צמרת משרד המשפטים בבית שמש

תכלית הסיור לא נדע, כי שוב הסיור מתקיים בלי תקשורת, ואנחנו נסמכים על דוברות העירייה. מלשכת היועץ קיבלנו כי סיורים כאלה מתרחשים "בעת הצורך". מהו הצורך שגרם למנדלבליט לבזבז זמן יקר ולהגיע לכאן?

מנדלבליט בבית שמש
מנדלבליט בבית שמש

צמרת משרד המשפטים הגיעה לביקור וסיור בעיר בית שמש. בסיור ממשתתפים היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט והמשנה ליועץ עו"ד רז נזרי. לדברי דובר העירייה, להסיר כל ספק, הסיור או הביקור על פי הזמנת ראש העירייה.

"רעיון הסיור עלה לפני הקורונה במפגש של ראש העיר עם אחד מבכירי משרד המשפטים, הביקור לא יצא לפועל בשל התמשכות המגיפה בארץ, והיום זה התאפשר ליועץ להגיע. הסיור עצמו נקבע מראש והיועץ לא נחת פתאום הבוקר." כך מסביר דובר העירייה את הביקור. האם היועץ בכל שנת המגיפה לא תפקד? קשה היה לו להגיע לכאן עם מסיכה ולראות את בית שמש גם במצוקתה במגיפה? שאלות שנשאלות ונותרות תלויות באויר.

את היועץ מנדלבליט בסיורו בעיר מדריכה ראש העירייה, והיא לקחה אותו להשקיף על העיר ממבט על, מנקודות גבוהות לראות את ההתפתחות המפלצתית של העיר. באופן הזה מוצגת בית שמש מזווית אחת, זווית ראיה של ראש העירייה מבלי לצלול למעמקי האוקיינוס של הבעיות בעיר בתנופת בניה למגורים בלבד תוך ויתור על איכות חיים לתושביה. מעניין אם יוצגו נתונים דמוגריפיים על התפתחות האוכלוסין בבית שמש ובעיקר ההגירה של הציבור החילוני והדת"ל מעיר מתחרדת.

היועץ המשפטי לא נוהג לצאת לסיור ברשויות עושה ברשויות אחרות באופן תדיר. למשל, בישובים בצרכים דומים, לא עוררו סקרנותו של היועץ. ירושלים הקרובה אליו, מאוכלסת במורכבות יתר ערבים, חרדים, וחילוניים. צפת עיר מאוכלסת, כולל הר מירון השכן, לא גרמו לו לגלות עניין. דובר העירייה מסביר: " בגלל המורכבות והסוגיות המתקיימות כאן בעיר, כמו רצף עירוני של חילוניים וחרדים, סוגיות בניה ואכיפה, אז הגיעו לכאן כדי ללמוד ולהכיר את העיר מקרוב."

ניסינו ללמוד מלשכת היועץ המשפטי, שם הסבירו שעל תחום התקשורת בסיור אמונה עיריית בית שמש. ובכל זאת מה נזכר היועץ להגיע לבית שמש? נדגיש זו פעם ראשונה שיועץ משפטי לממשלה יוצא לסיור כזה בעיר בית שמש, המציינת 70 שנה. אז מה גרם לו לצאת? הנה ואולי מזה נוכל להבין מעט מהנסתר בסיור הזה: "לעיתים בעת הצורך יוצא היועץ המשפטי ללמוד מקרוב ", ואנחנו מוסיפים את נושא הדיון. בית שמש, מתחרדת, בית שמש עם בניה בלתי נפסקת, בית שמש בלי התפתחות תעשיה, בית שמש עיר בסולם אקונומי נמוך. (אשכול 2).

נושאים: היועמש, עליזה בלוך, בית שמש, משרד המשפטים
מנדלבליט בבית שמש
מנדלבליט בבית שמש
מנדלבליט בבית שמש
מנדלבליט בבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: