ארנונה גבוהה מאיימת על מתחם נופיה בשערי העיר

שומת ארנונה גבוהה מהצפי מערערת את רצון תושבים להמשיך להתגורר במתחם נופיה. ח. מועצה לשעבר אוריון: "העירייה עושה ניסיון לעשוק משלמי מיסים ושומרי חוק"

הבניין החמישי במתחם נופיה
הבניין החמישי במתחם נופיה

שומות חדשות בבנייני נופיה מציגות תעריפי ארנונה גבוהים יותר מאשר שילמו הדיירים בשנת 2016. על השומות האלה מערער חבר המועצה לשעבר עמי אוריון המתגורר באחד הבניינים האלה לפני מנהל מחלקת הגבייה מר מאיר נעמת.

"דיירי הבניין מודיעים כי אין אנחנו מקבלים את תביעתכם ורואים בהודעתכם לא יותר מאשר ניסיון לעשוק אזרחים, שומרי חוק המשלמים מיסים". כותב אוריון במכתב עליו חתמו דיירים. אוריון מנמק במכתבו את הודעתו "גודל הדירות שונה לחלוטין מגודל הדירות אותם רכשנו (או שכרנו) מהקבלן שבנה את הבניין.". אוריון טוען עוד כי המדידות נקבעו ולא נעשו בפועל שכן מעולם לא נתבקשנו לפתוח את הדלתות בפני מודד כלשהו". לא נטען במכתב אבל נשמע מפי הדיירים גם לגבי החלת השטח המשותף על הדיירים. "מדובר במתחם בעל אופי מסחרי בעיקרו ולמסחר יש עניין וצורך בשטחים הציבוריים, הארנונה צריכה להות מוטלת עליהם אם בכלל."

אוריון טוען עוד על קביעת שטח החניה לכל דייר. "מדובר בקביעה מוגזמת ולא ריאלית כלל. ממש כמו המרפסות, אלה אינן מקורות והעירייה מנצלת את התכנון האדריכלי של הבניין כדי לקבוע כביכול שמדובר במרפסות מקורות בעוד שהמציאות מדברת אחרת".

אוריון טוען גם לגבי תחולה רטרואקטיבית במיסוי החדש, שכן לא יצאה כל הודעה מקדימה לתושבים כדי להיערך לקראת המחירים הגבוהים. תושבים לא מעטים המצויים בשכירות במתחם וגם בעלי נכסים חושבים על המשך עתידם במתחם.

אוריון פנה לחבר מועצת העיר שלום אדרי לטפל בעניין וגם הודיע למר נעמת כי "אין הדיירים מתכוונים לשלם את הארנונה כפי שנקבעה עד לבירור העניין."

מצד מאיר נעמת נמסר כי הוא מתכוון להוציא בודק מחדש .

נושאים: נופיה, עמי אוריון, צו ארנונה, עיריית בית שמש, שלום אדרי
הבניין החמישי במתחם נופיה
הבניין החמישי במתחם נופיה
הבניין החמישי במתחם נופיה
הבניין החמישי במתחם נופיה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: