תקציב 2023 יגדל ב-7%, הוצאות לשכת ראש העיר יתנפחו בכדי 25%

גידול של כ-7% בתקציב בעוד ההוצאות לאחזקת לשכת ראש העיר יגדלו ב-25%!!! וגם הלוואה של 20 מיליון ₪, וגידול בהנחות לארנונה לכדי 70 מיליון ₪.

מחפש בכיסים
מחפש בכיסים

עיריית בית שמש החלה לגבש לעצמה תקציב לשנת 2023, וזה כבר חידוש גדול. העירייה שנהגה לדון ולאשר תקציב במאוחר במשך שנים רבות הקדימה הפעם והחלה בדיונים. זאת ע"פ הודעה שצירפה ראש העיר לחברי מועצת העיר ובה הזמנה להצטרף לדיונים ולהתלבטות בקביעת התקציב לשנת 2023.

המסגרת המוצעת בטיוטא כפי שהוצגה לפני חברי ומנהלי העירייה, וכנראה יהיו עוד שינויים בה, עומדת על סך של 828 מיליון ₪, גידול של 7% בתקציב משנה קודמת. שלושה נתונים מעניינים במסגרת התקציב המוצעת, הלוואה של 20 מיליון ₪ כדי להגיע לכיסוי כל ההוצאות המתוכננות. גידול בהנחות לארנונה מ-60 מיליון לכדי 70 מיליון, הרבה יותר מאשר הגידול היחסי בגידול בתקציב. ודבר שלישי ואולי הכי משמעותי גידול בהוצאות לשכת ראש העיר. הנפח המוצע בגידול זה עולה על כמעט 25%, פי ארבע מהעלייה המוצעת לתקציב הכולל של העירייה. במספרים מסכום של 2,260,000 שח עד לכדי 2,954,000 ₪ לא כולל שכר נבחרים.

ראש העיר עליזה בלוך כותבה בהודעה לחברי מועצת העיר: "התקציב המצורף כאן הינו תקציב שמרני ואחראי השומר מצד אחד על האפשרות לקיים את מתן השירותים בעיר בצורה נאותה ומצד שני לא חושף את העירייה לגרעון שלא תוכל לעמוד בו בעתיד. תקציב העירייה הינו העוגן המסדיר את פעילות העירייה כולה ועל כן אני רואה חשיבות גדולה באישורו המהיר כבר בחודש הקרוב. במהלך השבועות הקרובים ועד לישיבת המליאה בסוף החודש יתקיימו ישיבות על טיוטת התקציב המצורפת על מנת לדייק את הפרטים הנדרשים ולטייב את ספר התקציב. ספר התקציב המצורף הוא למעשה שיקוף של ספר התקציב של שנת 2022 העתק הדבק למעט ההגדלות ההכרחיות הנובעות מהגידול בעיר בלבד התייקרויות במשק והסכמי שכר -טייס אוטומטי". שיקוף של תקציב 2022? לא ממש, ראו ההוצאות על אחזקת הלשכה שיגדלו בכ-25%. האם נעלם מעיניה של ראש העיר הגידול בהוצאות לשכתה.

נזכיר התקציב מיועד לממן עבודת שנת בחירות, גידול בהוצאות ללשכה הא תופעה חריגה בשלטון המקומי. האם חברי מועצת העיר יעירו על כך, האם משרד הפנים יקבל גידול כזה בהשוואה לגידול בהוצאות הרשות, ובעיקר לאור הגירעון הגדול הקיים בארנק הציבורי של ראש העירייה.

נושאים: תקציב 2023, עיריית בית שמש, לשכת ראש העיר, עליזה בלוך, אריה ברדוגו
מחפש בכיסים
מחפש בכיסים
מחפש בכיסים
מחפש בכיסים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: