את האמת, ורק את האמת.....

לא שבועה בבית משפט, בלי תנ"ך מתחת לידי, אני מבקש להשמיע לכם את האמת ורק את האמת, כפי שהיא משתקפת מניירות המצויים בארכיוני. בית שמש אינה משנה כיוון, בית שמש ממשיכה להידרדר לאותו כיוון בדיוק שדרדר אותה אבוטבול.

פריסת מוסדות חינוך בג 1
פריסת מוסדות חינוך בג 1
בחודש דצמבר 2014 ביקר בעיר שר השיכון אורי אריאל, אז הבית היהודי. לרגל ביקורו, כמעט כרגיל לפני ביקור אישיות חשובה, הוכן תיק עבודה שהונח לפניו בעת הביקור. כך יכול כב' השר להתרשם וללמוד על המצוי ועל הרצוי. המצוי מבחינת תכנון וביצוע, הרצוי מבחינת שאיפותיה של העיר בית שמש. על כסא ראש העיר ישב אז משה אבוטבול.
דברי הפתיח לחוברת מסבירים: "בית שמש מתוכננת להכפיל את עצמה בעשור הקרוב לאור הקמתן של השכונות בדרום העיר. ... כידוע העיר מעוניינת לשאת עצמה מבחינה כלכלית ועל כן נדרש מאמץ משותף לקידום ושווק אזורי התעשייה במקביל. אנו נשמח להובלת שווקים בעיר בשיתוף פעולה עם המשרד באופן שהמגורים יתקדמו בד בבד עם שיווקי התעסוקה." על החתום משה אבוטבול. זכרו ברקע כל הזמן, השנה היא שנת 2014. ואנחנו מתקרבים לסיום 'העשור' המובטח לעיל.

צורפה רשימה מעניינת מאוד של בקשות הרשות. שכונות- תכנון ושיווק, אזורי תעשיה ותעסוקה, מבני ציבור ומערך דרכים. כמעט כל הנדרש כדי להכפיל את האוכלוסייה בעיר. הכול מימי אבוטבול, הכול משנת 2014!!! מצורפות כמובן מפות המבהירות באופן ממשי וציורי את הצרכים, היכן ומה בדיוק צריך לקדם.

מזכירות לשכת אבוטבול טרחה והציגה גם את כמויות יח"ד הנבנות או שנבנו ושווקו בכל שכונה, מה בבניה ומה בתכנון. לא נלאה אתכם במספרים, אלפי יח"ד היו קיימות, אלפים נוספות תוכננו לבניה. שכונה ד על כל חלקיה עדיין בשלבי תכנון. ג 1 וג2 בבנייה, כמו חלק משכ' המשקפיים, כמו חלק משכונת מ'3.

דף נוסף באותה חוברת נגע להיקפי התעסוקה מסחר ותיירות, הקיימים והמתוכננים בעיר. ושוב בפירוט מלא, מה קיים ומה בתכנון.

לשכת אבוטבול, עם כל הביקורת שכתבתי עליה אז, הכינה דפים לביקור. היא צירפה מפת מוסדות חינוך נדרשים בכל השכונות. בעיקר בשכונות החדשות, ג 1 ו- ג2. ציינה באותן מפות צרכים תשתיתיים בשכונה כמו מרפאה לאם וילד, גני ילדים, בתי כנסת ועוד.

רוצה לומר כבר אז הבינו שהעיר לא יכולה להתקדם או להתקיים ללא מוסדות החינוך ומוסדות הציבור .

עברו שנים מאז ימי אבוטבול, והכל זרם טיפין טיפין, את ההשלמה לדרישה המאושרת אז מבצעים עוד היום. רק היום משלימה המדינה את אותם צרכים שבינתיים גברו. כי בינתיים אוכלסו הדירות, כי בינתיים גדלה האוכלוסייה, משפחה שהגיעה עם זוג וילד כבר מונה 6 או שבע נפשות בלי עין הרע מוסדות החינוך אינם מספיקים וגם ביצוע מה שתוכנן אז לא עונה על הצרכים החדשים.

בינתיים קרה משהו, אבוטבול סיים תפקידו הגיעה עליזה בלוך. והיום היא מתפארת בבנייה הגדולה ובעיקר בשינוי כיוון שהעיר עוברת. הגב' בלוך התראיינה במשך שעה שלמה בפודקאסט שפרסם נדב פרי. הקשבתי לו, הקשבתי לכל שאלה ולכל תשובה. יש לי הרבה מה לומר על התוכן, ברור לי שהוא נועד לקדם יחסי ציבור אישיים של בלוך, ברור לי שהיא באה בכוונה להסביר דברים על פי הבנתה וראייתה את המציאות. ומי יאמר משהו נגד עצמו?

אם נתמצת, בלוך אומרת שהיא פותרת את בעיות העבר ונותנת מחשבות לעתיד. א. פתרון בעיות העבר לא החל בימיה שלה, הכל נדרש ונכתב כבר בימי קודמה. ב. לגבי העתיד ועוד תראו שגם 400 הכיתות -15 בתי הספר שנבנים היום בכל השכונות כולל ד' שהחלה להתאכלס, כולל גולבנציץ לא יספיקו. מה שהיה הוא אשר יהיה.

אז לאיזה כיוון אחר לוקחת בלוך את בית שמש? אותן בעיות שהיו אז נותרו עוד ועד היום.

עליזה בלוך שילמה כסף טוב כדי להתראיין אצל נדב פרי, לא עושים ריאיון כזה בחינם. לעניות דעתי זה חשוב להתראיין ולהסביר את פניה היפות של העיר. אבל... איך אמרה הגב' המלומדת, רק אמת. בואו תשמע את האמת... כן אנחנו רצים לשמוע רק את האמת. האם האמת הזו רק בידייך? הרי אנחנו יודעים לקרוא מפות ומילים ותכתובות ומקבלים מידע גם אם אינו זורם בשקיפות הראויה מחצרך. אנחנו יודעים ש-400 כיתות שייבנו כאן בעיר או נבנים ויאוכלסו יפתרו בעיות מצוקה של ציבור חרדי, זה מצויין ואפילו ערך חשוב. האם בכך תתחילי לפנות את הקרוואנים בהם לומדים עוד אלפים? לא!!! ממש לא. הראי לנו אתר קרוואנים אחד שפינתה העירייה מאז נכנסת, הרי מספר הקרוואנים גדל בעיר, 16 מיליון ש"ח השקעת רק בפתח שנת הלימודים האחרונה ברכישת קרוואנים.

מסקנה: שינוי כיוון לא היה, ואם יש את ממשיכה באותו כיוון שאינו מביא פתרון אמתי לבעיות שהעיר מתמודדת איתם.

כפי שאמרתי, חשוב להעלות פודקאסטים, זה טוב לתדמית. בקשה קטנה: רק אמת, ורק את האמת. כי מה ששלך בלוך, יהיה שלך, מה שלא שלך, טוב אם תודי לא שלי וגם אני לא עשיתי.

ועכשיו מה העניין כאן לכותרת? על כך יעידו אלפי התושבים המתאוננים היום על מחסור בתשתיות נדרשות לשינוי באיכות חייהם. ילדיהם עדיין לומדים בקרוןאנים, הם נאלצים לכתת רגליים לבתי כנסת רעיים, ואין מקוואות מספיק, ואין מרפות לאם וילד כנדרש. ואין מרכזי בילוי ותרבות בשכונות. ואין ואין... אז מה נשתנה מימי אבוטבול? את בלוך, ממשיכה באותה מגמה, בונה ובונה ובונה בתים לפתרון מצוקת הדיור החרדית מבלי לבנות להם את כל צרכיהם. ואת עוד אומרת שאת משנה כיוון? במקומך הייתי מתנסח אחרת, מנסה לתקן, אבל לא מצליחה. זה היה נכון וסביר לגמרי. זה היה מתקבל אפילו על ידי כותב שורות אלה.

נושאים: פודקאסט, עליזה בלוך, בניה לחרדים, כיוון העיר
פריסת מוסדות חינוך בג 1
פריסת מוסדות חינוך בג 1
פריסת מוסדות חינוך בג 1
פריסת מוסדות חינוך בג 1
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: