קבוצות עדכונים חד צדדיים מהעירייה- סותמות את הגולל על חופש הביטוי בעיר

תקשורת חד צדדית מסוכנת, תקשורת בה צד אחד מביע עצמו בעוד הציבור מנוע מלהגיב היא קוריאה הצפונית או אולי סין. האם אנחנו מתקרבים לשם?

קבוצת עדכונים
קבוצת עדכונים

אם הנייד שלכם מצפצף לכם כנראה יש הודעה חדשה בקבוצת העדכונים של עיריית בית שמש. העירייה פתחה קבוצת עדכונים למנוי תוכנת הקישור ואטסאפ. בקבוצה הזו רק מנהלי הקבוצה יכולים לשלוח הודעות. המטרה כמובן היא לפרסם פעילות או השותפים הסמוכים על שולחנה, בינתיים זה רק המתנסים. לכאורה מעשה חשוב ראוי ואפילו צריך. הקבוצה נוצרה ע"י אחד מדוברי העירייה עקיבא שפיגלמן ומנהלה בנוסף הוא נדב אליה. השירות לפרסום בקבוצה כזו הוא חינמי, שלא כמו משלוח הודעות אס אמ אס שעולות כסף. חבילה sms עולה כ-1400 ₪ לחבילת משלוח אחת.

אליה וקוץ בה. במכשירים החכמים לא מותקנת תכנת הואטסאפ וכל הודעה לא רק מהעירייה לא ניתן לפתוח. רבים מהציבור אינו מחזיק בניידים מהסוג שניתן להתקין בהם תוכנה כזו. ציבור גדול, ואולי רוב רובו של הישוב כאן אינו משתמש במכשירים האלה, כך שהודעות אלה אינן מגיעות כלל לציבור. יצא שכרו בהפסדו? עדיין מוקדם להספיד.

בקבוצת הודעות כזו, העירייה תפרסם שם כל דבר ומתאים לה. יחסי ציבור נטו!!! אם תרצו ביטוי נועז יותר אזי זוהי שטיפת מוח חיובית על מעשיה של העירייה בלי שום יכולת להעביר ביקורת. למה יחסי ציבור? כי אין למקבל ההודעה אפילו אפשרות להגיב/להתייחס/לשלול/לברך- מחק את המיותר. מה עוד שכל פרסום שם אינו עובר ביקורת ציבורית.

יכולה העירייה, כמו שקרה באחרונה להחליט לחלק תנורי חום ולפרסם מודעה בעניין בקבוצות הואטסאפ. חנה ג'ורנו הביאה ציטוט מפי אחת ממקבלות השי המחמם מהעירייה: "זה לא תנור חימום זה מפזר חום" ויש הבדל. ומי יכול לומר בקבוצה בה התקבלה ההודעה מילה טובה –תודה- או מילה גסה- קללה על מעשה ההונאה. אף לא אחד, כי הקבוצה חסומה לתגובות השותפים.

בקבוצה אליה התחברתי להתעדכן וללמוד מה העירייה מפרסמת בקבוצה, מצויים 249 משתתפים, חלק נכבד מהרשומים בקבוצה הם עובדי העירייה, נוכחותם באה להאדיר עצמתה. הרשימה ארוכה, אלא שממש במקביל כמו שמצורפים אליה כך ממש גם עוזבים. האם העוזבים מבינים מה שבעירייה לא? כמות העוזבים אגב, כמעט שליש כבר הספיקו לעזוב את הקבוצה בה אני חבר. יש ואולי גם מצורפים חדשים.

קבוצת העדכונים אינה רק הודעות על מצב התחלואה בקורונה, אלא גם הזמנות לעודד את קבוצת הספורט המקומית. והרי ידוע הוא שיש רבים שספורט הוא תחום עניין אחרון...

כך נוכל להמשיך ולהדגים לכם שיש חומרי עניין שמתאימים לאדם אחד או קבוצה מצומצמת של אנשים אך אינם מתאימים לאנשים אחרים.

אנרגיה לא מעטה מושקעת בניהול הקבוצה, האם לא כדאי להשקיע את האנרגיה הזו בכיוונים יותר משמעותיים? ומכיוון שאנחנו מצויים בערב שנת בחירות, חשבתם על מה ואת מי יכולות הקבוצות האלו לשמש?

אילו בעירנו הייתה אופוזיציה, כל אופוזיציה, והיה קול שונה, עוד איכשהו אפשר לקבל. עכשיו בהיעדר אופוזיציה, קבוצות כאלה הם סכנה לדמוקרטיה, לחופש ולזכות הציבור להביע ביקורת.

ולסיכום: תקשורת חד צדדית מסוכנת, תקשורת בה צד אחד מביע עצמו בעוד הציבור מנוע מלהגיב היא קוריאה הצפונית או אולי סין. האם אנחנו מתקרבים לשם?

נושאים: עיריית בית שמש, חופש הביטי, זכות הציבור לדעת, שקוף
קבוצת עדכונים
קבוצת עדכונים
קבוצת עדכונים
קבוצת עדכונים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: