מי אתה שמואל גרינברג המועמד של דגל לראשות עיריית בית שמש?

מדובר באדם משכיל מאוד, פתוח, למדן, קשוב, איש תורה ודרך ארץ. האם הניסיון העשיר והוא עשיר, לא רק בעבודה אלא בעיקר בדרך הכשרתו לא 'יקלקלו' את הלימודים שרכש במוסדות המגוונים השונים. אין ספק הכרעה לא פשוטה

2.8 / 5 ☆ מדרגים: 5
גרינברג או בלוך?
גרינברג או בלוך?

"ההחלטה למנות את גרינברג נפלה בתחילת השבוע, בעיקר מתוך ראיה רחבה להשפעתה המכרעת והאסטרטגית של הקדנציה הקרובה לצביונה הרוחני והעתידה ההתפתחותי של העיר המתעדת להפוך לאחת מהגדולות והמשפיעות בישראל. הנהגתה הרוחנית של תנועת דגל רואה שלמשימה הזו חשיבות גדולה ולכן הציעה את מי שלדעתה ולהמלצת המקורבים יכול ומתאים לנהל עיר בסדר גודל. שמואל גריברג מועמד מטעם הסיעה הליטאית בבית שמש, וחוזר לאחר הפוגה של 4-3 שנים מהשירות הציבורי בעיר. בהודעה גם נימוק כי גרינברג מכיר את העיר, את העירייה ובעיקר את צרכי העיר לכלל תושביה.

מועמד חרדי, שיחליף את עליזה בלוך, מבהיל? א. היינו בסיפור הזה פעם אחת, כאשר אבוטבול מש"ס קיבל מלכות על מגש של כסף מציבור חילוני מקומי. ב. כדי לשלול או לקבל צריך לדעת מי הדמות העומדת בפנינו.
בשלב הזה עדיין גרינברג מועמד מטעם מפלגתו שלו, ועדיין אינה ידועה ההחלטה החרדית הכוללת, האם לקבל מועמדותו כנציג כלל החרדים או שיישאר מועמד מטעם הליטאים בלבד. בכל מקרה מיהו שמואל גרינברג? בכך דנה הכתבה הבאה. קראו והכירו.

אז מיהו שמואל גרינברג? גרינברג (48) מגיע מציבור ליטאי, אולי קיצוני יותר מאבוטבול, אם משווים בין שני האישים האלה, גרינברג כפי שיוצג להלן מגיע מסקטור פתוח של הציבור הליטאי. הוא למד והעשיר עצמו בידע, בוגר האוניברסיטה העברית במדיניות ציבורית תואר שני, תואר ראשון בוגר במשפטים מכללה אקדמית אונו, בוגר קורס גישור, שירת שירות מלא בצה"ל- כולל ימי מילואים שנתיים, חבר ארגון מעוז השואף לייצר מנהיגות ערכית, מקצועית ואמיצה הפועלת במשותף, מתוך שליחות, בממלכתיות ובאחריות לבניית חוסנה החברתי-כלכלי של מדינת ישראל. הארגון פועל לפיתוח ורישות מנהיגות מחוללת שינוי במרחב הציבורי, במחשבה ובמעשה, במספר תכניות, ביניהן תכנית 'אשמורת', מיזם משותף של ארגון 'קמח' וארגון 'מעוז', המתמחה בהכשרת עתודות ניהוליות במרחב הציבורי. התכנית נועדה להקנות כלים ניהולים למנהלים חרדים בכירים והיכרות עם אתגרי החברה הישראלית. אורך התכנית הוא כשלושה חודשים, והיא מורכבת ממפגשים הכוללים לינה, ושמואל גרינברג הוא אחד מהפורום . למחזור א' של התכנית התקבלו 23 מנהלים מעולים, המגיעים מדיסציפלינות שונות מכלל החברה החרדית.

גרינברג בוגר מכון מנדל למנהיגות, חבר בפורום סמפכ"ל המשטרה, בעבר חבר וועדת פרס חינוך של בית הנשיא. בעל תעודת הוראה, מנהל בית ספר. ועוד. כל זה הספיק הבחור הזה במשך 48 שנות חייו. ובעיקר להקים משפחה ברוכת ילדים-(5) בלי עין הרע.

האם גרינברג יהווה 'איום' על העיר? האם דגל הציונות יורד מן התורן עד כדי כך, מבחינת הקורא החילוני ואולי הדתי לאומי זה שהגיע אתמול לעיר צריך לחשוש? בדקנו את ההיסטוריה של האיש בעיר ומהחלטות שהתקבלו בימיו.

על פניו, מדובר באדם משכיל מאוד, פתוח, למדן, קשוב, איש תורה ודרך ארץ. האם הניסיון העשיר והוא עשיר, לא רק בעבודה אלא בעיקר בדרך הכשרתו לא 'יקלקלו' את הלימודים שרכש במוסדות המגוונים השונים.

מן העבר העלינו בידינו, גם עימותים מתוקשרים בהם היה מעורב שמואל גרינברג. אחד מהם, עימות עם מירי שלם (היום מנהלת היכל התרבות) שניהלה בזמנו את מתנ"ס גוונים ברמה א כאשר הוא היה ממונה על רשת המתנסים,

הנה מה שכתבה אז בפייסבוק: "ערב שבת תנועה ברמת בית שמש, אין סניף- הסניף הרוס והחניכים ברחוב כבר למעלה מחצי שנה. אין מקום לשבת תנועה- כי המתנ"ס ביקש מ"בני עקיבא" 2000 ש"ח על שימוש במתנ"ס לשבת וחניכי בני עקיבא יעבירו את שבת תנועה ברחוב- כי סגן ראש עיר נוכל (מדגל התורה), עושה הכל, אבל הכול כדי שנלך מפה".

שלם, אשה רצינית ואחראית המלווה את מאבק ההישרדות הציוני ברמה בפרט ובבית שמש בכלל, מסבירה כי גרינברג בטרם צאתו לחו"ל סיכם עם ההורים על תשלום אלף ש"ח לשבת, במקביל נתן הוראה לעמית קדמון (מנהל רשת המתנסים אז ס.צ) לדרוש 2000 ש"ח. זה עשה בדיוק מה שהתבקש ע"י גרינברג. "שמוליק מצד אחד דיבר יפה להורים, ומצד שני נתן לעמית הוראה לחסום את בני עקיבא".

תגובת גרינברג כפי שהובאה על בימה זו: "מירי שלם נגדי בכל צורה ובכל אופן בצורה הכי חזקה מאז שהיא לא מנהלת יותר את המתנ"ס." נזכיר כי שלם עזבה את המתנ"ס ועברה לתפקידה האחר כמנהלת המכון לאסטרטגיה ציונית.

מה יהיה אם גרינברג ינצח במערכה הקרובה? האם מירי שלם תמשיך להחזיק בתפקיד היכל התרבות?

מצאנו את מעורבותו של שמואל גרינברג גם בשינוי חוק עזר למפגעי רעש בעיר. עבירות רעש הן מגורמי ההפרעה הקשים והמטרידים ביותר את הציבור. המשרד לביטחון הפנים פועל לצמצום התופעה ואכיפתה. הכנסת אישרה ב-יולי 2015 את החוק למניעת מפגעים (תיקון מס' 8), התשנ"ג-2013 שמאפשר למשטרה, בתנאים מסוימים, להיכנס לבית מגורים או מבנה אחר בתנאים מסוימים בהם בוקע רעש חזק הגורם להפרעה ממשית, בלא צו בית משפט, על מנת להפסיק את הרעש. התיקון מקנה לשוטר סמכות כניסה למקום לשם הפסקת רעש. סגן ראש העירייה שמואל גרינברג ביקש להאריך את שהות השעות בהם ניתן להרעיש. במקום עד 11 בלילה יהיה עד השעה 1 אחר חצות, תוספת של שעתיים רעש.. גרינברג אז הגדיר את התוספת למספר ימים בלבד, ימים בהם יש חגיגות ומסיבות כמו ליל העצמאות, ליל ל"ג בעומר, ליל יום ירושלים, ליל פורים, ליל הושענא רבא, ובימי חול המועד סוכות.

במקום אחר, תחתיו, כממונה על רשת המתנסים מינה גרינברג דובר חילוני לרשת, ויכול היה למנות כל מועמד חרדי, והיה זה מתקבל כטבעי. גרינברג מינה חילוני לתפקיד, וגם כאשר זה סיים תפקידו מינה אחריו עוד אחד , שוב חילוני.

אלו דוגמאות מעטות מההיסטוריה כדי לפתוח דיון על דמות המנהיג הבא של בית שמש שתידרשו להכריע ולהחליט בידי מי תפקידו את עתידכם. בעובדה אחת, הפעם, אם המבחן הוא הרקע ההשכלתי ממנו צמחו המתמודדים, יהיה קשה להכריע. בלוך ד"ר, או גרינברג עם תואר ראשון ושני ועוד תפקידים רבים במרחב הציבורי. תחילתו של דיון.

נושאים: שמואל גרינברג, עליזה בלוך, חרדים, בחירות 2023
גרינברג או בלוך?
גרינברג או בלוך?
גרינברג או בלוך?
גרינברג או בלוך?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:2.85 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מי אתה שמואל גרינברג המועמד של דגל לראשות עיריית בית שמש?
סמבדי
(1 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 18 בפברואר 2024, 03:32

את ססמתו יותר מעשים ופחות דיבורים, מיישם גינבררג לדעתי יותר מידי אני מכיר מישהו שהיה שכן שלו דאמר לי לי שאפילו שלום הוא הוא לא אמר לו. לכן אני ומשפחתי הולכים על ססמתו השנייה אפשר גם אחרת ונצביע למועמד אחר ולמפלגתו

מי אתה שמואל גרינברג המועמד של דגל לראשות עיריית בית שמש?
מי אתם קרן אור?
(2 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 13 בספטמבר 2023, 02:05

לא ברור למה חשוב לעיתון להראות כאילו המועמדים שקולים? כאילו יש התלבטות אמיתית בין היכולות של עליזה ליכולות של גרינברג. שטויות. מי שרוצה עיר שמתנהלת באופן תקין, עם דאגה לתושבים, שיצביע לעליזה.

מי אתה שמואל גרינברג המועמד של דגל לראשות עיריית בית שמש?
סיימו
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 09 באוגוסט 2023, 18:14

מאוד מאוד מעט, שתי סיפורים קטנים, על איש שהיה כאן 10 שנים... וזה מחיפוש ברשת.. אני מכיר עוד הרבה עליו, הוא נלחם על תחבורה איכותית לכל התושבים, ונענע את משרד התחבורה, והצליח הרבה. הוא דאג לניקיון העיר, וגם פעל בניקיון כפיים תמיד, בניגוד למונטג הגנב שלא נשכח, וכן הוא גם איש חלש וסחיט על ידי כל הצדדים, ותלוי מאוד מי ימשוך אותו.. ממליץ להצביע לו, ולסיעה שאתם מאמינים בדרכה. על עליזה בלוך, שהבטיחה הרים וגבעות ולא קיימה כמעט כלום, ומכרה את העיר לחרדים, מיותר אפילו לכתוב

מי אתה שמואל גרינברג המועמד של דגל לראשות עיריית בית שמש?
גולש אנונימי
(5 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 01 באוגוסט 2023, 01:19

יפה

מי אתה שמואל גרינברג המועמד של דגל לראשות עיריית בית שמש?
יודלה
(1 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 30 ביולי 2023, 19:21

פוליטיקאי נבחן לפי מה שהוא מייצג, וכולנו יודעים שהוא שהוא שלוחו של גפני, שהורס בימים אלו את הדמוקרטיה הישראלית.