שאיפת קבלת החלטת ממשלה לא נגוז

לפחות אצל קובעי המדיניות בעיר, בלי החלטה אין תקווה לבית שמש. האם ההחלטה שלא התקבלה בימי ממשלה אוהדת במיוחד (נתניהו כץ וליצמן רצו) תתקבל דווקא בימים בהם בנט ושקד מכהנים, כאשר ליברמן על האוצר. האם האחרון ירצה לחזק את החרדים, בית שמש נחשבת עיר חרדית, וייטיב עם העיר?

ראש הממשלה עם סגנית ראש העיר
ראש הממשלה עם סגנית ראש העיר

ממשלת הליכוד חרדים, למרות רצונה לבסוף לא פרעה את השטר והחלטת ממשלה לא התקבלה בימיה. כך שנישאר עם הזכרונות על התמיכה והאמירות השונות, אחת מהן היא הבטחתו של שר השיכון יעקב ליצמן לקדם החלטה ייעודית לטובת בית שמש. הנה מה שאמר בביקורו בדצמבר 2020. "נדרשת החלטת ממשלה ייחודית לטובת העיר בית שמש ואתגייס לכך יחד עם כל הכוחות המשותפים בממשלה ובכנסת. ".

חלפו החודשים, ובחודש ינואר 2021 ביקר בעיר ראש הממשלה. ראש העיר שבה על קריאתה לקבל החלטת ממשלה. "אני קוראת לך ליישם את הבטחתך ולקדם החלטת ממשלה לעיר בית שמש"

ומאוחר יותר בעת חנוכת כביש מס' 5 בחודש מרץ שד' נהר הדן שבה על קריאתה : "עד שממשלת ישראל לא תאשר החלטת ממשלה ייעודית לעיר בית שמש, ביטוי האחריות לא הושלם."

היו ששמחו כאשר גם סיעת הליכוד נרתמה לסייע בעניין. במפגשים עם שר האוצר ישראל כץ, ועם ראש הממשלה נתניהו שבו חברי הסיעה חדורי תקווה שהנה הם הצליחו לקדם בפרויקט שהובילו עוד מימי אבוטבול לקדם החלטת ממשלה. אז דיבורים לחוד ותוצאות לגמרי שונות. החלטת ממשלה בימי נתניהו לא התקבלה ולא איפשרה זרימת תקציבים בלתי מוגבלים לעיר.

מהי החלטת ממשלה?

ניתן ללמוד מהחלטות דומות שהתקבלו בנוגע לישובים אחרים, אילת, טבריה, מצפה רמון, שדרות ואחרונה העיר אשקלון. בהחלטות האלה הוקצבו עשרות מיליוני שקלים לטובת כל ישוב, עיקרם מהאוצר והיתרה ממשרדי הפנים או הרווחה.

אין ספק בית שמש זקוקה להחלטת ממשלה, בלי החלטת ממשלה יכולה להיות שרת הפנים החדשה איילת שקד להיות נדיבה, לעולם אינה יכולה לבוא במקום החלטת ממשלה. וכמה יכולה להיות השרה שקד נדיבה? גם היא מוגבלת בסכומי הכסף שהיא יכולה להעניק לצרכים בעיר.

בית שמש חייבת החלטת ממשלה. זה רצונה, זו שאיפתה. האם הממשלה החדשה תיענה? האם בכלל זה יעלה על סדר יומה? האם היא צריכה להתחיל מחדש את המהלך? תשובות בבוא הזמן, ונראה כי לפחות לעת עתה, לא זה הנושא הדחוף לממשלה החדשה וקצרת היריעה.

חברי הממשלה טרם חיממו את הכיסאות במשרדיהם, כולם יושבים עדיין ללמוד את התפקיד, תחילה עליהם לגבש צוותי עבודה ורק אח"כ להתחיל ללמוד את השטח. מתי נראה כאן את שר האוצר ליברמן? את שר השיכון זאב אלקין? אולי את שרת הפנים? לא בטוח שבקרוב, והיה ויבואו בעירייה יעוצב תיק צרכים המתאים לשנים 2021 -2025 , ובו יוכיחו את תנופת האכלוס העתידית, את המחסור ואת הדעיכה החברתית במצב עד לאשכול 1. כפי שהסבירה בביקורו של השר ליצמן: "אנחנו כרגע במדד סוציואקונומי 2 ואם הממשלה לא תתעורר אנחנו נרד לדרוג 1."

ועכשיו כאשר פג כוחן של סיעות הליכוד והסיעות החרדיות בקידום היוזמה עולה לבמה סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר, מי שתמכה בסיעת ימינה בראשות בנט - שקד. האם הולנדר תרצה להיכנס לסיפור הזה לאור מערכת היחסים העולה ויורדת (עכשיו בעליה) עם ראש העיר עליזה בלוך? הולנדר תרצה בודאי לסייע לעיר, היא בתפקידה כדי לבנות ולא להזיק, הבעיה 'הקטנה' היא שלטנגו צריך שניים. לא די ברצונה, צריך גם את שקד ואת בנט ביחד.

ועוד בעיה קטנה, על הברז באוצר יושב אביגדור ליברמן, זה שביקש להעמיס חרדים במריצה למזבלה. האם הוא ייטיב עם בית שמש העיר המתחרדת הגדולה במזרח התיכון? תחשבו על זה.

גורם בעירייה אתו שוחחנו הבוקר אומר שהשאיפה הזו קיימת, "ניתן לשרים לחמם כסאותיהם ואז נסתער מחדש , זה חשוב לעיר מאוד".

נושאים: בנט, שקד, רינה הולנדר, ליברמן, החלטת ממשלה, עליזה בלוך
ראש הממשלה עם סגנית ראש העיר
ראש הממשלה עם סגנית ראש העיר
ראש הממשלה עם סגנית ראש העיר
ראש הממשלה עם סגנית ראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: