התקווה הגדולה שקברה אמונה

מה קרה לעליזה בלוך שאיבדה את חנה בפני חבריה הקרובים? גם פעילים מרכזיים בעיר כבר יצאו בראש חוצות עם שלטים הקוראים לה ללכת הביתה. המחנה הציוני מבין שבלוך כבר לא משרתת את המטרה אליה פעל וגייס את שארית כוחותיו. וזה אחרי שנתיים. לאן בית שמש צועדת תחת בלוך?

לכי הביתה, שלטים ברחבי בית שמש
לכי הביתה, שלטים ברחבי בית שמש

מי שראה את עליזה בלוך באחרונה מעיד: האישה כבויה, אין בה עוד את רוח הקרב שאפיינה אותה כשהיא נכנסה לנעימי, זו לא אותה בלוך שהעמידה מידי יום שלישי את עובדיה למסדר בוקר בכל יום ג בשבוע, זו לא אותה עליזה בלוך שהתעוררה מוקדם ויצאה עם עובדי שפע לחפש מקומות לנקות, זו לא אותה עליזה בלוך שרצה אחרי חבריה לקואליציה להביא לכאן דמויות ממלכתיות לראות את בית שמש האחרת. עליזה בלוך 2021 אינה עליזה בלוך של 2018.

וזה לא רק הקורונה, כמות החולים המאומתים, כמות המתחסנים המועטה, חוסר השליטה הניכר בכל מה שקשור למאבק בקורונה, התפשטות וקטיעת שרשרת ההדבקה, או כמות ההפגנות והפרות הסדר העולות כל יום על מסכי הטלוויזיה במהדורות, כולל התקפות קשות על כוחות משטרה, זה גם מצבה הכלכלי של העיר, אחת הערים העניות בישראל. דו"ח מבוקר לשנת 2019 טרם פורסם, תקציב 2020 בגירעון, תקציב 2021 עדיין לא הוגש לאישור. ההגירה הציונית השלילית מהעיר נמשכת, ובימיה כראש עיר ברחו להם כבר למעלה מ-7000 איש!!!

מה קרה לבלוך שאיבדה את חנה בפני חבריה הקרובים? חבריה לקואליציה מתבטאים באופן קשה נגדה, בפניה, בישיבות הנהלה, שלא לומר מצפצפים! לא מאמינים למוצא פיה. אומר לי אחד מחברי הקואליציה: "אנחנו יושבים אתה מסביב לשולחן, היא מדברת כרגיל, אנחנו אומרים מה שאנחנו אומרים, היא מסכמת, ולבסוף איש הישר בעיניו יעשה". כלומר מצפצפים. אחר אומר: "היא חושבת שהיא המשיח, שהיא באה לתקן את העולם, ואין לה בכלל שותפים. עושה מה שהיא רוצה, והבעיה שהיא לא מצליחה לעשות". שותפיה מהסיעות החרדיות מגחכים למראות: "היא איבדה את הליכוד ואת הבית היהודי, כלומר איבדה למעשה את העיר הוותיקה. אנחנו מצדנו כל מפלגה (חרדית. צ.ס) חוטפת מה שהיא יכולה לטובת הציבור שלה". אז מי רואה טובת בית שמש?

גם פעילים מרכזיים בעיר כבר יצאו בראש חוצות עם שלטים הקוראים לה ללכת הביתה. אחרי שנתיים, כבר אחרי שנתיים?!! מי היה מאמין? האישה שנישאה על כפיים בתקווה, אחרי שנתיים כבר נדרשת ללכת הביתה.

אם חשבנו לפני שנתיים שמדינת ישראל תבקש ללמוד מבית שמש איך הגיעה למהפך, העמידה בראשה אישה, כדי לשנות, כדי לבנות עיר אחרת. מדינת ישראל כבר מגלה את 'אכזבת השנה' כהגדרת אחד מהעיתונאים (ד"ר אבישי בן חיים צ.ס) החשובים של מדינת ישראל.

תושבי בית שמש, בכלל, ובפרט האנשים שעשו ממנה מה שהיא לא, מגלים אט אט שהאישה הזו כלי ריק, ניהול מערכת ציבורית/מוניציפאלית לא בשבילה. ראו את רכבת האנשים שנכנסה לכאן ויצאה מבית שמש. עובדים מצוינים שמצליחים בכל מקום אחר, לא עמדו בדרישות התקן שלה.

עליזה התפארה ביכולתה לקבץ מתחת לכנפיה את כל חברי מועצת העיר, הלואי וזה היה אמיתי. אין לה לעליזה בלוך קואליציה מקיר לקיר, היא יכולה לשדר בכל מקום בעולם על התמיכה הרחבה הגדולה בה מכל סיעות הבית, וזה לא ממש כך. היום ברור, הליכוד לא איתה, הבית היהודי- לא איתה. הסיעות החרדיות? משנה לראש העיר אומר לי בשיחה פרטית: "אני לא שם עליה", וחבר ממועצת עיר אחר עיר אחר מנתח לי מצב בו עליזה גמורה מבחינה פוליטית. מה דעתכם?

נחזור רגע לבחירות 2018, בלוך עדיין לבד, בקושי מוכרת בציבור, מסתובבת מבית לבית, דופקת על כל דלת, פעיליה מארגנים לה חוגי בית, המטרה- הכרה לדמות שעשויה לנצח את אבוטבול. נחמדותה כאן הוצגה בשיאה, מילים יפות, שפתיים מחייכות, חמימות לא מזויפת, להסביר, להוכיח שהיא ראויה.

עדיין אין איש יודע מה תכניותיה, לפחות הגלויות לגבי העתיד.

חלף רק מעט זמן מאז בחירתה, ואז נחשפה המזימה שנרקמה בחדרי חדרים מאחורי גבם של רבים מפעיליה הבכירים, שותפות חרדית כדי לנצח את אבוטבול.

מילא , אפשר היה לסלוח לה אם זה מה שהבטיח לה ניצחון ושלטון. בלוך ויתרה ביודעין על שני התיקים המרכזיים החשובים כל כך למחנה הציוני, תיק ההנדסה ותיק החינוך. בלוך מאמינה עד היום שהיא הקובעת בשני התחומים האלה, או שהיא תמימה או שהיא מנותקת. בשני המצבים לא יוצאת טוב, תיק ההנדסה, התיק שקובע כאן ויכול היה לשנות במשהו את עתיד העיר לדורות הבאים כולו בידיים חרדיות. אצטט את שלום אדרי האומר בכל מקום: מה שעשה כאן שמעון גולדברג (השותף החרדי) בשנתיים, לא עשה משה מונטג בעשר שנים". פירוש, גולדברג, יוזם, מקדם, בונה, הורס, כל מה שבא לו. שום הסבר מצדה לא ישכנע את המצוי בניהול העיר. אגב אם אינה משוכנעת באמיתות האמירה הקשה הזו מוזמנת בלוך לקרוא את מוסף עיתון המבשר על פני 16 עמודיו את תרועות הבניה של גולדברג בבית שמש.

ניתנה לה ההזדמנות להיות המשפיעה ובעלת הבית בתכניות הבניה, בדמות העתירה של שומרי הסף, ליטול מידי גולדברג את תיק התכנון והבניה והיא התעלמה מהודעת הפרקליטות הקובעת שרק סגן יכול לשמש בתפקיד. בלוך בהבנתה העדיפה להיגרר באפילה, לשחק מול בית המשפט, להותיר את גולדברג בתפקידו והוא ממשיך כאילו אין עננים כלל בשמים למרות ימות החורף.

הקש ששבר את גב הגמל היה כאשר אישרה את בניית ד5. 1026 יח"ד בסה"כ, זה לא מה שבאמת מהווה שובר שוויון בין חרדים לחילוניים. ובכל זאת, זה גמר את האמונה עוד שהיא באה לייצג את האינטרס הציבורי החילוני והדתי לאומי בעיר. הבטיחה לסיעות הבייס שלה שד'5 לא תבנה למרות שאושרה בימי אבוטבול, או בהסכמי הגג. העדיפה את גולדברג על פני חבורת הליכוד והבית היהודי. כלומר בלוך מעדיפה את החרדים על פני המחנה הציוני.

המחנה הציוני מבין שבלוך כבר לא משרתת את המטרה אליה פעל וגייס את שארית כוחותיו במלחמה על עתיד העיר בית שמש.

בלוך בונה על נשכחות (ויו שרוקה) המצביעים ובונה על כך שהיא תהיה המועמדת היחידה גם ב-2023 של המחנה הציוני. היא לא יודעת שלא אלמן ישראל, ויש מי שכבר החל לבדוק את המצב בעיר והסיכויים. אז נשכחות לא תהיה כאן, כי יזכרו לה את מעשיה ובעיקר את מחדליה וכישלונותיה, אם תשרוד עד אז. לך תדע במצב השברירי הזה וברוח הקדרות האופפת אותה, אולי עוד תפתיע יום אחד ותודיע על פרישתה, פרישה מוקדמת שיכולה להציל את בית שמש מנפילה תהומה עמוק עמוק עמוק ואותה מאחד הביזיונות הגדולים בהנהגה הציבורית המקומי, התקווה הגדולה שקברה אמונה.

נושאים: עליזה בלוך, בית שמש, המחנה הציוני, החרדים.
לכי הביתה, שלטים ברחבי בית שמש
לכי הביתה, שלטים ברחבי בית שמש
לכי הביתה, שלטים ברחבי בית שמש
לכי הביתה, שלטים ברחבי בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: