"אמבוש" לבית שמש? צירוף אדמות חקלאיות להגדיל יוזמות נדלניות חרדיות

מושבי האיזור מוצאים פתרון כלכלי למצוקתם על חשבון בית שמש או שאולי אינטרס קיומי של השכונות הצמודות מחייב? במקרים הידועים בית שמש הפסידה

העמק בין מושב זנוח לבית שמש
העמק בין מושב זנוח לבית שמש

בין בית שמש החרדית למושב זנוח זרוע שדה בר, השדה הזה עלול או עשוי להפוך לאתר בנייה נוסף לפתרון מצוקת הדיור החרדית. יזמים שחברו לנדל"ניסטים מקומיים מנהלים בימים אלה, בינתיים בסודי סודות, מגעים אפשריים לעשות מה שכבר נעשה באדמות אחרות בין בית שמש ליישובי הפרוזדור. כך לפחות מגלה רעיון חדש המונח בינתיים במשרדיהם של עורכי דין מקומיים.. הכוונה היא לאמץ אדמה בבעלות ישוב חקלאי של פועלי אגודת ישראל ובית שמש. אותה אדמה תשנה ייעוד ותהפוך לקרקע מניבה למשקיעים פוטנציאליים.

הרעיון דומה לשני רעיונות בהם כבר 'סופחו' שטחים מאדמות חקלאיות של ישובים שכנים לטובת בית שמש לאחר שבוועדה מיוחדת המצויה במנהל מקרקעי ישראל- ולק"חים- ועדה לשינוי ייעוד קרקע חקלאית- התקבלה החלטה לתמוך בשינוי. השינוי הזה צריך לעבור קודם בוועדת תכנון מקומית, וזו תהיה הועדה המקומית של המועצה האזורית מטה יהודה. מכיוון שהאדמות האלה מצויות בתחום השיפוט של המועצה האזורית מטה יהודה.

מן העבר הלא רחוק נוכחה בית שמש שהדבר אפשרי. מתחם 800 יח"ד של השכונה החרדית הקיצונית סלונים נבנה על אדמה חקלאית שבעבר הייתה שייכת למושב מחסיה. המושב נקלע למצוקה כלכלית קשה מאוד, ומכירת האדמות החקלאיות האלה סייעה ביציאה מהמשבר הקשה אליו נקלע המושב. משרד עורכי דין ירושלמי, ניהל מו"מ עם המושב ו'זכה' ברכישת הקרקע. ההכנסות הגיעו גם לכיסם של תושבי מחסיה. מכאן הדרך כוונה לשינוי ייעוד הקרקע מ'אדמה חקלאית' לבנייה למגורים. הסוף ידוע, כ-800 יח"ד נבנו על אותה אדמה שנמכרה כולה לציבור חרדי – כיום מתגורר בה 'גרעין' חרדי המזוהה עם היהדות החרדית הקיצונית.

שכונה קטנה נוספת שהוקמה במטרה לסייע למושב זנוח לצאת מהמשבר היא שכונת הפולשים או בשמה 'ממזרח שמש'. בסמוך לקריה החרדית וממזרח לה, על אדמות זנוח. הוקמה במהירות השכונה המונה כמה מאות יח"ד בתכנון מקוצר למתן פתרון למחוסרי דיור. תושבי השכונה פלשו לדירות שהוקמו לזכאי הדיור הציבורי. לא ברורה זכאותם להתגורר בה, אך בתמיכת הסיעות החרדיות, תוך התגייסות מלאה של יו"ר ש"ס דאז, הפולשים לא פונו ובדיעבד אושרה ישיבתם במתחם. תושבי המתחם הם חרדים. נעיר כי אגרות הבנייה הועברו למועצה האזורית מטה יהודה, התושבים הושארו בתחום בית שמש.

עתה יש מי שעיניו לטושות לכיוון דרום נחלה ומנוחה, בעמק היפה בין המושב זנוח לבין בית שמש החרדית, בקרבת רסידו, עתיד לקום עוד מתחם חדש. יש מי שאומר שמדובר במסחר ומגורים, ויש מי שמכוון רק למסחר. הנושא כבר על מפות, אשר הביאו למו"מ בין בעלי עניין משני הצדדים. מתי זה יקום? במנהל עדיין לא קיבלו כל פניה בעניין, בועדת התכנון המקומית של מטה הודה לא דנו בכך, ובבית שמש כבר מריצים סרט בעניין. צפו לחדשות מפתיעות בנושא הזה.

נושאים: בית שמש, מטה יהודה, מנהל מקרקעי ישראל, ועדות תכנון
העמק בין מושב זנוח לבית שמש
העמק בין מושב זנוח לבית שמש
העמק בין מושב זנוח לבית שמש
העמק בין מושב זנוח לבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
"אמבוש" לבית שמש? צירוף אדמות חקלאיות להגדיל יוזמות נדלניות חרדיות
אחד העםנכתבה ביום שני, 02 באוקטובר 2017, 12:12

עצוב . זה סופה של העיר הפרימיטיבית הזאת .ביתר עילית השכנה זוכה כבר 15 שנה ב5 כוכבי יופי .מדובר בעיר עם חרדים נורמאליים ללא גרפיטי ולכלוך שרוב תושביה עובדים .ורק לבית שמש התנקזו כל הפנאטים החשוכים ממאה שערים .וזאת כמובן בלי לציין את מצבה של העיר הוותיקה הבלתי משכילה ועם אוכלוסיית מצוקה .ללא תעשייה קנינים ותרבות .חבל על עיר שיכל להיות לה פוטנציאל אדיר שהלכה לאבדון