בית שמש זוכרת: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה

אירועי יום הזיכרון לשואה לגבורה, בהובלת רשת מרכזים קהילתיים בית שמש ועיריית בית שמש - אגף תרבות אירועים וספורט, יצאו לדרך אתמול (רביעי) עם מסע וירטואלי לפולין, ההמשך בשבוע הבא בשלל אירועים מרגשים עטופי זיכרון

ליל השואה
ליל השואה

אירועי יום הזיכרון לשואה לגבורה, בהובלת רשת מרכזים קהילתיים בית שמש ועיריית בית שמש - אגף תרבות אירועים וספורט, יצאו לדרך אתמול (רביעי) עם מסע וירטואלי לפולין - חוויה ייחודית ומרגשת העוברת בין לובלין, טיקוצ'ין, אושוויץ, טרבלינקה ותחנות נוספות.

ביום ראשון, 5.5, תיערך בשעה 20:00 בהיכל התרבות העירוני, העצרת העירונית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בסימן - ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה. למחרת, ביום שני, תישמע בשעה 10:00 צפירת דומיה בת שתי דקות ברחבי הארץ.

פעילויות ואירועי זיכרון נוספים שייערכו בעיר במהלך השבוע הבא: זיכרון בסלון - כ-30 מפגשי זיכרון על השואה, פרח לניצול (החלוקה תתקיים בימים ראשון ושני) - רישום בלינק: https://forms. gle/v2GCkoyLnLv9uPQH9, בדיקת ראייה לניצולי שואה (יום ראשון), ומשואה לתקומה ושואת 7.10 - יוסף אנגל, דור שני לשואה, אב שכול וסבו של אופיר אנגל, מגיע לספר את סיפור משפחתו (רביעי, 19:45, אולם זינמן).

ראש העיר, שמואל גרינברג: "אני מזמין את כל תושבי העיר לבוא ולקחת חלק באירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה שאנחנו מקיימים פה בעיר באמצעות רשת המתנ"סים שלנו. הטבח הנורא שחווינו בשמחת תורה, מהווה תזכורת מצמררת לכך, ששנאת היהודים והאנטישמיות לא נעלמו. קיבלנו תזכורת חיה לכך כי בני עמנו שאלפיים שנה היו גולים ומפוזרים, שנואים גם כיום וכולנו עדיין חייבים להגן על עצמנו מפני מרצחים אנטישמיים בני עוולה. לכן, חובה עלינו להנציח את זיכרון השואה למעננו ולמען הדורות הבאים. ביום הזה, אנו עוצרים את שעון החיים שלנו, כדי לזכור בעצמנו וכדי להזכיר לעולם, תוך שאנו מבטיחים למיליוני היהודים שנעלמו לדממת נצח, כי לעד ננצור את זכר מאורעות השואה. זוהי משימה נצחית, המוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו, בעם היהודי, בכל דור ודור".

סגן ראש העיר וממונה מתנ"סים חנוך דרנגר: "במהלך הימים הקרובים נערוך באמצעות רשת המתנ"סים שורת אירועים לציון יום הזכרון לשואה ולגבורה.
בימים אלו נזכור את הקדושים שהיו ואינם, ערים שלמות ומשפחות קדושות שנכחדו מאיתנו, וזוכים אנו להנציחם בדרך מכובדת למען הדורות הבאים.
אני מזמין את תושבי העיר ליטול חלק באירועים חשובים אלו, להיזכר בעבר, להנציח את הקדושים והטהורים הי"ד, ולהתאחד יחד בתפילה ובקשה לתקופות רגועות ושלוות".

המשנה לראש העיר וממונה אגף האירועים משה שטרית: "אני מזמין את תושבי בית שמש להשתתף באירועי יום השואה העירוניים. השנה יום השואה מקבל משמעות נוספת. הטבח של השבעה באוקטובר והזוועות אותם עברו תושבי העוטף מזכירות לנו תקופות חשוכות בהיסטוריה, כאלה בהם היינו חסרי אונים אל מול הרוצחים.
כל אלו נותנים ליום השואה השנה משמעות נוספת. לזכור את מי שנספו בטרגדיה הגדולה ביותר שפקדה אותנו ולהישבע בשמם לעשות הכל על מנת להיות חזקים ומאוחדים.
הציבור הרחב מוזמן לעצרת המרכזית שתתקיים ביום ראשון הקרוב בהיכל התרבות"

אתר חדשות קרן אור עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים ולהעניק את הקרדיט המגיע. ישנם מקרים שלא ניתן לאתר את האחראי ובהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

נושאים: שואה, גבורה, בית שמש, רשת המתנסים, אגף האירועים
ליל השואה
ליל השואה
ליל השואה
ליל השואה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: