השפעת הקורונה על שוק התעסוקה בבית שמש: גידול ניכר באבטלה מ-3% ל-29%

בית שמש מדורגת אחרי אילת, ביתר עלית, נוף הגליל, בני ברק, רהט ואום אל פחם. אחרינו ירושלים בני ברק בת ים ועוד ערים רבות.

תרשים מתוך דוח שירות התעסוקה
תרשים מתוך דוח שירות התעסוקה

מספר תובעי האבטלה בחודש מרץ עמד על 895.2 אלף (מנוכה עונתיות), עלייה של 871.66% לעומת חודש פברואר, אז עמד מספרם על 102.7 אלף איש ואישה. בחודש מרץ עמד סך תובעי קצבת אבטלה עמד בחודש זה על 895.2 אלף דורשי עבודה.

בבית שמש עמדה האבטלה על כ-3.3% בחודשים ארוכים, כמעט ואין אבטלה בעיר או בסביבתה. והאחוז הזה מבטא נתון יציב של דורשי עבודה שאינה הולמת כישורים.

הערים שנפגעו בצורה הקשה מכולן ממשבר הקורונה הן: אילת, ביתר עילית ונצרת. בעיר אילת, שכלכלתה מבוססת על ענף התיירות, קפץ שיעור דורשי העבודה מ-3.3% בחודש פברואר 2020 ל-69.3% רק חודש לאחר מכן. בביתר עילית קפץ שיעור דורשי העבודה מ-3.3% בפברואר ל-52.1% במרץ – הסיבה העיקרית לגידול החד בשיעור דורשי העבודה בעיר היא סגירת מוסדות החינוך. בעיר נצרת שיעור דורשי העבודה קפץ מ-6.3% בחודש פברואר ל-46.6% בחודש מרץ. כמה הגיע בבית שמש בימי הקורונה? ובכן שלא כמו באילת הרי שבבית שמש רק 29.1% מובטלים. והיא מדורגת ברשימת 30 ערים במקום השמיני בהשפעה שלילית של הקורונה על מקום העבודה. אחרי אילת ביתר נצרת עילית מודיעין עילית בני ברק רהט אום אל פחם ואז בית שמש. אחרינו לוד, ירושלים בת ים, רמלה, קרית גת ועוד רשימה ארוכה.

על פי נתוני שירות התעסוקה, כתוצאה ממשבר הקורונה וההחלטה לאפשר למעסיקים להוציא את עובדיהם לחל"ת, ללא צורך בניצול מלוא ימי חופשה שצברו, בחודש מרץ 2020 גדל שיעור דורשי העבודה מכח העבודה בכמעט 6,000 אחוזים! – העלייה החדה ביותר בשיעור דורשי העבודה מאז קום המדינה.

נושאים: שירות התעסוקה, בית שמש, קורונה
תרשים מתוך דוח שירות התעסוקה
תרשים מתוך דוח שירות התעסוקה
תרשים מתוך דוח שירות התעסוקה
תרשים מתוך דוח שירות התעסוקה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: