה יכולה והייתה להיות יותר מועילה.

על הקמפיין הזה מבזבזת מדינת ישראל סכום של 2.2 מיליון ₪. זה לא מהכסף של העיר, זה מכספי משרד השיכון. אז מה? אין פרוייקט אחר חשוב יותר מאשר הדבר המיותר הזה? לבנות עוד 18 כיתות בעיר חשוב יותר מכל הקמפיין המיותר.

לא עמד איש והסביר את כל הנימוקים לדרך המיוחדת בה הולך משרד השיכון. סגן ראש העיר משה שיטרית ניסה להסביר: "היה פגש בו הציגו חברות שונות את תכניות הפרסום שלהן. השם 'נוה שמיר הוא בחירה של סיעת הליכוד לגבי הקמפיין עצמו נבחרה האופציה שנראתה אטרקטיבית". ומוסיף עוד: " אני רואה מכרזים דומים, כרמי גת, אור ים, בדרך כלל בפרסומים גדולים שך ישובי פריפריה קיימת נטיה להסתיר את שם העיר".

לא בגלל התדמית החרדית של העיר? שאלנו.

שיטרית: " יכול להיות. אלה בעלי מקצוע ואני חייב לסמוך על היכולת שלהם. אותי שאלו מה לדעתי הכי יפה".

כל הפרסום נעשה באמצעות לפ"מ- לשכת הפרסום הממשלתית.

וכל זה עדיין כולנו מצפים שאכן קבלנים יתעניינו במיזם החדש ויביאו לכאן מאות משפחות.

נושאים: נוה שמיר, בית שמש, משרד השיכון, משה שיטרית
שלושה בעקבות תחא הנוכש
שלושה בעקבות תחא הנוכש
שלושה בעקבות תחא הנוכש
שלושה בעקבות תחא הנוכש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: