אנחנו דור מפונק

גדל כאן דור מפונק, לא מחויב מקצועית ומנותק רגשית. "דור ה-Y". איך "להציל" אותם מעצמם? הסוֹפר סיימון סינק בפיצוח החידה, ולחכמת הקבלה הפתרונים.

אל הבלתי נודע
אל הבלתי נודע

בסרטון ויראלי ששמו "בעיית דור המילניום", פורש הסופר סיימון סינק, בשפה קולחת ובקסמו מסביר שהבעיה של דור המילניום, ילידי אמצע שנות ה-80 ואילך, נובעת מארבעה גורמים משולבים: הורות גרועה, התמכרות לטכנולוגיה, חוסר סבלנות וסביבה מזניחה. הטיעונים שלו חזקים ומשכנעים.

"אנחנו טובים בלהראות לאנשים שהחיים שלנו מדהימים על אף שאנחנו מדוכאים", מאפיין סינק את בני הדור שחיים בעולם הווירטואלי והמתעתע של הרשתות החברתיות. לדבריו, לפי מחקרים מדעיים בשימוש באינטראקציה חברתית וירטואלית, המוח שלנו משחרר דופמין – כימיקל ממכר שגורם לנו להרגיש טוב, בדומה לתהליך המתרחש בנו כשאנחנו מעשנים, שותים, מהמרים ואפילו עושים שופינג, כדרך התמודדות עם חיי היומיום הקשים והמדכאים. הבעיה וההבדל הוא, שעל שימוש ברשתות החברתיות אין בקרה ואיש לא מציב גבולות. התוצאה: זהו מפלט קל וזמין בשעת מצוקה, במקום פניה לעזרת חבר או הורה. שמוביל לתחושת בדידות ומניעת קשרים חברתיים משמעותיים.

הצורך בסיפוק מיידי, עליו מצביע סינק, מקורו בתרבות האינסטנט שגורמת לבני דור ה-Y לחוסר יכולת להתמיד באתגרים ארוכי טווח. הכול כאן ועכשיו ובשיא המהירות. אולם, כאשר הצורך אינו מסופק באופן מיידי, הדבר גורם לרבים מבני המילניום לתחושות ריקנות, בדידות ודיכאון. שמובילים לנשירה ממסגרות החינוך, בעיות במערכות יחסים, בעיות בתעסוקה, ושימוש בסמים.

הפתרון שסינק מציע, הוא להיאזר בסבלנות ולהפנים "שדברים חשובים מאוד, כמו: אהבה, אושר, ביטחון עצמי, שביעות רצון מהעבודה ועוד, דורשים זמן". שנית, הוא מבקש להפחית את התלות בטלפונים הניידים.

לאמיתו של דבר הפתרון של סינק מסתכם בטיפ נחמד. כי דור המילניום נשלט על ידי צורך גדול יותר, עמוק יותר, על ידי טבע אגואיסטי תובעני יותר מקודמיו. זהו דור שמחפש סיפוק משמעותי ואושר אך אינו מוצא אותם. זהו דור שנולד עם שפע מידע ופוטנציאל, שצריך ללמד אותם לגלות את אישיותם.

האגו האנושי ששולט בבני דור המילניום, ומעורר בהם דאגה אנוכית לעצמם בלבד, מסתיר מהם את האינטראקציה הנכונה בינם לבין הזולת. הוא שמרחיק אותם מחיים קהילתיים מוחשיים, אל חיים וירטואליים חסרי רגש וחום, בהם אובדים אישיותם ועצמאותם. השפעת הסביבה החזקה, לא מאפשרת לברוח או להתנגד, גם לנורמות חברתיות שליליות. לכן סילוק הטכנולוגיה אינו פתרון הבעיה, אלא יש להתמודד באופן נכון עם יסוד טבע הדור, טבע כל אדם ואדם.

הגורמים ה"מוצדקים" שציין סינק בסרטון, הם רק סימפטומים לטבע האגואיסטי. חשוב להתמודד עם שורש הבעיה, הטבע האגואיסטי, ולא עם תופעות הלוואי שלה. המילוי ההולם לרצון העצום שגדל מיום ליום בבני דור המילניום, זה שסוגר ומרחיק אותם ממערכות יחסים, נמצא דווקא בבניית רשת קשר חברתית-אנושית ביניהם. אילו היינו משכילים להושיב את בני הנוער יחד במעגלי שיח, היה מתגלה להם בהדרגה שבקשר ההדדי ביניהם מסתתר האושר.

למה שתהיה להם סבלנות בכלל לשבת במעגל? כי השיח במעגל יעניק להם סיפוק מיידי. רגשות החיבור, השייכות, הקרבה והחום שייווצרו במרכז המעגל, בלב הקשר ביניהם, יאפשרו לכל משתתף ומשתתפת ביטוי אישי, סיפוק מאווייהם העמוקים ביותר, תחושת ביטחון והרגשה של שווה בין שווים. הקשר במעגל לא רק שיחדש את האמון שלהם במערכות היחסים, כמקור לאושר בלתי אמצעי שלא תלוי במילוי חומרי, אלא גם יאפשר להם לבחון את פנימיותם ויעניק להם כלים לשינוי עצמי לטובה. כך בהדרגה יתרגלו בני דור המילניום לשוחח עם הזולת, לעבוד בקבוצה ובתוך כך להיגמל מהעולם הווירטואלי שנשאבו לתוכו. מעגלי השיח הם שדה האימון של שרירי ההתקשרות התומכת, המפרגנת והטובה בינינו, שדה לתרגל בו אהבה. לאחר שהגוף יהיה מפותח דיו, הוא יקרין זאת בכל מקום: בכביש, בתור בבנק, במקומות העבודה, ללא תלות במעגל השיח הפיזי. כלומר, במעגל השיח יילמדו כללי ההתקשרות הנכונה ואופן יישומם בחברה.

מאין לי שכך? לפי חכמת החיבור – היא חכמת הקבלה – האחדות היא המבנה היסודי ביותר בטבע השואף לאיזון, לשוויון ולשלמות. בני האדם הם חלק מהמעגל של הטבע, לכן גם עלינו חלה החובה לפעול בשוויון ובהתחשבות הדדית, על אחת כמה וכמה בדור ה-Y. האחדות היא התרופה הבלעדית לכל חולי באשר הוא. בין שזו התמכרות לטכנולוגיה, כפי שמציין סינק, או התמכרות לסמים, אלכוהול ופורנו, כפי שמציינים אחרים, או בין שזו הורות גרועה, סביבת עבודה נצלנית או תכונות המאפיינות את דור המילניום, כמו חוסר סבלנות, סיפוק מיידי, פינוק ועוד. ברגע שבני דור ה-Y יגלו את הרשת החברתית האנושית החדשה שטמונה ביחסים ביניהם, הם יתמלאו בתחושת עוצמה, במצב רוח ובביטחון, וייעורו בהם חלומות רדומים. אז, באופן כמעט טבעי, הם יתמכרו לכוח החיובי שמתגלה בלב הקשר ביניהם ויזנחו את הטכנולוגיה. הם ישתוקקו למפגשי השיח כמו אל אהבת נעורים, וחוסר הסבלנות יתחלף בקוצר רוח לקראתם. דור ה-Y יבינו זה את זה היטב ויֵדעו לתת כתף תומכת לחברים סביבם במעגל. ארגנו להם מספר כיסאות, קצת פיצוחים ותנאים להתקשרות ביניהם ולא יעבור זמן רב עד שיקום מומחה שיווק אמריקאי, בן דור ה-X כנראה, שימצא את הדרך להקים סטארט-אפ ממערכות היחסים החדשות של דור ה-Y.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן, העומד בראש תנועת "קבלה לעם" העולמית , מעניק מדי יום שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 66 ב-HOT ובאתר האינטרנט. לפרטים על מעגלי שיח חווייתיים ברחבי הארץ ועל מסלולי הלימוד חייגו: 1-700-509-209 .

נושאים: קבלה לעם, דור ה-Y.
אל הבלתי נודע
אל הבלתי נודע
אל הבלתי נודע
אל הבלתי נודע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: