התפזרות הכנסת, והשפעתה על בית שמש

תקופת כהונת ממשלת שמאל, כאשר החרדים רחוקים מקבלת ההחלטות, הייתה הזדמנות להוכיח שאפשר לשקם עיר ציונית ולאזנה דמוגרפית לטובת כל תושביה- גם ההזדמנות הזו התמוססה

הנוף תמיד קסום
הנוף תמיד קסום

מעבר ל'דאגה' שיש לשני חברי הכנסת המקומיים שיטרית ואבוטבול למיקומם ברשימות המפלגות, הליכוד וש"ס, תהיה על בית שמש השפעה דרמטית שאולי בנט ולפיד לא נתנו עליה בכלל דעתם. בית שמש אצלם מהי בכלל?

אז מה ואיך ישפיע מהלך היציאה לבחירות או פיזור הכנסת על בית שמש?

  1. החלטת הממשלה שהתקבלה בממשלה הנוכחית 'הטיבה' כביכול עם העיר בית שמש, חצי מיליארד שקל הבטיחה ההחלטה להעביר לפעילות שיקום ובנייה בעיר בית שמש. החלטת ממשלה דינה ככל ההחלטות בממשלה המתקבלות והממשלה לא הספיקה לקיים. כך שהחלטת הממשלה עלולה להתמוסס בחילופי ממשלה. אלא אם כן התקציבים כבר הוכנו ותוכננו להעברה בצורה כזו או אחרת. אין מסמכים מעידים למשל כמו אשרות תכנון או ביצוע שמשלימות את ההחלטה. מה שכבר יצא בצורה אשרת תכנון, אזי ישלימו את התכנון, ומה שיצא באמצעות אשרות ביצוע יבוצע עד אותו שלב של תכנון תקציבי. כיום אין בעיריית בית שמש בנמצא אשרות תכנון וביצוע על כל הכסף שהובטח. קרי בית שמש, עומדת להיות מפסידה ובמיוחד חוזרת חודשים אחורה למסע החיזור וההתחננויות של בלוך בפני שרי 'ממשלת האומץ' כהגדרתה.
  2. ב. במישור הפוליטי המקומי, ההשפעה של התפזרות הכנסת והליכה לבחירות נכון לשעה זו, אפילו גדולה עוד יותר. אם הולכים לבחירות והליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, אותו זלזול שהפגינה בלוך בסיעת הליכוד, עד כדי הדחתה מהקואליציה, זלזול שלא יישכח לעולם, יהפוך בימים הקרובים לחיזור גורלי מצד בלוך בתקווה שהבינה כי נפל דבר בישראל. נציגי הליכוד יהפכו לממליצים בקרב הממשלה החדשה כעובדה. נציגי הליכוד יתבעו עלבונם ממנה אז, הם ימררו את חייה עד לסיום הקדנציה ואולי עוד לפני כן, בכל דרך אפשרית, יעכבו, ימנעו ממנה להיפגש עם שרים, שום התחנחנות אז לא תעזור לה.
  3. הפוליטיקה הוא מפעל דינמי, מפעל ההזדמנויות. האם בלוך שחושבת עצמה מחוזרת תקפוץ על העגלה הארצית. האם היא באמת כזה כוכב אלקטורלי שמישהו מראשי התנועות ישים עליה עין ובכלל יזכור את קיומה. כל פוליטיקאי עם חוש טעם וריח מבין שמבית שמש כבר יש שני חברי כנסת מכהנים, בלוך תכנס לנעלי החכית השלישית ח"כ ינקילביץ שלא סיפקה הרבה אלקטורט לכחול לבן כאשר שולבה ברשימה לכנסת. כך שמבית שמש לא תיוושע שום מפלגה בזכות צירופה של בלוך אליה. דמויות מפומפמות יחסי ציבור יש בישראל בכמויות. בלוך תהיה רק עוד אחת ברשימה כך שבסופו של יום הדבר ישחק לרעתה והיא תידרש להסתפק בניסיון שני לקדנציה נוספת והעונש לעיר להמשיך לחיות בעולם שקרים מהסוג שבלוך מפמפמת אותנו בהם.
  4. העולם החרדי ובית שמש. מה שהיה הוא אשר יהיה. הזדמנות ממשלת שמאל, ממשלה בה יאיר לפיד מאוד דומיננטי לא נוצלה לטובת מהלך לאיזון דמוגרפי. הייתה תקווה שאולי השמאל יראה בעין אחרת את 'ההשלתטות החרדית' על בית שמש ובמיוחד ההדחה של בני העיר מדור הבניין החוצה. ולא!! ארבע שנים אחרי המלכת בלוך ומצבה הסוציו אקונומי של העיר ממשיך להידרדר. אנחנו גרים בעיר ענייה, בעיר בה ההשקעה לנפש מהנמוכות ברץ, ההישגים בה דלוחים עד כדי רדודים. הגירעון הכספי רק גודל ובעיקר ממשיכים לחיות כמושיטי יד במקום לכלכל עצמנו משכר ידינו.

במצב הזה, העיר אשר ממשיכה לבנות ולבנות ולבנות מבלי לפתור בעיות עבר, מחייבות יותר מאשר החלטת ממשלה פונקציונלית שעיקרה טיפול שרשי בנתיבי תחבורה ציבוריים.

נושאים: בחירות, כנסת, בית שמש, עליזה בלוך, החלטת ממשלה
הנוף תמיד קסום
הנוף תמיד קסום
הנוף תמיד קסום
הנוף תמיד קסום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: