פעילות שיא במטבח הישועות של 'עזרת אחים'

היקף הפעילות במטבח עזרת אחים בימים אלו מגיעה לשיא. כמויות המזון שנדרשים המתנדבים להכין לחג ולשבת, בלתי נתפסות, לקראת החג המתקרב הם החליטו גם לשתף אותנו בפעילותם.

מטבח עזרת אחים
מטבח עזרת אחים

זר כי ייקלע למטבח החסד הענק של 'עזרת אחים', ע"ש דוד וחנה שטיינמץ ע"ה, יחשוב שהוא הגיע למטבח של קייטרינג יוקרתי המעסיק את מיטב השפים תמורת תשלום נאה. במציאות, מדובר במתנדבים שמפנים שעות ולפעמים גם ימים שלמים מזמנם ומעיסוקיהם, כדי לבשל לאחרים, לחלק להם אוכל ולהביא אור לבתיהם של החולים המרותקים למיטותיהם או למחלקות האשפוז בבתי החולים ל"ע.
המטבח, מטבח הישועות הצועד בדרכו של הרה"ק רבי ישעיה'לה מקערסטיר, מוציא מדי יום מאות מנות מזון. כשמתקרבת שבת קודש, קצב העבודה מתגבר, כי צריך להכין לכל משפחה גם ארוחת צהרים ליום שישי, גם שתי סעודות מבושלות לשבת קודש עם בשר, דגים, טשולנט, קוגלים, תוספות ועוד ועוד, וגם סלטים שיספיקו לסעודה שלישית ולסעודת מלווה דמלכה.
השבוע, בגלל שהחג והשבת יהיו צמודים, האתגר גדול במיוחד. "גם בבית רגיל, חג שחל בערב שבת זה משהו שמצריך התמודדות מיוחדת עם אתגר חריג", אומרים מתנדבי המטבח.
"אבל כשמדובר במטבח תעשייתי, שמבשל כמות גדולה של מנות מזון וצריך גם לחלק אותה, וכל זה מבוסס על מתנדבים, הקושי מתעצם שבעתיים. שלא לדבר על כך שלכל מתנדב יש משפחה משלו והוא לא יכול להפקיר אותה לחלוטין כדי לסייע למשפחות אחרות...".
כי זה בעצם הסוד הגדול של 'עזרת אחים': "זה לא בית תמחוי. זה לא אוכל לעניים. ארגון 'עזרת אחים' הוקם למטרת סיוע בנושאים העוטפים את התחום הרפואי, והעזרה שאנחנו מגישים מיועדת ברוב רובם של המקרים למשפחות שמתמודדות עם מחלה קשה של אחד ההורים או הילדים, מה שמקשה על התפקוד בבית, ומצריך עזרה בבישול הארוחות, בביצוע הקניות של חומרי הגלם כדי לבשל וכן על זה הדרך".
בארגון משקיעים מאמצים מיוחדים בניסיון לספק לכל משפחה שמקבלת מזון מבושל, גם עוגות גבינה ושמנת, לצד מוצרי חלב נוספים, כדי שהמשפחות ירגישו את שמחת החג במלואה, ומתוך הנחה שלעקרות הבית בבתים אלו, לא יהיה פנאי טכני ורגשי, לעמוד להקציף ולאפות עוגות גבינה ושמנת לכבוד חג מתן תורה.
"המוטו שלנו ב'עזרת אחים' הוא "עם אחד כאיש אחד בלב אחד", מסכם יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ את הנושא. "אנחנו מצליחים לפעול ולעשות רק בגלל כח האחדות של עם ישראל. התרומות הנדיבות, ההתנדבות של רבים מתושבי העיר שמקדישים מזמנם, כוחם, וממונם למען הזולת. על זה מבוססת כל הפעילות של 'עזרת אחים', ואנחנו מלאים תקווה וביטחון שבעזרת ה' הפעילות תוסיף ותתגבר גם בשנים הבאות, ושיהיה לכולנו חג שבועות שמח ומאושר, אותו נחגוג מתוך ביטחון ושמחה בגאולה השלמה במהרה".

נושאים: עזרת אחים, קהילה, בית שמש
מטבח עזרת אחים
מטבח עזרת אחים
מטבח עזרת אחים
מטבח עזרת אחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: