שמעון גולדברג מוביל המשבר לפירוק הקואליציה

מי שבנה הוא גם מי שיפרק, ש. גולדברג חבר סיעת שלומי אמונים היה האיש מאחורי הקלעים לחיבור בין חילוניים לחרדים בבחירות 2018. היום, טוען למשבר אימון עם עליזה בלוך, זו שנתנה לו כמעט הכול חוץ מהכסא, מה ישביע את תאבונו? האם אנחנו בדרך לפירוק שותפות שנבנתה בעמל רב?

גולדברג עם בלוך בימים שמחים
גולדברג עם בלוך בימים שמחים

סיום שנת המס (2020) הייתה סיבה מצויינת לעיתון 'המבשר', עיתון הבית של שמעון גולדברג, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה לעשות סיכום ביניים בפעילותו הציבורית בבית שמש. מעניין שסיום שנת המס נבחרה ולא ראשית השנה העברית או אולי האביב המתקרב. דווקא המועד שנבחר היה סוף שנה קלנדרית כריסטיאנית. ואולי היתה עוד סיבה שלא נכתבה מעולם, גולדברג כבר אז ביקש בדרכו שלו להתחיל להשתחרר מעולה של עליזה בלוך לקראת רצונו הפרטי, האישי, להתמודד על ראשות עיריית בית שמש. למה להיות כינור שני, אז ביקש ללכת על כל הקופה.

מי שקורה כמו שאנחנו חזרנו לקרוא באותו עלון שהפיק עיתון המבשר מתקשה להבין למה ואיך מתנהג גולדברג בימים האלה כפי שהוא נוהג עד כדי הגשת עתירה לבית המשפט נגד עליזה בלוך והעירייה לעניין ביטול סמכויותיו כיו"ר וועדת משנה לתכנון ובניה.

נעיר הערה שחייבת לעמוד מולכם בשעה שתעיינו כאן בקטעים מתוך אותו עלון מנייר כרומו צבעוני מהודר ומשובח. גולדברג באותם ימים נמצא תחת עננה כבדה לאיסור להיות במעמד יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה, בניגוד לחוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לממשלה, החזיק גולדברג בתפקיד שאסור היה לו להחזיק מהטעם הפשוט 'הוא לא היה סגן ראש עיר באותם ימים'. תפקיד יו"ר וועדת משנה תפור למידות סגן ראש עיר בלבד!!! בלוך לא הדיחה אותו, לא ביקשה בשום זמן לנתקו מאותם עטיני בניין שגולדברג נתלה עליהם בישיבת הפאנל.

הגיליון המיוחד הוא הפקה יוקרתית שעלתה הון כספי. אגב שאלנו בזמנו, מי מימן את עלות ההפקה הגדולה הזו? התשובה שקיבלנו הייתה אף לא שקל מקופת העירייה, ובסגנונו של גולדברג: כלום!!! אז מי מימן? מניסיון בהפקת מוספים כאלה בדרך כלל נופלת העלויות על גב העיתון שדואג לכסותה ממקורות הפרסום לאותו גיליון.

שמעון גולדברג הוא המוביל למשבר הקואליציוני, כל עוד לא הצטרף, הליכוד לא עשה מהלכים קיצוניים נגד בלוך. למרות שסלד או התאכזב ממנה, מהתנהלותה, הליכוד ישב בתוך הקואליציה. עיקם פנים, הסתירם או התעלם, המשיך לעשות מה שבידו, לדבריו לטובת הציבור שלו בהדגשה על שלו. מה שהתרחש ברמת בית שמש ג או ד לא ממש דגדג לו ולא גרם לו אפילו להרים קול זעקה. והיה צריך... מי שמעיין בריאיון בעיתון המבשר לא יכול שלא לשאול היכן היה הליכוד כאשר גולדברג 'השתולל' בבניית השכונות החרדיות.

הנה למשל דוגמית אחת בה היה הליכוד יכול לפעול אחרת. גולדברג עמד מאחורי יוזמת הקמת בית ההנדסה בשכונת הגפן בעלות כספית של 15 מיליון שח.. המיקום מוזר, העיתוי בודאי בשעה שהעירייה שעומדת לקום צריכה לכלול גם אגף להנדסה, למה היה צריך להסכים לבניית בית הנדסה? גולדברג רצה, אז שיהיה.

מי שמצוי בימים אלה במשבר הפנימי בתוך הקואליציה העירונית, לא יתמה אם נזכיר כי גולדברג גילה סימני משבר כבר בינואר. ששה חודשים לפני שהמשבר פרץ החוצה בצורת ביטול הסמכויות. כבר בינואר 2021, גולדברג כתב מכתב לגזבר העירייה. גולדברג ביקש להגן על תושבים אשר מצאו עצמם משלמים כפל קנס. הנה כך כתב לאריה ברדוגו: " בשבועות האחרונים קיבלתי עשרות פניות בנוגע לדרישות תשלום שיצאו מאגף הגביה בגין קנסות בתכנון ובניה, הדרישה כוללת תשלומי חוב הכוללים ריבית והצמדה וכו' עד כדי הכפלת סכומי הקנסות, וזאת כאשר בחלק מהמקרים מדובר בקנסות שהוטלו מלפני כ-10 שנים, חלק מהפונים ציינו בפניי כי הם שילמו את הקנסות מיד לאחר הטלת הקנס, כך שלא ברור למה הם מתבקשים לשלם שוב על חובות שהם כבר שילמו בעבר, לא יעלה על הדעת שתושבים יצטרכו כעת לנבור בחיפוש אחר קבלות תשלום ישנות מלפני כ-10 שנים, השאלה היותר חשובה היא מהיכן צצו החובות האלה לאחר שנים כה רבות, מה עושים ולמי אני מפנה אותם?"

בסמוך לאותו מכתב התפרסם מאמר בעיתון החרדי המודיע ובו ממליץ גולדברג לתושבים הנדרשים לשלם קנס, להעדיף מאסר, כי אתה זה אי אפשר להכחיש או לבטל.

ובכל זאת תמהנו בזמן אמת, מה קרה לו, לאותו שמעון גולדברג, התומך הנלהב, המברך, המהלל ומשבח, (קראו את מוסף המס) את עליזה בלוך.

הנה מה שאמר גולדברג על עליזה בלוך באותו פאנל מדובר, "וכאן המקום לציין לשבח את ראש העיר הגב' בלוך, שנותנת לי חופש פעולה מלא לקדם במלוא המרץ את הבנייה בעיר לכל המגזרים, בלי שום מעצורים ובלי שום שיקולים של דמוגרפיה כזאת או אחרת. יש 'אור ירוק' לכל בניה, בלי שום הבדל בין שכונה חרדית לשכונה שאינה חרדית, וב"ה הבנייה אכן מתקדמת בקצב מואץ בכל הגזרות".

גורמים בלשכת ראש העיר מספרים, כי "אם יש 'חוד חנית' לפועלה של ראש העיר הגב' בלוך הרי שזהו פיתוח הכלכלי של העיר". וממשיך גולדברג באותה ישיבת פאנל: "לדעתי, זאת המשימה הכי חשובה שלה כראש עיר", מסביר אחד הגורמים. "העיר התדרדרה מאוד בעשור האחרון במדד הסוציו אקונומי בעיקר מהסיבה שלא הוקמו בה אזורי תעסוקה ותעשייה. לא מזמן הקימה הגב' בלוך יחידה מיוחדת לפיתוח כלכלי הבוחנת כל העת אפשרויות נוספות להצעדת העיר לקראת חוסן ועצמאות כלכלית מלאה.

"בימים אלה ממש מוקמים בבית שמש שלושה אזורי תעשייה. באזור התעשייה לביא שנמצא במערב העיר כבר שווקו כל 33 המגרשים. אזור התעשייה ישעי בכניסה השנייה של בית שמש נמצא בתכנון ובעוד כחודש ייצא לשיווק. באזור ישעי אנחנו מקדמים במקביל עוד אזור תעשייה משולב עם היי־טק - מדובר באזור תעשייה מודרני וחדשני שיזמין וישכנע תעשיינים ויזמים לבוא לעיר, בעיקר בזכות המיקום האסטרטגי שלו בין המרכז לירושלים והכבישים הרחבים שמובילים אליו. "אזור תעשייה שלישי מרובה שימושים יוקם בצפון העיר. זהו פרויקט דגל שיו"ר ועדת תכנון ובנייה, הרב גולדברג, מוביל יחד עם

ראש העיר, וצפויים לקום שם מגדלים גדולים עם עירוב שימושים - גם דיור וגם תעסוקה. "בנוסף, אנחנו מקימים גם מרכז תעסוקה מאוד גדול בסמוך לשכונת המשקפיים – הכל מתוך כוונה לשפר את המצב הכלכלי של העיר. עיר לא יכולה להיות בנויה על הכנסות מארנונה של תושבים, אלא על הכנסות משטחי

תעסוקה ותעשייה ואנחנו נותנים דחיפה גדולה כדי לקדם את זה. זו אמירה מאוד חשובה מבחינתנו. בית שמש צריכה בסופו של דבר לעמוד על הרגליים שלה מבחינה כלכלית ולשם אנו שואפים". הרב גולדברג: "בנוסף למה שנאמר אציין, כי במסגרת המדיניות לעיבוי השכונות הקיימות אנחנו מקדמים תכנית לעירוב

שימושים שייתנו שימושים של תעסוקה ומסחר מקומי בתוך השכונות עצמן, מה שייתן מענה באזורי המגורים שלא יצטרכו לנוע מקצה אחד למשנהו בתוך העיר בשביל להגיע לעבודה או בשביל לקנות משהו. אנחנו מכוונים שכל הצירים המרכזיים כמו נהר הירדן וכדו' יקבלו חזיתות מסחריות או שימושים ציבוריים לאורך הרחוב, מה שכבר קיים בשטח באופן חלקי ובצורה פיראטית ולא מסודרת".

ושימו לב מה אומר גולדברג על חזון בניית בית חולים בבית שמש.

" עיר בגודל כפי שאתם מתארים, לא הגיע הזמן לחשוב על הקמת בית חולים בעיר? "בהחלט. ואני יכול לומר לך שבעניין הזה התפרצת לדלת פתוחה. יש כבר יותר מדיבורים על בניית מרכז רפואי בעיר. ואגב, מדובר על שטח של למעלה מ־120 דונם בסמיכות לרמה ד' המיועד לצורך זה. ראש העיר ד"ר בלוך שמה את העניין בראש סדר העדיפויות שלה, ואין לי ספק שתצליח לרתום את הממשלה לקידומה.

שאלנו את שמעל'ה שאלות הנה התשובות.

שאלה: מה קרה בין ינואר לאפריל בינך לבין עליזה, עד כדי כך שהחלטת לצאת למלחמה.

תשובה: " מרוב התרחשויות אני כבר לא זוכר תאריכים, אבל הכל התחיל סביב התקציב בסביבות חודש אדר, (מרץ- אפריל ?!) כאשר תכננה להעביר תקציב צילום מצב ובסוף זה התנפח רק בסעיפים שחשובים לה.

שאלה: עליזה נתנה לך גיבוי במאבק המשפטי שניהלה נגדך עמותת שומרי הסף, למרות שאינך סגן ניהלת וחתמת בשם יו"ר וועדת משנה לתכנון ובניה. שמה נפגע מהתנהלות זו ולמרות זאת אתה תוקף אותה בחריפות יתרה.

תשובה: קיבלתי את תפקידי ביושר, הייתי שותף לתחזוק הקואליציה במשך שנתיים וחצי, עבדתי קשה בשביל שאר החברים ועבור ראש העיר, למרות שהייתי יכול להתעסק רק בדברים שקשורים אלי כפי שכולם עשו, בחרתי לפעול ולתחזק את החברים בכדי שנוכל לעבוד בעירייה הקוטבית ולהשלים עבור עליזה את הניסיון הפוליטי שחסר לה.

שאלה: בינואר הסכמת לתב"רים למוסדות חינוך, במאי אתה מתנגד. מחייב הסבר הגיוני.

תשובה: התנגדתי לפני התקציב לתב"רים כי סוכם שייערכו בהם שינויים, התנגדתי בהנהלה האחרונה כי שוב פעם זה הגיע שלא כמוסכם.

שאלה: בינינו 5 מיליון שח למנדים מהם לעומת רבע מיליארד שח שהיא הביאה לבניית מוסדות חינוך. לא אתה זה שתמך ואישר רכישת מנדים לבתי כנסת?

תשובה: אני תומך בהקמת מנדים למבני חינוך וציבור, זה לא הסיפור, הסיפור הוא שהסכום שהוגש אינו מספק לצרכים שסוכמו וזה יצר משבר בקרב החברים

שאלה: איך הפך הגורם החרדי החשאי מאחורי המלכת בלוך ליריב?

תשובה: לא המלכתי ואינני יריב, אני עומד על עקרונותיי ועל הדברים שחשובים לכל תושבי העיר, יש לי דעה ואני מתכוון להשמיע אותה.

שאלה: עליך אמר לי חבר מועצה בכיר, מה שאתה בנית לחרדים בשנתיים לא בנה משה מונטג בעשר שנים. כל היריבות הזו נובעת ממה, ממשהו אישי, משהו ציבורי. אני מבקש את כנותך.

תשובה: משבר אימון - חייבים לקיים את מה שמבטיחים הן בנושא תקציב ונושאים ציבוריים והן בנושא האצלת סמכויות לתת לחברים את מקומם ואת סמכויותיהם בהתאם להסכמים הקואליציונים".

עד כאן תשובותיו של גולדברג. מה חושבת עליזה בלוך? אולי אחרי עיון באותה חוברת נפקחו גם עיניה לפחות בדבר אחד, בעניין אחד, כמות הבניה החרדית שגולדברג הספיק בימי מלכותו על תיק הבניה בעיר.

נושאים: גולדברג, בלוך, הליכוד, בית שמש, קואליציה, אופוזיציה.
גולדברג עם בלוך בימים שמחים
גולדברג עם בלוך בימים שמחים
גולדברג עם בלוך בימים שמחים
גולדברג עם בלוך בימים שמחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: