שני מועמדים חרדים, האם הפיצול ישחק לטובת מי מהמועמדים?

האם מערכת הבחירות השאננה תגזור עלינו סיבוב שני? המספרים מסגירים שיש כמעט שיוויון וההכרעה שוב תיפול על חודם של קולות אם בכלל תהיה הכרעה. הערכה לסיכויי המחנות, על בסיס ניתוח המספרים.

משלוש יוצא אחד/ת
משלוש יוצא אחד/ת

ידיעות לא מעטות מגיעות ממטות הבחירות של המועמדים החרדים, סגן השר וח"כ משה אבוטבול מועמד ש"ס לא נח לרגע ומדלג מחסידות אחת לשניה לשכנע להתחבר לצוות בראשותו. ממול עובד שמואל גרינברג מועמד דגל ושלומי אמונים על חיזוק הבייס. בקרב שני המחנות קיימת תחושה של קרובים לניצחון, ברור כי רק מנצח אחד יהיה. האם זה אבוטבול ואו אולי גרינברג.

רגע. יש עוד מועמדת לראשות, ראש העיר המכהנת, שמוצאת עצמה מנהלת עיר בשעת מלחמה. מי שיסתובב בעיר יגלה שראש העיר הבחירות הן לא משאת נפשה ומבחינתה היה הכי טוב לבטל או לדחות. הראש עסוק בעניינים חשובים הרבה ובכל זאת, יש מי שקבע כי יהיו בירות ב-27 לפברואר, ארבעה חודשים אחרי המועד הקבוע בחוק.

אז מה קורה במחנות?

'עיר של כולם', של מי? של עליזה בלוך, של משה אבוטבול, של שמואל גרינברג, והרי רק אחד יכולה/ה להיות ראש העיר הבא? מעניין שדווקא הסלוגן שקבעה עליזה בלוך עומד עכשיו במוקד הבחירה,

נכון לעכשיו, בהדגשה על נכון לעכשיו, החרדים מפוצלים והרבה בגלל מאבק אחר באלעד, שם אריה דרעי נלחם על מועמד ש"ס יהודה בוטבול מול ישראל פרוש מועמד אגודת ישראל. אצל החרדים, ככה זה, ונגזר עלינו להיות חלק מהעסקה. הפעם זה משחק לטובת הסיכוי שהחרדים יהיו מפוצלים. לפחות עד הרגע האחרון, והרי אצל החרדים לעולם אי אפשר לדעת, עובדה היא שבבחירות הקודמות בדקה התשעים ואחד החליטו להריץ את משה אבוטבול לראשות בראשות יהדות התורה המאוחדת. אז נציין כי 'הרגע ההוא' כמו ההוא כבר לא יכול להיות, שכן הוגשו רשימות, ויש שני מועמדים לחרדים, האם הפיצול ייפגע בסיכויי המועמדים לנצח?

מחנה אבוטבול כולל את ש"ס, חסידות גור וויזניץ ואולי גם את הפלג (מלאכי כי טוב). במספרים זה אומר משהו כמו 18-19 אלף קול.

מחנה גרינברג כולל את דגל (לא על מלא) שלומי אמונים ובעלזא שיביאו יחדיו משהו כמו 19000 קול.

שווים? נכון, כמעט. עוד נתון שחשוב לציין הוא את מספר המצביעים, בבית שמש יש 88,136 מצביעים. אחוז הצבעה גבוה יביא כ- 70% מכלל המצביעים שהם בערך כ-62000 מצביעים. 19000 קול אינו נותן ראשות עיר, כי לא זה המספר הדרוש לקבל כדי לעבור את ה-40%!!!

וחזרה לבלוך, גם לבלוך יש 'מחנה', יש לה את הבייס הטבעי שלה, ואם נוסיף את מצביעי הליכוד והמחנה הדתי לאומי (הציונות הדתית בכללותה כולל עוצמה יהודית, מצביעי גנץ, מצביעי יש עתיד, מצביעי עבודה, מרצ, וכו') היא מגיעה למספר כמעט שווה לשני המועמדים הראשונים, בסה"כ כ-19.500 מצביעים.

אם תוצאות הבחירות לכנסת האחרונה הם אינדיקציה למספרים של החרדים, אז המספרים במחנה בלוך, יהיו אינדיקציה לציבור הכללי. בערך 19295 הצביעו למפלגות הליכוד והציונות הדתית, גנץ ויש עתיד. תוספת של בני 17 ותושבים חדשים תעמיד את המספר הזה על כ-21 אלף מצביעים.

ויש עוד כ-4-5 אלף מצביעים שאינם בסך הכולל של שלושת המועמדים. מניין? ליטאים חדשים, ציבור חרדי שאינו רוצה ראש עיר חרדי, מאוכזבים ממיקומם ברשימות. אלו יכריעו את הבחירות, אם המפה תישאר כך.

הסיכוי שיהיה כאן סיבוב שני גדול מאוד!!!

האם כל אלה יצביעו בלוך? כמה היא מוערכת בקרב הסופרים החרדים? מפתיע מאוד, אחד מהמומחים למספרים בציבור החרדי מעריך אותה מאוד מאוד. בצירוף המספר הזה עליזה עוד עשויה לקחת את הבחירות. ומוסיף ספק, עליזה ומשה (אבוטבול) הכי קרובים לעבור את ה-40%, ומסייג שייתכן כי יהיה סיבוב שני.

זו הערכה כמובן והכל תלוי במאמץ שיושקע בשבועיים הקרובים. לפי השאננות הקיימת ברחוב, נראה שאחוז החסימה לא יהיה גבוה, ורבים רבים עשויים בכלל לא ללכת לקיים את מצוות הבחירות, למרות שהפעילים בעלי האינטרס דוחפים ומתמרצים פעילים.

מעניין. באמת יהיה מעניין הפעם, לא רק בעצם מספר הקלפיות הגדול, (142 קלפיות) אלא מכמות המצביעים הגדולה שהספירה שלה תימשך עד שעות הבוקר. ויתכן בכלל שיצטרכו לחכות שוב, כמו תמיד, לקולות החיילים.

נושאים: בחירות 2024 בית שמש, עליזה בלוך, משה אבוטבול, שמואל גרינברג
משלוש יוצא אחד/ת
משלוש יוצא אחד/ת
משלוש יוצא אחד/ת
משלוש יוצא אחד/ת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: