חשיפה: הצוות המלווה למנהל האגף הרווחה חיבר דו"ח קשה מאוד

הצוות המלווה בדו"ח סיכום עבודה עם מנהל האגף הרווחה: "שלום הביע אי הבנה לגבי תפקידו כמנהל, כשנשאל לחזון תפקיד המנהל, האגף והמחלקה- לא ידע מה להציג".

בית הדין
בית הדין

לא בכדי התעקש עו"ד שמעון ביטון, העותר בשם תנועת אומץ לקבל את סיכום עבודת הצוות המלווה בבית שמש. הדו"ח הזה שהובא עתה לידיעת בית המשפט יעמוד מן הסתם במרכז דיון נוסף אותו יבקש עו"ד ביטון. האם הדו"ח מאשש את טענותיו של ביטון כי אין לבן דוד הכישורים לשמש בתפקיד מנהל אגף הרווחה? הדו"ח אומר הרבה מאוד לגבי תפקודו וכישוריו של שלום בן דוד להיות מנהל אגף הרווחה בבית שמש. וביטון כעותר, ואח"כ כב"כ תנועת אומץ, אינו חוסך זמן ומאמץ להשיג כל הציונים המצביעים על עובדה אחת: בן דוד לא יכול לנהל את האגף כטענותיו.

מה אומר הדו"ח שהיה ידוע וגם שמור מאוד, ידוע לחלק מעובדי האגף ולעירייה, ושמור מפני הציבור.

"לאור האמור, אנו מבקשות להביע דאגה אמיתית מהשלכות העתידיות הנובעות מהמשך עבודתו של מר בן דוד כמנהל האגף". ציטוט מהדו"ח אותו כתב הצוות המלווה למנהל המחוז מר יורם אזולאי. ושימו לב, גם לאחר שהגיע דוח קשה כזה לידיו של מנהל המחוז, האיש כבול בידי החוק הקובע שהסמכות הבלבדית היא לעשות ראש העירייה. ירצה, יפטר! לא ירצה, יאכל מה שיש לו, ובינתיים שהזאבים יטרפו את מי שנשאר או מי שזקוק לשירות אגף הרווחה.

הדו"ח הפרוש על פני 4 עמודים עמוסים ודחוסים, בשורות צפופות, מסכם את התקופה בה שימש כמלווה לעבודת מר בן דוד כמנהל האגף: "אנו מודאגות מאוד מרמת השירות המקצועי הניתן למטופלים מכיוון שהעובדים עסוקים במאבק כוחות, חשים מאוימים וחסרי ביטחון למקומם, דבר הפוגע ביכולתם לספק שירות מיטבי לאוכלוסיית המטופלים". צריך לזכור שההחלטה על ביטול המכרז התקבלה רק ב-12 לאפריל 2016, כלומר ימים אחדים אחרי שהדו"ח הזה נכתב.

הדו"ח יצא בעקבות 4 מפגשים (יש פירוט תאריכים) שקיים הצוות המלווה עם בן דוד ועם הצוות, שלושה מפגשים עם בן דוד, הרביעי עם בן דוד והצוות. בן דוד הדגיש כי הצוות המלווה נכפה עליו, וכי תהליך הליווי הנו תוצאה של התנגדות הצוות המוביל לבחירתו כמנהל האגף. "שלום היה בפגישות האלה טעון ומוצף מהאירועים באגף ומהדינאמיקה, ולא היה פנוי למהלך מתוכנן ולוגי. מצב זה ליווה כחוט השני לאורכו של התהליך ומנע מאתנו עבודה מקצועית שיטתית ומעמיקה כפי שתכננו".

"שלום לא הבין את פשר המפגשים שלנו כצוות מלווה, עיקר המפגשים היו בשאלות וסוגיות שאנו הפנינו, כששלום מצדו הביא את תחושת הפגיעות האישית שלו ממה שקורה באגף, ללא הגעה למצב של יוזמה שלו בהבאת סוגיות ניהוליות, מקצועיות ארגוניות וכו' למפגש. שלום הביע אי הבנה לגבי תפקידו כמנהל, כשנשאל לחזון תפקיד המנהל, האגף והמחלקה- לא ידע מה להציג".

כשנשאל מר בן דוד כיצד הוא רואה את עבודת המנהל מול הצוות המוביל אמר שחשוב לו לעבוד בשיתוף פעולה. מעבר לכך לא ידע לומר לנו מה מטרת הצוות, מה המדיניות שבה אמור לעסוק, דרך קבלת החלטות, כיצד יבוצע שיתוף הפעולה, מהם יחסי הגומלין בינו לבין חברי הצוות המוביל וכד'". צריך לזכור, מדובר בימים של תחילת הדרך, בן דוד גם טען שבגלל הנסיבות אינו יכול לקבל החלטות, ואולי בשל כך התנהל האגף אז כפי שהתנהל.

בן דוד טען בצדק, יש לומר, כי לא זכה לחפיפה עם המנהלת הפורשת, איריס צור. במפגשים תיאר התנהלות מול גורמים מקצועיים שונים בקהילה, מהתיאור עלה כי מופעלים עליו לחצים שונים בנושאים הקשורים לאחריות ניהול מערכות שונות, (לדוגמא מית"ר- המסגרת שילדיה יימצאו עצמם ברחוב עוד מעט). ושימו לב למשפט הבא היוצא מפיו של מנהל אגף בעיריית בית שמש: "ייתכן מצב בו יקבל החלטות משיקולים פוליטיים ולא רק מקצועיים".

הצוות המלווה מתאר בדו"ח כיצד באחת הישיבות קם בן דוד ועזב את הישיבה באמצע הדיון. "מהלך זה יצר מבוכה רבה בקרב הנוכחים ולא אפשר את המשך התהליך אותו תכננו". הצוות המלווה קיים ישיבת עבודה עם הצוות המוביל, זה הרגיש עצמו יתום ללא מנהל שמנהל.

ככלל, התיאורים בדו"ח קשים, הנה כמה וכמה ביטויים מתוכו: "נוצר שבר וערעור על סמכותו של הצוות המוביל ככלל ושל המדר"צ בפרט... אין פגישות פרטניות מסודרות מדר"צ – מנהל, הצוות חש שמר בן דוד מונע משיקולים פוליטיים, הצוות מדגיש את קבלת ההחלטות החד צדדית בעניינים שונים, הוא עצמו נתון ללחצים לגורמים חיצוניים, עולות תחושות קשות של רודפנות וחוסר מקצועיות בקביעת מינויים של כוח אדם. יש חשש לדבר בפתיחות על קשיים שמא בן דוד יקבל החלטות חד צדדיות ויקדם עובדים לא ראויים. הצוות איתר אוירה של מחנאות".

ואם חסרה איזה מילה ששכחו שם בצוות לומר על בן דוד שימו לב למשפט המסכם: "למר בן דוד אין ראייה מערכתית ניהולית ונראה כי הוא חסר את הכישורים וההבנה לצורך בהם כדי למלא את תפקידו כמנהל".

שלום בן דוד התעלם מפנייתנו להעביר התייחסותו לדו"ח ולממצאיו.

עו"ד שמעון ביטון מגיב על קבלת הדו"ח : בפתח כתב התביעה שהגשתי עבור תנועת "אומץ" הבאתי את הדברים הבאים: על קליגולה וסוסו האציל אינקיטאטוס: "נוהג היה לצוות בידי חייליו על השכנים שישמרו על השקט ביום שלפני המשחקים, פן יפריעו את מנוחתו של הסוס אינקיטאטוס. מלבד אורוות שיש ואבוס עשוי שן, שמיכות ארגמן ורבידים משובצים אבני חן, נתן לסוס הזה גם ארמון מיוחד, חדר משרתים ומערכת רהיטים, כדי שהאורחים שהזמין בשמו יתקבלו בפאר. ויש אומרים שייעדו אף למשרת הקונסול"— חיי שנים-עשר הקיסרים , קליגולה, 55, מאת גאיוס סווטוניוס טרנקווילוס

המסמך שהתגלה בפנינו היום, לאחר שעתרתי לקבלו ממשרד העבודה והרווחה, מאשר את כל שטענו בעתירה ויותר מכך. המינוי של מר בן דוד למנהל אגף הרווחה הוא מינוי פוליטי , בלתי מקצועי בעליל, מינוי אומלל שעושה נזק בראש ובראשונה לכל אותן משפחות וילדים ונוער הזקוקים לטיפול מקצועי ומסור של אגף הרווחה. דומה, כי בהליך המינוי לא חסו הפוליטיקאים, והפקידים הבכירים בעלי בריתם, על כל אותם נזקקים. רוממות האל בגרונם של הפוליטיקאים והפקידים וחרב פיפיות בידם, חרב הפוגעת בנזקקים ובסופו של דבר תפגע גם בהם."

נושאים: עיריית בית שמש, אגף הרווחה, משרד העבודה והרווחה, בית הדין האזורי לעבודה, עוד שמעון ביטון, תנועת אומץ
בית הדין
בית הדין
בית הדין
בית הדין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: