ינקלביץ' בכנסת: להתמודד עם נגיף הקורונה וגם עם החרדה ממנו

בנאום בן דקה בכנסת: לצד הזהירות מהנגיף, ש צורך להשתמש באנשי המקצוע מתחום בריאות הנפש כדי להדריך הורים ומטפלים כיצד להתמודד עם המצב, עלינו גם להוריד את סף החרדה.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
ח"כ ינקלביץ'
ח"כ ינקלביץ'

נאומים בני דקה הם חלון הזדמנות מצויין לחברי הכנסת להאיר באור זרקורים נושאים שהתקשורת לא ממש מפנה להם תשומת הלב. למשל, היום עמדה ח"כ עומר ינקילביץ (כחול לבן) מבית שמש והפנתה את הפנים לאותו חולה קורונה במצב קל שקפץ מחלון בית החולים פוריה בצפון. והוא היה רק כמשל לנקודה חשובה שאולי כל מנהלי המאבק בנגיף הקטלני בעולם לא שמו לב אליו ואולי גם הפנו אליו את גבם.

עתה לא יוכלו לומר לא ידענו או שכחנו, וזה בזכות אותה דקה של עומר ינקילביץ בכנסת ישראל.

"במשבר הנוכחי אנחנו מדברים בעיקר על הפן הפיזי, אך כמעט לא מתייחסים לפן הנפשי. החשש והפחד מהידבקות בנגיף הקורונה פושטים בכל. ההסתגרות בבתים, חוסר הוודאות, הידיעות מהתקשורת - כל אלה אינם תורמים למצב הרוח ואנשים רבים מצויים בפאניקה ובחרדה. קווי הסיוע של ארגוני הסיוע הנפשי מוצפים באלפי פניות.

לצד הזהירות מהנגיף, עלינו גם להוריד את סף החרדה. לאחרונה פניתי למשרד הבריאות בבקשה לבחון אפשרות להשתמש בתכנית הלאומית למניעת אובדנות, וליישם אותה בהקשר של המשבר הנוכחי. יש צורך להשתמש באנשי המקצוע מתחום בריאות הנפש כדי להדריך הורים ומטפלים כיצד להתמודד עם המצב. מעבר לזה, יש לעודד אנשים לפנות למרכזי הסיוע, להשתמש בערוצי התקשורת ובמדיה החברתית בכדי להוריד את סף החרדה בציבור, ואפילו- להשתמש באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו - כמו אפליקציית ZOOM - כדי לבצע תמיכה נפשית פרטנית ובקבוצות קטנות מרחוק.

תפקידנו כנבחרי הציבור היא לשמור גם על שפיות הציבור. זה הכרחי בשביל החוסן הלאומי שלנו, במיוחד בתקופות כאלה."

זהו, ח"כ ינקילביץ, לעתיד הקרוב שרה בממשלת ישראל, הזכירה - הזהירה. נצפה לטיפול נאות מהתושבים בבית שמש. ויש כבר מי שתומך בעניינים האלה ומחזק את דבריה של ח"כ ינקילביץ, ארגוני בריאות הנפש כבר עוקבים על נפגעי קורונה.

נושאים: כנסת, בית חולים פוריה, קורונה בבית שמש, עומר ינקילביץ
ח"כ ינקלביץ'
ח"כ ינקלביץ'
ח"כ ינקלביץ'
ח"כ ינקלביץ'
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ינקלביץ' בכנסת: להתמודד עם נגיף הקורונה וגם עם החרדה ממנו
רן
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 01 באפריל 2020, 02:16

חייבים להשקיע בבריאות בבית שמש אף פעם לא השקיעו בבריאות בעיר. המוני איש ימותו אין מספיק ציוד רפואי וכו'