למה צריך בכל זאת לציין את יום האישה בישראל של 2023? להולנדר יש תשובה.....

"בסוף, התנהגות ערכית, אחווה נשית, עשיה חיובית- חשובות מכל הישג אישי." סגנית ראש העיר רינה הולנדר עם מסר ברור. קראו

ראש עיר וסגניתה
ראש עיר וסגניתה

"ב-1909 ציינו לראשונה את יום האישה הבינ"ל, מאז התקדמנו. אנחנו בוחרות ונבחרות, חלקנו מנהלות בעצמאות את כספנו, אנחנו יודעות לתת תוקף ולסייע זו לזו כשאנחנו נפגעות, ובמדינות רבות בעולם אנחנו שוות יותר מאי פעם בחלוקת הנטל בבית ומחוצה לו.
אז למה צריך בכל זאת לציין את יום האישה בישראל של 2023? קודם כל כדי להחזיר ליום הזה את הרוח החברתית והפוליטית שהניחה את יסודות היוולדו - זכות בחירה, זכויות כלכליות וחירויות אישיות וחברתיות. כותבת יעל בלה אבני בוואלה היום. ויש לה תשובה לגמרי צודקת, כי עדיין יש מי שרואה בנשים מחוץ לזירה. מפלגות חרדיות למשל. בבית שמש יש במועצת העיר רק שתי נשים, במפלגות החרדיות אין כמובן נציגות נשית, וגם בליכוד אין. נקודה למחשבה.

היום יום האישה הבינלאומי, סגנית ראש העיר והממונה על מועצת הנשים בעירייה רינה הולנדר זכרה את היום הזה ואף הוציאה הודעה עם מסר מטעמה.

" היום מציינים ברחבי העולם ובישראל את יום האשה הבינלאומי.

יום האשה הוא יום בו אנחנו עוצרות רגע לחשוב מה תפקידנו בעולם? מה המהות? במה אני רוצה להשקיע, ומה אני רוצה לשנות? במירוץ החיים, לא תמיד יש לנו זמן להביט בעצמנו ולראות כמה אנחנו משפיעות על סביבתנו, גם במעשים יומיומיים ושגרתיים. האכלנו את התינוק, סיימנו לימודים, לקחנו את הילדה ליום כיף, ביקשנו העלאת שכר למרות שחששנו- כל יום עשרות מעשים קטנים היוצרים אדוות ומשפיעים עלינו ועל סביבתנו.

ביום האשה הזה, אני מבקשת להסב את תשומת לבנו פנימה, אלינו הנשים החוגגות. האם ההישגים שלנו הושגו בעבודה קשה תוך שיתוף ואחווה? או האם בדרך לשבירת תקרת הזכוכית, דרכנו על הנשים שנשארו מתחתיה? האם עלינו לתמוך תמיד באשה לתפקיד בכיר גם כאשר התנהגותה מבזה ומשפילה? ולצערי בזירות הפוליטיות השונות לא חסרות לנו דוגמאות כאלה.

נשים יקרות- כשאתן רצות במירוץ להגיע למעלה, אל תדרכו על מי שנשארה למטה. כשאתן מגיעות לפסגה- תזכרו שהגעתן לשם גם בזכות המוני נשים במשך הדורות אשר נאבקו למענכן- אתן חוליה בשרשרת, אל תנתקו אותה עבור ההישג האישי שלכן.

בסוף, התנהגות ערכית, אחווה נשית, עשיה חיובית- חשובות מכל הישג אישי.

מעשים טובים, שמירה על ערכים, גידול משפחה מלוכדת ואוהבת וכן פעילות למען הכלל, השארת חותם על העולם הזה, כל אשה לפי יכולותיה ושאיפותיה הם הדברים אליהם עלינו לשאוף-

שיהיה לכולנו יום שמח!".

ראש העיר עליזה בלוך, לא הוציאה כל הודעה, אולי עסוקה בענייני פורים עדיין.

נושאים: נשים, יום האשה הבינלאומי, רינה הולנדר, עליזה בלוך.
ראש עיר וסגניתה
ראש עיר וסגניתה
ראש עיר וסגניתה
ראש עיר וסגניתה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: