מצבת כוח האדם בעירייה מתפוצצת

מכרז רודף מכרז, ההוצאה עולה, והתקציב מדלדל, לעיתים תוצאה של מכרזים שאין צורך בהם, לעיתים כדי לספק רצונות. מי יעצור את הסחף? על דוגמא אחת, בלי שמות, קראו כאן.

ככר השוק ריקה
ככר השוק ריקה

כמה עובדים נכנסו לעבודה בעיריית בית שמש בעידן עליזה בלוך? עשרות? מאות, אם תעברו על מכרזי כוח אדם שהעירייה הוציאה מאז נובמבר 2018 ועד היום תמנו כאן לפחות אולי כ-300 משרות!!! למעלה משלוש מאות מכרזים שיצאו ונכנסו עובדים בעיריית בית שמש. יש הרבה משרות חדשות, ככה רוצה עליזה בלוך, יש גם משרות שהחליפו עובדים, עזב מנהל תרבות הדיור נכנס אחר במקומו. יש גם משרות חדשות, כמו פניות הציבור, הוכנסה עובדת, מי שהחזיק בתפקיד זה קודם הועבר לתפקיד אחר וכך הלאה.

התחלף ראש עיר, מה עושים עם אנשי לשכתו? אחד הלך הביתה השני פנה לעסקים, והיתר? שובצו בתפקידים. אין בעיה- ככל שהדמיון עולה או מרשה לעצמו להעלות, כך למעשה גם השיבוצים. כל החפץ להגיע לעירייה יימצא לו מקום.

הבעיה מי משלם? דו"ח הביקורת של מבקר העירייה מתייחס לתופעה הזו ומזכיר כי 20 מיליון ₪ הוצאו על תוספת כוח האדם הזה בשנת 2019!!! 20 מיליון שח שחלקם הגדול יכול היה ללכת על פעילות, הוצא למתן שכר לעובדים. אין ספק שבחלקם בודאי יש צורך, בחלקם באמת מתגברת ראש העיר את ביצוע צרכיה. ו-20 מיליון שח לשנה אחת, לכמה שנים עוד נצטרך להקדיש עוד 20 מיליון שח ויותר?

לא בהגזמה כזו!!

קראו סיפור אחד, ואין לי ממש עניין במי שמחזיק בתפקידים האלה. ממש לא מעניין. מעניינת הגישה והיא מחליקה בגרונם של כמה וכמה מאשרים, ביניהם ראש העירייה, ביניהם מנהלת משאבי אנוש, ביניהם היועמ"ש, ביניהם הגזבר שבסופו של דבר צריך לשלם את שכרם.

במרץ 2019 ביקשה עליזה בלוך לשבץ את אחת המקורבות בתפקיד בלשכתה. התפקיד, ותיאורו מצויים אצלנו במערכת. הוצא מכרז אליו אל תופתעו, ניגשה הבחורה המוכשרת, המצוינת, החכמה, המקצועית, הראויה, תוסיפו ליד שמה כל תיאור. הבחורה עבדה כשנתיים ולבסוף ברוך ה יצאה לחופשת לידה. מזל טוב. הובאה במקומה אחרת- גם היא מוכשרת, מצוינת, עדינה מתוקה כדבש. היא ממלאת מקום בתפקיד של הראשונה. חופשת הלידה הרי מוגבלת, כמה שהראשונה תאריך, תישאר השנייה במקומה. בסופו של דבר מגיע המועד לשוב לעבודה. אז מה עושים?

המנהלת הראשונה מבקשת להתקדם, התפקיד אולי כבר לא מעניין אותה, אז מה עושים בעיריית בית שמש? ממציאים לה תפקיד חדש. והשניה, זו שהחליפה אותה, היא תישאר במקומה בתפקיד כמנהלת פניות הציבור.

את שתי הבנות האלה צריך להעסיק, צריך לשלם להן שכר. ולא משנה מה גובה, אלף שח או 10,000 שח לחודש. ובאיזה תפקיד? לא בעיה, מוצאים כבר את התואר, ואפילו דואגים להוציא מכרז ולקבל אישור משרד הפנים. זה בדיוק מה שקורה.

לכו תבדקו כמה כוח אדם יש בלשכת ראש העיר? כמה פקידות ועוזרים יש בלשכת המנכ"ל? למה? מי צריך?

תגידו נראה לכם סביר? ככה מערכת ציבורית צריכה לעבוד? בסקטור הפרטי היו מעיפים את המנכל שהיה מאשר. היו זורקים את הגזבר של אותו גוף!!! שלא לומר שהיועץ המשפטי של אותה מערכת מיד היה רואה את שמו נמחק מרשימת העובדים של אותו גוף.

האם כספי הציבור הם הפקר?

אפרופו הטור שעלה היום בעניין התברים ותפקיד גוש הריפוי, הנה לכם נבחרי הציבור היכן צריך לבלוט מקומכם, לעצור את הביזנס הרקוב הזה בכספי ציבור.

קראת? ספר לחבריך או העבר אליהם. לא תמצא מקום אחר בו יכתבו את כל האמת על המציאות העגומה.

נושאים: עיריית בית שמש, כוח אדם, מכרזים, משרד הפנים, מצבת כוח אדם
ככר השוק ריקה
ככר השוק ריקה
ככר השוק ריקה
ככר השוק ריקה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: