של מי האחריות למחסור בכיתות (אם בכלל יש)?

אכלוס, תשתיות, הורים, ילדים, פתיחת שנת לימודים. הרבה בוחשים בקדרת פתיחת שנת הלימודים, בסופה תישאל שאלה אחת, השאלה שבכותרת. את התשובה תנו לעצמכם בהגינות ובהיגיון בריא בלי שוחד בחירות.

כרזת הסברה או הסתה?
כרזת הסברה או הסתה?

עמיתי יחיאל בורובסקי, עורך וכותב קבוצת חדשות, כותב ביום שישי האחרון תחת כותרת קשה לעיכול. "עליזה בלוך לא מוסרת כיתות משיקולים פוליטיים!" ומסביר בידיעה הקצרה: עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד עליזה בלוך מתעלמת מ - 314 ילדים ברמה ד'! הילדים היו אמורים להתחיל היום את יומם הראשון במוסדות הלימוד החדשים ובמחטף פוליטי מסרבת למסור את הכיתות במקום שהוקצה לילדים אלו.". בהמשך יסביר עוד כי הידיעה הנ"ל מתייחסת לכיתות שנלקחו ברגע האחרון, מדובר בכיתות שהוקצו לבעלז ובימים האחרונים ראש העיר החליטה לקחת להם ברגע האחרון.

אל הידיעות האלו צורפו פרסומים גרפיים מרגשים, מי יכול לעמוד מול הכרזה הנ"ל ולא יוציא הגה.

התרגשתי והזדהיתי עם כל מילה שעמיתי כותב. אכן כואבת העובדה שילדים נשארים בבית בלי כיתה, בלי מורה, בלי שולחן ובלי סידור. רגשותיי הכנים עם ההורים והרבה יותר עם הילדים.

ועם זאת אני חייב לשאול, של מי האחריות הזו? האם היא של עליזה בלוך ראש העירייה? האם היא של הממונה על החינוך , איש חרדי בכל רמ"ח אביריו ושס"ה גידיו. או בכלל לא זו ולא זה אחראים, אלא מי שנתן אישור אכלוס להורי הילדים להיכנס לדירתם הגמורה בשעה שידע שאין תשתיות מספיקות.

כן בעיר בית שמש בונים אלפי יחידות דיור שנמכרות עוד על הנייר. מידי שבוע אנחנו מוצפים בפרטים על קצב מכירות הדירות. על סיום פרויקטים, על אכלוס דירות צפוי, על היתרים לחיבור חשמל, וכן הלאה.

יש בעירייה אגף תכנון שהוא אגף ההנדסה האחראי על הבנייה, על מתן ההיתרים לבניה, עוקב מקרוב אחר כל צורך ומטפל בכל בקשה המגיעה מהקבלנים. בסוף חוגג האיש- שמעון גולדברג את החתימה על הטפסים בציוץ בטויטר. כנסו לטויטר ותמצאו אותו, רוכן על טפסים בעשרות לפני חתימה ואחרי חתימה בסיומן יוצאת הבשורה: הרגע חתמתי על אכלוס של 61 דירות חדשות ברמת בית שמש ד, 40

דירות בפרויקט אגבבה בתלמוד בבלי 26-28. 21 דירות בפרויקט של טריסון ברבי חנינא 26 . בהצלחה לרוכשים המאושרים. זו הודעה מה-19 ליולי, לפני כחודש.

וכך שבוע קודם לכן, ב-13.7.23. מסיימים עוד שבוע: חתמתי על אכלוס 84 דירות חדשות בפרויקט של טריסון ברמת בית שמש ד4 שכונת נתיבות ישראל, ברחוב רבי חנינא 28, 30, 32, 34. מזל טוב וישוב טוב למתאכלסים החדשים.

שבועיים קודם לכן, בתאריך 29.6.23 מפרסם שעון גולדברג את הציוץ הבא: כך מסיימים שבוע: חתמתי על אכלוס 207 דירות חדשות בפרויקט של טריסון ברמת בית שמש ד4 שכונת נתיבות ישראל, ב-10 בניינים בכתובות אלו: רבי ברכיה 4, 6, 8. רבי חנינא 24. רבי חלקיה בן טוביה 27, 29, 31, 33, 35, 37. מזל טוב וישוב טוב למתאכלסים החדשים.

נגמר? רגע עוד לא. הפעם בנווה שמיר. מזל טוב ל-58 המשתכנים החדשים שעתידים להתאכלס באנה פרנק 4 רמת בית שמש ה' - נווה שמיר בפרויקט של חב' אלי יוחנן. יישוב טוב, ברוכים הבאים לבית שמש. ויש הוקדעות קודמות, נסתפק באלה למען הכתיבה הזו.

תעשו חשבון לבד, 61+84+207 הם 352 משפחות. כמה ילדים במשפחה? אחד? שניים? שלושה? הנה צורך בכיתות לימוד לפחות לאלף תלמידים.

אתם חושבים שגולדברג לא יודע מה מצב התכנון והבנייה של מוסדות חינוך בשכונה ד? הוא נותן הרי את ההיתרים, הוא מאשר את התחלות הבניה. הוא עוקב מקרוב. אז למה לתת אישור אכלוס כשאין כיתות?

אכלוס פרושו, בואם של 352 משפחות חדשות. ביולי!!! לפני חודש, ועכשיו מצפים שיחכו לאותן משפחות מוסדות חינוך, מקוואות לטהרה, בתי כנסת. אין כאלה, מישהו צריך לתכנן מראש.

וגולדברג מתכנן, שימו לב להודעה שהוציא היום, רק היום.

"סגן ראש העיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה הרב שמעון גולדברג חתם אתמול (חמישי) על אישור לחיבור חשמל ל - 12 מתחמי מוסדות חינוך הכוללים כ-160 כיתות בבתי הספר וגני ילדים.

בימים אלו שוקד צוות אגף ההנדסה של עיריית בית שמש בהובלת מחזיק תיק ההנדסה הרב גולדברג, על סיום הכשרת המבנים כולל חיבורם לחשמל ולמים, כך שיוכלו להתאכלס לצורך פתיחת שנת הלימודים הקרובה הבעל"ט."

ואני מבין את גולדברג שנתן אישור אכלוס קודם, בסה"כ רצה להיטיב את רוכשי הדירות. הוא ידע גם ידע שבקרוב תסתיים מלאכת הבניה והכל יבוא על מקומו בשלום.

אז גם מאוחר, וגם בסופו של יום יש כיתות. אלא שעידן בחירות אנחנו, ויש בוחשים, ויש כאלה המעדיפים להתעלם מהמציאות, מהמחוייבות ולבסוף יזרקו את האשמה על מי שאין העין שלהם מחבבת.

אז עכשיו מי עושה פוליטיקה מכיתות?

נושאים: בחירות 2023, שנהל תשפד, כיתות, בית שמש, עליזה בלוך, שמעון גולדברג
כרזת הסברה או הסתה?
כרזת הסברה או הסתה?
כרזת הסברה או הסתה?
כרזת הסברה או הסתה?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: