תגידו, זו הייתה עצרת תפילה?!!!

במקום דברים תפלים לאוזן שנשמעו אפשר היה להביא תלמידי מוסדות חינוך חרדיים לדקלם את פרקי אבות. והכיכר היתה צריכה להיות מלאה וגדושה בנערות תנועת הנוער החרדית בתיה. והיכן הם חברי מועצת העיר. מדוע שום אישיות רבנית לא עמדה על הפודיום להוביל תפילה? במקום זה קיבלנו את עליזה בלוך בעוד נאום מתאים לבית ספר...

עצרת תפילה או טכס זיכרון?
עצרת תפילה או טכס זיכרון?

באמת, אני שואל. מה התכוונו היוזמים בארגון עצרת תפילה וחיזוק? מישהו, ולא קשה לדעת מי זה המישהו הזה, בא בבוקר וביקש לקיים לו עצרת תפילה וחיזוק. לכאורה רעיון מצויין, חשוב. למה לא? חיבורים תמיד טובים. ואז החלו לגלגל את הרעיון, טלפונים, ואטסאפים להזמנות אישיות. כמו שצריך.

אפילו לשידור בקהילה live דאגו. כמו שצריך... הבעיה אינה בדברים הקטנים האלה, הבעיה אצלנו תמיד היא בתוכן שמבקשים להעניק לאירוע. ועוד יותר מבטיחים דבר אחד ומקיימים דבר אחר.

אם תפילה אז קרעו את השמים בתפילה, בבקשת רחמים, תפילה לשלום המדינה ויושביה, תפילה לחולים, תפילה לפצועים, תפילת אשכבה להרוגים וגם כמה משניות לא היו מזיקות. בימים האלה אנחנו קוראים בבתי הכנסת את פרקי אבות, משניות, ציטוטים מפי תנאים ואמוראים ורבנים. למה היה קשה לבסס את תוכן האירוע רק על זה? לכו תביאו את תלמידי נווה צבי ידקלמו לכם כמה פרקי משניות מפרקי אבות אשר שיננו עתה במסגרת הלימודים. לא תלמידי נווה צבי, אז תלמידי תלמוד תורה אור החיים. העיקר שיהיו אלה תלמידים מהציבור החרדי שבקיאים במשניות. לא טוב? יש כאן אולפנות שהם יעלו ויבואו ויביאו דברי תנאים לאהבת חינם. חסר? בטוח שלא...

עמדתי שם, העצרת החלה באיחור של כמעט חצי שעה. די לי היה בדקות שנכחתי במקום, להבין לאיזה כיוון הולכת העצרת.

למה צריכה ראש העיר לשאת דברים יפים, אבל מתאימים למסגרת חינוך. לא תחינה, לא רחמים, לא בקשות ולא תפילה. לא הגיע הזמן לזכור שהיא כבר לא מנהלת בית ספר אלא עיר, ואם עיר אז אנא לכבד את כותרת האירוע לשמו באנו. תביאו רב, תביאו אישיות רבנית מייצגת. לא רבני הציונות הדתית ולא אלה שמדברים וממליצים לפקוד קברי אבות כולל הר מירון וקבר רחל. היכן הם?

ועוד, מי אמר שסגן ראש העיר שיטרית ירום הודו חייב לדבר גם בטכס כזה. לדבר מילות חולין לא, אז נתנו לו לקרוא פרקי תהילים. מגוחך. מצטער מאוד, לא שמר שיטרית אינו יודע לקרוא אבל זה אמין בעיני כאשר בן תורה יקרא את הפרקים. וזה מה יש בספר תהילים? רק שיר למעלות ואנא בכוח. פרקים מוכרים ושגורים בכל פה. חפשו ודקדקו ותמצאו שם מזמורים שנכתבו לכבוד הושעתו של דוד מידי אויביו, מזמורים שנכתבו לרגל החלמתו ממחלות. יש בספר תהילים 150 פרקים ותמיד שולפים מה שמוכר... תתקדמו.

והיכן הם נבחרי הציבור החרדים, אם חיזוק וחיבור אז כולם ביחד. גם שמאל וגם ימין, גם חרדים וגם חילוניים. לא ראיתי חברי מועצה רבים בין הקהל... לא ראיתי את עובדי העירייה אלה שבשבילם זה לרדת קומה או שתיים ולהיות במעמד הזה., לעשות 'כאילו' המון רב.

לעשות עוד טכס זיכרון, אם תקראו לזה כך אין בעיה. לקרוא לכך עצרת תפילה בלי תפילה, שערי רקיע לא בטוח שנפתחו.

מבחינתי הכפרה על כל התוכן הלא מתאים, היה מעגלי בני הנוער בסיום. אלה חיממו את הלב. חבל שלא כל תנועות הנוער היו שם. חבל שלא כל תנוער החרדיות בתיה עם כל נערותיה היו שם. אם יודעים לקבל תמיכות מהעיריה היה אירוע בו היו צריכות להופיע במקום להתפלל ולהתפלל ולהתפלל. ותפלילת נערים ונערו מתקבלת תמיד ברצון.

בתפילה למרמים שלא נזדקק עוד לתפילות בחצרה של עיר ואם נידרש אז לפחות שילמדו לארגן כנדרש.

אשמח לשמוע דעתכם, האם הרגשתם שזו היתה עצרת תפילה או עוד טכס זיכרון? תקנו אותי אם אני טועה...

נושאים: עצרת תפילה, טכס זיכרון, עליזה בלוך.
עצרת תפילה או טכס זיכרון?
עצרת תפילה או טכס זיכרון?
עצרת תפילה או טכס זיכרון?
עצרת תפילה או טכס זיכרון?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: