נווה שמיר למגזר הכללי, לא לחרדים!!!!

אני לא מתרגש מהשלט שנתלה הבוקר בכניסה לנווה שמיר, התוכן שלו אושר בידי גדולי התורה הרב עובדיה יוסף ז"ל, הרב שטיינמן ז"ל, האדמור מבעלזא ובעיקר מנהיגות הציבור החרדי. וגם התנהלות חסרת אחריות של נציג חרדי- גולדברג- חתם ולא מכבד על מה שחתם.

ראשית המכתב
ראשית המכתב
שלט ענק נתלה הלילה בכניסה לשכונת רמת בית שמש ה' - נווה שמיר, עליו נכתב "אין כניסה לחרדים".
השלט נתלה להזכיר למישהו, במקרה משמש בתפקיד יו"ר ועדת התכנון ובניה על מה חתם. שמעון גולדברג היה בתפקיד ציבורי באותה עת בה נחתם מכתב הסכמה לייעד את רמה ה – נווה שמיר לציבור הכללי והדתי לאומי. האיש הזה החליט לייעד קידום תכנית רמה ה 2 לציבור החרדי. גולדברג מפר ומבטל הסכם עליו הוא חתום. השלט מהווה תזכורת- צביון נווה שמיר יישאר כפי שנקבע בהסכמות- עבור הציבור הכללי והדתי לאומי.

ואין זו הפרה ראשונה ויחידה של גולדברג בנושא מהותי לעיר ולתושביה. מי שמבקש להעמיק ייזכר בעתירת שומרי הסף לעניין הפקדת תיק תכנון ובניה בידיו בניגוד לחוק, לפני שמונה כסגן ראש עיר. עתירה שנמחקה רק בשל קיום דיון במועד שכבר לא הייתה רלבנטית (גולדברג מונה ברוטציה עם אענרייך לסגן ראש עיר בתום 2.5 שנים). המכתב לעיל.

המכתב אגב מפרט את מהות הבקשה, גם בעניין צפי לקבל מבנים והקצאות בנווה שמיר. החרדים התעלמו והיום באים בטענות על כך שאין להם מקומות תפילה. בצה"ל, מה שאינם מכירים כל כך, עונים להם – זבשכ"ם.

מנסים לחפש מי תלה את השלט? אל תלכו רחוק, לכו חפשו את המכתב עליו חתמו ראשי הציבור החרדי בבית שמש בינואר 2018. שם נכתב ומתבקש במפורש מהציבור החרדי לא לרכוש דירות בשכונה. מי שעושה זאת על אחריותו!!!

משה אבוטבול, אז ראש העיר, ייחד עם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מול הנהגת הציבור הכללי והדתי לאומי ובידיעת מי שהיה אז שר השיכון יואב גלנט, ומי שהיה אז מנכ"ל משרד השיכון חגי רזניק.

הוחלט ע"י החתומים הנ"ל גם בברכת גדולי ישראל הרב עובדיה זצ"ל, מרן הרב שטיינמן זצ"ל, וכן כב' האדמ"ור מבעלזא, להקים שכונות גם למגזר הכללי מתוך מטרה לדאוג לכלל המגזרים ואכן יחד עם חברי היקרים במועצת העיר מש"ס, מדגל, אגודת ישראל, שלומי אמונים, כמו גם חברנו מהליכוד, הבית היהודי ושאר המפלגות הכלליות ליעד את רמה ד למגזר החרדי ואת נווה שמיר למגזר הכללי ובכללם בני העיר הותיקה".

נווה שמיר למגזר הכללי, לא לחרדים!!!

מי שהפר את הוראת הרבנים האלה ואת קביעת נציגי הציבור היה צריך להיות מוזמן לדין תורה. מי שמכר דירות שם לציבור החרדי ידע או לפחות היה צריך לדעת על קיום המכתב הפר את ההסכם.

אז היום מישהו ביקש להזכיר, אולי קצת בגסות, לגמרי צדק.

ובכל זאת, גם היום ואחרי שחרדים קבעו קביעה שלא תשתנה, אם מישהו יכול לתלות שלט על מרפסת ביתו בו נכתב בזו הלשון: "ברוכים הבאים לרמה ה- קרית התורה"- קביעה בניגוד להחלטה (נווה שמיר אושר בוועדת שמות, ואח"כ במליאת מועצת העיר) , אז למה לאחר אסור לתלות שלט בכל נוסח ובכל נושא? אולי זה פוגע אבל רק מזכיר שאם יש חוק כולם צריכים לקיים אותו, ואם אין חוק אז כל אחד יעשה מה שנראה לו. הפקרות? נכון, לא מקובלת וראויה לגינוי. יורידו לה את השלט להסבת שמה של השכונה, ואז להוריד את השלט אין כניסה לחרדים.

נושאים: נווה שמיר, גדולי הדור, משה אבוטבול, שמעון גולדברג, חרדים
ראשית המכתב
ראשית המכתב
ראשית המכתב
ראשית המכתב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: