מניין יבוא הכסף להקמת המוקד לרפואה דחופה?.

אין ספק, מדובר במוקד רפואי שיקדם את הבריאות בעיר לקדמת הבמה, יחולל שינוי מהותי שיטיב עם התושבים. בעיה קטנה, מי יממן את בניית בית החולים או איך שתקראו לו...

דגם המוקד הרפואי המתקדם
דגם המוקד הרפואי המתקדם

התלהבנו, עד שקראנו את מכתב משרד הבריאות הממוען לפרופ' יורם וייס מנהל בית חולים הדסה עין כרם. ועדת הפרויקטים בישיבתה מיום 19.12.8 דנה בבקשת הנהלת בית החולים הדסה עין כרם להקים שלוחה קהילתית של מרכז הרפואי "הדסה" בעיר בית שמש. בעקבות המלצת הועדה אישר מנכ"ל המשרד למרכז רפואי הדסה הקמת שלוחה קהילתית בעיר בית שמש בהתאם להתניות.

נכון, יש כמה התניות, להקמת המוקד הרפואי החדש. תחילה נבהיר, לא מדובר בבית חולים ממש, אלא שולחה של הדסה.

כיום מגיעים להדסה לקבל טיפולים רפואיים, הצפיפות, התורים הארוכים, הביאו למחשבה חדשה, במקום הגיע להר, ההר יבוא אלינו. רעיון מבורך. כך נולד הרעיון להקמת "מוקד לרפואה דחופה", במכתב משר הבריאות לפרופ' ויס מודגש שמדובר במוקד רפואה דחופה ולא חדר מיון. מונחים רפואיים חשובים וברורים לכל מי שעוסק בעולם הרפואה.

המוקד יהיה מוקד משופר, שיסונף לבי"ח הדסה ויכלול את הפונקציות הבאות. במכתב מופיעים הפונקציות: מרפאה למקרים דחופים, חולים הולכים וחדרי רופא, אולם בדיקות הכולל עמדות מופרדות פיזית, חדר טיפולים המאפשר פעילות קטנות של תפירות וכו, חדר גבס, קבלה – משרדים כ- 60 מ"ר, אולם המתנה ל- 30 איש חדר טיפולים ל- 4 כורסאות + גזים רפואיים

מרפאת מומחים בהתאם לצרכי העיר כמו מרפאת מומחים בתחומים הנדרשים למאפייני העיר, כגון: ילדים, נשים ופוריות, עיניים, אונקולוגיה, התפתחות הילד, הפסיכיאטריה של הילד והמבוגר וכיו"ב.

מרכז לאשפוז יום/ אשפוז יום כירורגי: חדר להשהיית מטופלים ל- 23 שעות – 14-10 עמדות אשפוז מחציתם כורסאות ומחציתם מיטות, תחנת אחות." ואין כלל לזלזל, הקמת המוקד החדש הוא צורך חיוני וחשוב לעיר גודלת בקצב מואץ.

יש במוקד החדש כוונה לתת עוד מספר טיפולים נוספים כמו טיפולי כימותרפיים דיאליזה וכיו"ב-נדרש אישור פרטני עם התקדמות התכנון, חדרי ניתוח לכירורגיה בינונית. יחידת דימות הכוללת מכשירי דימות. יחידת דיאליזה תאושר בהתאם לבקשה ספציפית ובהתאם לתוכנית עסקית רלוונטית - טיפולים כימותרפיים ודיאליזה יתוכננו בתיאום עם חטיבת הרפואה של משרד הבריאות בהתאם לנהלים

במכתב הובלטו גם סעיפים שאולי לא חשובים בהכרזה, אבל מאוד מהותיים בהמשך הדרך. אישור שלב א' על סעיפיו אינו מהווה אישור לשלב ב' לבקשת מרכז הרפואי הדסה. כלומר כאשר תסתיים בניית שלב א והפעלתו וירצו להקים את שלב ב יידרשו לקבל אישורי המשך.

והסעיף המהותי הוא להציג את מקורות הבינוי לאגף התקציבים. מי יעשה את זה? הדסה? עיריית בית שמש? משרד הבריאות? לא ברור. אתם רואים את עיריית בית שמש מעמידה מאה מיליון שח לטובת הקמת הפרוייקט הזה? האם במצב של גירעון תקציבי במשרד האוצר יש סיכוי שמאן דהוא יעמיד את הסכום הזה לטובת הקמת מוקד רפואה מתקדם ככל שיהיה.

ואם זה לא די שימו לב למגבלות, שמתמרצות את העירייה לעמוד בתנאים.

אז הבעיה העיקרית תהיה מקורות המימון, מעניין שאיש לא דיבר על כך, לא בלוך, לא יצמן ולא הדסה. האם אנחנו צפויים לכך שהעסק שכבר החל להתגבש יפול בגלל חוסר מימון? ימים יגידו. בכל מצב, נעיר כאן, עיריית בית שמש מתכוונת להתמודד בשנים הקרובות עם בניית בית העירייה, הוצאה כספית מחייבת. אמנם משרדהפנים נתן אישוריו לכך, לך תדע מה יהיה יום אחרי הבחירות כאשר באוצר יבקשו למצמם הוצאות משרדים ממשלתיים. האם יעצרו את בניית בית העירייה? בכל מקרה, שני פרויקטים גדולים כאלה מחייבים גיוס הון עתק . מי ומניין יבוא?

תושבי העיר זכאים לדעת בהחלט מניין מתכוונת ראש העיר לגייס סכומי עתק לבניית בית החולים או המוקד הרפואי המתקדם.

הורידו מחנות האפליקציות את האפליקציה של חדשות קרן אור בית שמש ותהיו מעודכנים

נושאים: הדסה, משרד הבריאות, עיריית בית שמש
דגם המוקד הרפואי המתקדם
דגם המוקד הרפואי המתקדם
דגם המוקד הרפואי המתקדם
דגם המוקד הרפואי המתקדם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מניין יבוא הכסף להקמת המוקד לרפואה דחופה?.
הרב בריח לימוןנכתבה ביום רביעי, 15 בינואר 2020, 05:24

בשביל זה בדיוק יש תכנון כבר בקרוב שראש העיר יוצאת לגיוס כספים למטרה הזאת