חודש לקיומה של האופוזיציה בעיר

סיכום חודש אופוזיציה: "עצם הענין שהיא הייתה בטוחה שתפורר את הגוש תוך שעות, היא לא מצליחה כבר חודש. הרגשת העליונות והפטרונות ושליטת הכול יכול שלה, התפוצצה לה בפנים וזה הישג משמעותי מול כל ההתנהלות עד היום." חוץ מזה, כמעט כלום.

ישיבת מליאה
ישיבת מליאה

חודש להודעת ביטול הסמכויות לחברי מועצת העיר מהקואליציה, חודש לקיומה של אופוזיציה היא חדשה, אפילו מרעישה במיוחד. וזה נושא שבהחלט ראוי לכתבה.

מה נשתנה מאז 'הוקמה' האופוזיציה? מה השתבש, התכוונו לשאול שהרי מטרת האופוזיציה לשבש או לטרלל את עבודה הנהלת העירייה. התשובה בגוף הכותרת משנה.

לאן הולכים מכאן? האם יש דרך חזרה או שאנחנו צפויים לעליה בדרגה במאבק בין הצדדים. ב-4.7.21 שלחה עליזה בלוך מכתב לחברי מועצת העיר הבאים, סיעת הליכוד: שלום אדרי, משה שיטרית, צבי ווליצקי, אסצ'לו מולא, לחברי סיעת דגל התורה ישראל סילברסטין, שלמה ברילנט, חיים זמורה ויוסף גולדהירש, לנציגי יהדות התורה שמעון גולדברג, אברהם פרנקל וישעיהו וייסמן, בסה"כ 11 חברי מועצה מהקואליציה. "באחרונה במספר נסיבות בחרת לנהוג באופן הפוגע פגיעה אנושה ביעדים, פגיעה שיש בה כדי לפגוע בהתפתחות העיר. ... בהתאם לכך, החל מקבלת מכתב זה תמשיך לכהן כסגן ראש העיר ללא התנאים הנלווים (שכר תשלום הוצאות, לשכה, עוזר ו/או מזכירה).

צריך להיות ברור, אופוזיציה היא דבר מצויין לשלטון תקין. אופוזיציה שהיא רוב, מוגבלת בכוחה ובסמכויותיה. מי שנפגע מכך הוא הציבור הזקוק לאותו שירות שהעירייה נותנת.

אז מה הצליחה האופוזיציה לעשות? הגישו תלונות לפני הממונה על המחוז, כינסו ישיבה שלא מן המניין, הביאו הצעות החלטות שלפי דעת היועץ המשפטי אין להם כל תוקף. איימו להדיח את יו"ר דירקטוריון מי שמש. ביקשו שינוי ברשימת חברי דירקטוריון במי שמש ובחברה הכלכלית. בתכלס, הציעו הצעות שלא בטוח שיש להם תוקף משפטי. ואם יש להם, אין הם משנים כהוא זה את תפקודה של העירייה כפי שהיא הייתה בשעה שהם נכחו בהנהלה.

אז מה הצליחו חברי האופוזיציה להשיג? ציבורית- פגעו בתדמיתה של ראש העיר, וזה הישג לא מבוטל בכלל. מעבר לזה? נדמה שאין מי שיכול להצביע על הישג בעל משמעות כזה שישנה את התפקוד העירוני הכללי.

אנחנו קרובים מאוד לא' אלול, המועד בו ייפתחו מוסדות החינוך החרדיים. האם גולדברג, סילברסטין וברילנט ושותפ' מוכנים לספוג לחצים מחבריהם במוסדות החינוך? איני בטוח שמישהו חפץ 'להתלכלך' ובעיקר להזיק לעדת שולחיו.

מה היה לנו עד עכשיו בקרב בתוך עמקי הקואליציה? מה השיג עד עכשיו הקרב בין הצדדים? מי נפגע? האם יש על מה להתפשר? התחושה, לפחות אצל כותב שורות אלה, ששני הצדדים הבינו כי טיפסו על העץ גבוה מאוד ומחפשים איך לרדת ממנו. זו, קרי בלוך, בקבלת העצה לשלוח מכתבי ביטולי סמכויות, ואלה, חברי האופוזיציה, בתביעותיהם שאינן חורגות אפילו מבקשות אילו הונחו לפני המליאה כחברי קואליציה.

בסה"כ מכתבים, אפילו מכתב ביטול הסמכויות היה עדין (תמשיך לכהן כסגן ראש עיר ללא התנאים הנלווים). אם נתמצת את המלחמה בין הצדדים, נוכללהגדיר זאת כך" קרב בהקפאה. יש קרב בין הצדדים, אבל עומדים במקום. אף צד לא מתכוון להחריף את המאבק ואף קרב לא נוקט בצעדים שאין מהם אל חזור. אז מה העם בקיפאון הזה? תשאלו את החברים כולם!!!

לפחות מהצד של בלוך נראה כי לאחר ההחלטה לשגר את המכתבים לא המשיכה היא לנקוט בצעדי 'ענישה' מתמשכים. למשל, לא הוציאה את חברי הקואליציה מחדריהם, לא ביטלה להם את המזכירות, לא מנעה מהם מגע עם עובדים בעירייה. בלוך נענתה לדרישת האופוזיציה המתהווה לכינוס מליאה שלא מן המניין, נכון במועד מאוחר מכפי שדרשו, אבל נענתה. התרגיל היחיד בו מאשימים באופוזיציה הוא שנתנה או ביקשה מחבריה לקואליציה לא להתייצב לישיבה שלא מן המניין.

בלוך נעזרת בניהול מעשיה ביועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטוירט.

בגוש השינוי/הריפוי המתגבש מצויה גם סגנית אחת שלא קיבלה מכתב הדחה או נטילת סמכויות. רינה הולנדר, למה? מהי שונה משאר החברים? 'חטאה' אם תרצו אפילו גדול יותר מחטאיהם של חברי גוש השינוי. המופרשים התנגדו להצעותיה של בלוך בהנהלה, הולנדר התנגדה להצעתה במליאה!!! כלומר, הולנדר חייבת להיות מופרשת מיד מהקואליציה. בלוך לא עושה זאת. למה? האם בשל העובדה שהולנדר מזוהה עם ימינה ועם בנט ושקד. יכול היות. בכל מקרה בלוך לא מדרדרת עוד את מערכת היחסים למקום אל חזור.

מצד האופוזיציה ניסו לתבוע תביעות די מוזרות, הרי עד אתמול שלשום היו בקואליציה ופתאום המינהל אינו תקין, ופתאום נעשו דברים בניגוד טובת הציבור. די היה מוזר לשמוע נימוקים כאלה מצד מי שרק תמול שלשום ישב על הברז בקבלת ההחלטות.

אין צורך לפרט ולהציג דוגמאות, ויש רבות. בלוך הותקפה פתאום בחוסר אחריות, חוסר חכמה לקיים פרויקטים לא משמעותיים. מעניין שהדברים לא נשמעו ימים ספורים לפני יולי, במשך שנתיים וחצי. כאשר היה בידם הכושר והכוח לעשות כל מה שרצו. אחד מחברי המועצה שהתגלו בציניותם הרבה היה שמעון גולדברג, האיש שקיבל תמיכה וגיבוי משפטי במשפט שבו נתבע לסלק ידו מוועדת המשנה ותכנון ובניה, הוא היה הדומיננטי ביותר מבין חברי המועצה. בטויטר זה מצהיר על כוונתויו הנסתרות מהמאבק, יום יבוא ובית שמש תהיה חרדית לגמרי. כלומר כל השפעה ציונית תתבטל. שימו לב שם בליכוד, הנה הוזהרתם. האיש וכוונותיו לא השתנו, יש לו שאיפה עכשיו גם גלויה.

שיגרנו לחברי גושי הריפוי/השינוי למסור לנו הישג בולט משמעותי מאז נכתבו מכתבי הביטול, וכניסתם לתוקף. תתפלאו או שלא, חוץ מלא נעים לה עם זה שיש גוש כזה, אין כרגע משהו דרמטי שיצא מכל הסיפור. אחד אפילו הסביר: "היא ראש העיר ובעלת הסמכות, האפשרויות העומדות בפנינו זה לשמש אופוזיציה". נו, זה ברור. האם כאשר יפתחו את הפה ויתחילו לחשוף זה לא ישמש נגדם חרב פיפיות?

ובכל זאת חושב הלה ש'עצם הענין שהיא הייתה בטוחה שתפורר את הגוש תוך שעות, היא לא מצליחה כבר חודש. הרגשת העליונות והפטרונות ושליטת הכיל יכול שלה, התפוצצה לה בפנים וזה הישג משמעותי מול כל ההתנהלות עד היום". מה שצודק צודק.

אה וכמעט שכחנו, 'הרווח' מכל המהלך הזה הוא למעשה בתקציב העירייה שנחסכו כמה משכורות (שני סגנים ועוזר אחד) לחודש אחד. שולי אבבל ראוי לציון.

נושאים: בית שמש, קואליציה, עליזה בלוך, רינה הולנדר, גוש הריפוי.
ישיבת מליאה
ישיבת מליאה
ישיבת מליאה
ישיבת מליאה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: