במקום מים צלולים זורמים מים עכורים מלאים בוץ וחלודה

את הדברים הנ"ל אמר תושב הרמה בחוג בית לפני ד"ר בלוך שבדקה ומצאה שאכן תאגיד מי שמש אינו עומד באתגר הבסיסי לספק מים צלולים בברזים... תגובת 'מי שמש' טרם הגיעה

עליזה בלוך ליד שלט חלוקת המים
עליזה בלוך ליד שלט חלוקת המים

איך נראים מים בבית שמש. עכורים. צהובים. לא ראויים לשתייה. אולי זו מטאפורה למצבה העגום של העיר, ואולי רק סימפטום להזנחה ולחוסר הניהול של העיר. בשבוע שעבר התקיים חוג בית, אחד מתושבי רמת בית שמש (השם שמור במערכת) תיאר תמונה עגומה ביותר. "למה אני צריך לפתוח את הברז ולראות מים חומים, מים שלא מתאימים לשתיה. אצלי בבניין שלי, אין מים טובים לשתיה. התקשרתי לחבר בבניין לא רחוק ושם היו מים. בלי להודיע לנו התושבים להיערך? וגם כאשר ניסיתי להשיג את מי שאמון לתת לי את השירות הזה לדעת מתי יחזור המים לצורתו הטבעית והנכונה, זרקו אותי מהאחד לשני, כאילו איני משלם על המצרך הכי בסיסי, מים.".

תופעת המים העכורים, כך עולה, חוזרת על עצמה כמה וכמה פעמים בשכונות. התופעה קיימת כבר כמה שבועות, ועוד בימות הקיץ הלוהטים. ד"ר עליזה בלוך שנמצאת בסיורים תכופים בשכונות השונות קלטה את אחד מהשלטים הקוראים לחלוקה. ובסרטון היא מציבה מראה למנהלי העירייה, שבדרך כלל לא שמים על התושב.

"מנסים לספר לנו שחברת מקורות התחילה להזרים לבית שמש מים מותפלים במקום מי קידוחים, וזה גורם לסחף של חלודה בצנרת העירונית שמגיעה בסופו של דבר לברזים של כולנו. אבל החכם עיניו בראשו, ועירייה מנוהלת לא אמורה להגיע למצב כזה. עירייה מנוהלת דואגת מצד אחד לתחזוקה ראויה של הצנרת העירונית, ומצד שני להזרמת מים נקיים על ידי "מקורות" ותאגיד המים העירוני.

כאשר ראש העיר לא מנהל, אפילו המוצר הכי בסיסי – מים – לא זורם כמו שצריך. פלא שאנחנו מרגישים ששום דבר לא זורם פה?אני, בעזרת השם, אנהל את העיר. יחד נבנה פה עיר לתפארת עם חזון מרחיק לכת, אבל קודם כל נטפל בפרטים הקטנים. מים. כבישים. מדרכות. ניקיון. איכות חיים בסיסית. ב-30 באוקטובר אני קוראת לכולכם להצביע לעיר מנוהלת, להצביע עבורי, עליזה בלוך לראשות העיר, כדי שהעיר הזו תנוהל כראוי. זה מגיע לנו כמו... כמו מים צלולים.". דברים ברורים...

ביקשנו תגובת הממונה על תאגיד מי שמש הרב ישעיהו אענרייך והמנכ"ל מר פלד דיכטר. כאשר זו תגיע נצרפה לידיעה.

נושאים: רמת בית שמש, תאגיד מי שמש
עליזה בלוך ליד שלט חלוקת המים
עליזה בלוך ליד שלט חלוקת המים
עליזה בלוך ליד שלט חלוקת המים
עליזה בלוך ליד שלט חלוקת המים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: