הלילה האחרון של אוקטובר 2018

רק כאשר התאספה ערימת הפתקים שאפילו השופטת חיות וכל בית המשפט העליון לא יעזרו לשנותה, השתחררה ההודעה. עליזה יכולה לצאת לכיכר התחריר, לשאת את נאום הניצחון. זה קרה בשעה 02:30 לפנות בוקר מול מצהלות קהל מצפה.

עליזה בנאום הנצחון
עליזה בנאום הנצחון

הלילה האחרון של חודש אוקטובר 2018 הוא גם הלילה הראשון של תקופה חדשה לעיר בית שמש. לראשונה, תנהל אישה את העירייה!!! העיר אשר העמידה על סדר יומה של מדינה שלמה את הדרת הנשים מהזירה הציבורית, החליטה לקחת גורלה בידיה ומינתה את ד"ר עליזה בלוך להיות שגרירתה בארץ ובעולם. מעכשיו בכל מקום כאשר יזכירו את השם בית שמש יבינו שתושבי העיר הזו החליטו : בית שמש לא מדירה נשים.

בתום לילה מלא ציפייה, החיילים הם שהניפו בסופו של דבר את הדגל והעלו את עליזה בלוך למעמדה. בתום ספירה שלקחה זמן, הרבה זמן מעבר לסביר למנות בסה"כ 1030 מעטפות חיילים ו-303 מעטפות מקלפיות נגישות, התוצאות בישרו מהפך בבית שמש. מהפך לא בין ימין ושמאל, מהפך בתפישת עולם. עירייה צריכה לתת שירות ולא רק למקורביה.

בשעה 18:00 של יום רביעי החלו נציגי התקשורת, רדיו רול ברמה, כאן 11, ערוצי החדשות, ערוץ 10, ידיעות אחרונות, ומי לא. גם עבדכם נמנה עמם להתייצב בבן צבי 20. תזכרו את הכתובת בן צבי 20. בית פשוט, רחבה מצומצמת, על כביש חד סיטרי, בלב שכונת מגורים. הבית הזה היה למטה המפלגה- עיר מאוחדת- ממנו יצאה אשה מלאת מרץ ואנרגיות חיוביות בשליחות, קודם של שליחות מטעמה ואח"כ מטעם מאמיניה ותומכיה לשכנע ולצרף אליה את המפלגות.

קצת לפני כן, מוציא יוסי גולדהירש מקורבו של סגן ראש העיר גרינברג הודעה: אבוטבול הפסיד ככל הנראה. גולדהירש בחור חביב במיוחד, מכיר באמת ובעובדות. הבין מה שרבים עדיים לא הפנימו. אםיש 1028 קולות חיילים, אין סיכוי בעולם שהרוב לא יהיה של עליזה. הוא צדק. ההודעה שלו ועברה כלחם חם מהתנור ונזללה ברוב תיאבון.

ערוצי התקשורת כולם כאן, מראיינים שואלים ומדברים. ובין לבין נכנסים אנשים וממלאים את הרחבה, מכל הקשת המקומית. הרחבה מתמלאת, הכביש והמדרכות הסמוכות עמוסות אדם, כאלה שהצביעו, כאלה שהאמינו וקיוו, וגם כאלה שמצטרפים לחגיגה מזדמנת. והיתה שם חגיגה מחשמלת. בלילה הזה כבר אין מפלגות ואין פלגנות, אין פירוד ואין פילוג, כולם רוצים לשמוע את הכותרת המרכזית: קולות החיילים הכריעו, ד"ר עליזה בלוך היא ראשת העיר הבאה בית שמש. זר לא יבין זאת. חרדים וחילוניים, מסורתיים ודתלים, נערים עם בוגרים, נשים ודברים, מוסיקה רועשת מרקידה לצליליה את הנוכחים. בפינה אחת של הרחבה מתפללים ערבית, בפינה האחרת לוגמים תה נענע. מעלים חוויות מיום אתמול ומנתחים בניתוחי קריסטל סיכוייה של עליזה אם והיא תהיה ראשת העיר להרכיב קואליציה ועם מי מרכיבים. שימו לב לזהירות... אם והיא תהיה...

הדקות חולפות, כבר השעה 19:00 והספירה שהחלה אי שם בסביבות השעה 18:00 טרם יצאה לדרך. את הספירה עושים בחדר המליאה של העירייה. הנוכחות צפופה, נציגי כל המפלגות. פקידי הבחירות מתוגברים, לעשות עבודה שיטתית, זהירה, איטית אבל בטוחה, לבדוק, להסתכל, לראות שאין הערות, לא להשאיר פתח למאן דהוא לערער ועל התוצאות ולסחוב את עיר לעגלה המשפטית. המתח גואה. כל יושב במרפסת מנסה להשיג את המידע שלו ולהפיצו , הנה עוד כמה דקות, אחר מבטל ואומר שהמעטפות בכלל לא נספרות כאן. בין לבין נכנס האדמו"ר

רק בסביבות השעה 21:30 מתחילה הספירה, אז מתחילים לעבור מעטפה מעטפה בדחילו ורחימו, כאילו הייתה זו מעטפת נפץ או להבדיל עמוסת יהלומים. כל פתק היה 24 קראט. פתק ועוד פתק ועוד פתק התאספו להודיע בקול גדול: הלילה , יותר נכון לקראת בוקר, יש לבית שמש ראשת עיר. הלכו לישון עם ראש עיר קמו עם ראשת עיר.

וכאשר התאספה ערימת הפתקים שאפילו חיות וכל בית המשפט העליון לא יעזרו לשנותה, השתחררה ההודעה. עליזה יכולה לצאת לכיכר התחריר, הא כיכר החירות, מעכשיו יוסב שמה כיכר עליזה.

שעות ארוכות נמשכה הספירה, ורק בסיבות השעה 02:30 החלו לזרום הסיכומים, עליזה מובילה בפער שלא נתן למחוק אותו. מאות קולות לטובת בלוך... ההודעות הגיעו בקבוצות וההתקהלות נמשכת ומתרכזת עכשיו בכיכר התחריר של העיר, לשם תעשה עליזה בלוך את דרכה לשאת נאום הניצחון. רק בסביבות השעה 03:00, עולה עליזה על הבמה ומברכת. שהחינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. מרגש, והיו לא מעט אנשים שהזילו דמעות אושר. בית שמש יוצאת היום ליום חדש.

עליזה מברכת, מודה, מתרגשת, מפרגנת, ולא שוכחת מה עומד לפניה: "אני קוראת לכל חברי המפלגות להצטרף אלי לעשיה לשרת את התושב. הביטו אל לב הכיכר ותראו בה עומדים אלה לצד אלה, חרדים, חילוניים, מסורתיים דתיים, עם כיפות סרוגות ועם כיפות שחורות, כיפות לבנות ועם כיפות שקופות, כולם מאמינים ומצפים לראות כאן הנהגה מאוחדת לתת להם את המגיע להם".

הרוקדים מתלהבים, השמחה ספונטנית, מישהו כותב בקבוצות, ליל העצמאות של בית שמש. מאז חגיגית ליל העצמאות ההיא של תש"ח לא נראו אנשים מאושרים ושמחים, בשלילה, לפנות בוקר, מצפים ומחכים. נתון פשוט אחד, תוצאת בחירות שהושגה הפעם בלי התערבות בית שמש הוציא אלפים לרחובות.

זהו. עליזה בלוך, ראשת העיר בית שמש. לא פשוט. משימה ראשונה הושגה. חובת ההוכחה עליה. היא מסוגלת, היא ראויה, היא תוביל אותנו לבנות כאן עיר חאוחדת למען כולם. ויש מספיק מקום לכולם...

זרם הברכות מתחיל, אלי כהן חבר המועצה והמועמד לראשות בקדנציה הקודמת שולח ברכה אישית לעליזה. מנסה לחייג ולא תופס אותה, מן הסתם בוקר ימצא את הדרך להגיע אליה. יפה. אחדות מתחילה מבית. זרי הברכות עוד יתרבו ככל שהיום יעלה. שחר חדש על העיר, עיר בזריחה. זוכרים... השמש עולה הבוקר על בית שמש בדרך חדשה, ולא בדרך השמש. בוקר טוב ומבורך לכל תושבי העיר בית שמש.

נושאים: עליזה בלוך, בית שמש
עליזה בנאום הנצחון
עליזה בנאום הנצחון
עליזה בנאום הנצחון
עליזה בנאום הנצחון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הלילה האחרון של אוקטובר 2018
נאוהנכתבה ביום ראשון, 04 בנובמבר 2018, 14:16

מאת אבשלום קור: שלום חבריי, כך הנחיתי את עמיתיי בגלי צה"ל: אני שב ומבקש שנגיד גם בחיפה, בירוחם, בבית שמש ובכפר יונה : ראש העיר. כך מקפידה, בצדק, מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה. ראש הוא איבר. גם אצל נשים הראש הוא זכר. יד היא נקבה גם אצל גברים. הפעם היחידה שיש "ראשה" בתנ"ך - זה שם תואר ולא שם האיבר: " האבן הראשה", שפירושו האבן הראשית. א ס כ ם: ראש האופוזיציה ציפי לבני ראש הממשלה גולדה מאיר ראש העיריה מרים פיירברג עינת קאליש טל אוחנה שושי כחלון הד"ר עליזה בלוך