פיצוץ בקול הדתי לאומי בעיר

המחנה הדתי בעיר ירוץ בשני ראשים. מאוחדים השיגו 3 מנדטים. בפיצול כמה יגיעו לכל צד? מהלך שיכול להשפיע רק לרעה על התמודדות בלוך.

הבית היהודי מתפצלת
הבית היהודי מתפצלת

מפלגת הציונות הדתית החליטה להתמודד ברשימה עצמאית, נפרדת מעוצמה יהודית. זו האחרונה סגרה איחוד עם הבית ההודי בבית שמש. שר האוצר וראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ, בשעה שחיילי צה"ל לוחמים בג'נין עושה מהלך פוליטי מקומי. התייצב היום בבית שמש להכריז על התמודדות רשימה מטעמו, ובעיקר על תמיכה בעליזה בלוך.

מה יעשו 7538 מצביעים ויותר אם מוסיפים להם את בני גיל ה-17 בבחירות הקרובות. כמה מהם עוד מאמינים לאיתמר בן גביר ולעוצמה יהודית וכמה מהם ילכו אחר החלטתו של סמוטריץ?

בלוך קיבלה תמיכת שר האוצר, וזה טוב לה להמשך הקדנציה הבאה אם תבוא, האם היא תיבחר? האם המהלך שנעשה היום מכריע בחירות?

איש אינו יודע מה כוחה של הציונות הדתית בעיר? הציונות הדתית מתבססת על מצביעי הבית היהודי- המפד"ל בעבר. זה לא קשה לומר, רק 784 נאמנים לימינה של בנט ושקד נותרו במחנה הדתי הלאומי ההוא. האם זה אומר שהמחנה הדתי לאומי, מעדיף את מינויו של חבר סניף הבית היהודי ע"פ מי שייצגה את המחנה הדתי בחמש השנים האחרונות? בשפה אחרת, סמוטריץ הציב את נתי גבאי במקום רינה הולנדר, האם המחנה הדתי הלאומי יקבל את זה? איך יקבל?

זהו אשר אמרנו, המערכה מתחילה להתחמם. עכשיו נתחיל לשמוע איך גבאי בשותפות עם עליזה בלוך תקע תקציבים שהגיעו להולנדר לפעילות עבור ציבור אותו הוא מבקש היום להנהיג. אמנם זה לא אופייה של הולנדר להציף לכלוך, אלא וכאשר אין ברירה ונלחמים על הבית זה מה שיהיה.

קדם להודעת סמוטריץ מהלך רועד משני, הבית היהודי ועוצמה יהודית הסכימו ללכת יחדיו למערכת הבחירות הקרובה. הנה כבר פיצול במחנה הדתי הלאומי המקומי. כמה ממצביעי הבחירות האחרונות ילכו עם המחנה הזה או המחנה השני? חוסר אחדות יפגע אין ספק... הנה זה כתוב כאן וזכרו היכן קראתם. יהיה מעניין אין ספק.

חב"ד צלע אחת מתוך נאמני הציונות הדתית בבית שמש הייתה אחד הענפים עליהם בנתה הבית היהודי במערכה הקודמת את חלומה להיות מפלגת שלטון. עם חב"ד השיגה הבית היהודי 3 מנדטים. אז חבד היתה מאוחדת, מה קורה הפעם? למנדלסון שכל הזמן ראה עצמו נציג הציונות הדתית בעיר מצטרף גבאי ומדלג מעליו. מנדלסון בודאי חושב שגבאי שווה הרבה יותר מרינה הולנדר ומכאן נכונותו להיות מספר שניים.

ולסיכום, כיצד המהלך של היום ישפיע על בחירת בלוך באם יתמודד מולה מאן דהוא אחר. מבחינת בלוך היא איבדה היום חצי מחנה, לפחות חצי מחנה., אם לא יותר. המאבק בתוך המחנה הדתי הלאומי ישלח חלק להצביע לה לפי בקשת הציונות הדתית, וחלק אחר לפי בקשת עצמה יהודית והבית היהודי למתמודד מולה. המהלך של היום מהלך חלש מבחינת בלוך.

נושאים: הבית היהודי, המחנה הציוני, עליזה בלך
הבית היהודי מתפצלת
הבית היהודי מתפצלת
הבית היהודי מתפצלת
הבית היהודי מתפצלת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: