הקורונה היא גם הזדמנות ולא רק משבר

הקורונה היא אירוע מורכב וקשה גם בלי לייצר אוייב. אני מאמינה בכל ליבי שצריך בעת הזו להגיש עזרה לכל מי שצריך סיוע ולחבק, בד בבד להיות נחושים ותקיפים כלפי כל מי שמפר את הכללים.

4 / 5 ☆ מדרגים: 2
ראש העיר בעת מכירת חמץ
ראש העיר בעת מכירת חמץ

החלק האהוב עליי בהגדה של פסח אלו ארבעת הבנים. כינוס ארבעת הבנים סביב שולחן החג הוא אתגר חינוכי ומשפחתי. אם נעמיק במשמעות נבין שתי מסקנות המשלימות לכדי תמונה אחת משמעותית. בהיבט אחד ארבעת הבנים: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול זהו בעצם הגוון החברתי. המורכבות האנושית שיש בחברה. ברובד האחר ארבעת הבנים קיימים בכל אחד מאיתנו. פעם אנו חכמים, פעם רשעים, פעם תמימים ולעיתים לא יודעים מה לשאול. ההיבט הראשון עוסק בהרכב האנושי והרובד השני עוסק ברובד הנפשי. המסר של ארבעת הבנים בהגדה של פסח הוא כפול: העלאת המודעות לגוון האנושי ובתפקיד שלנו להכיל כל אחד ובמקביל, מצב נפשי שכל אחד מאיתנו מכיל בעצמו במצבים שונים.

ימים מורכבים עוברים עלינו. מורכבים ברמה המדינתית, עירונית, משפחתית וברמה האישית.

בימים אלו חבריי ואני עשינו ככל יכולותינו ליישם את המסר העולה מארבעת הבנים בהגדה. לעשות הכול כדי להיקהל על כל "הבנים והבנות" של בית שמש ובמקביל לנסות לגעת גם בנפשו פנימה של כל תושב.

יצרנו ספריות רחוב, ומסיבות מרפסות נודדות ברחבי העיר, דאגנו לפתוח את חנויות הסופר מרקט במועדים ייעודים לציבור המבוגרים בעיר וכן להרחיב את שעות הפעילות. הקמנו מערך התנדבות אדיר שסייע לקשישים, ניצולי שואה ולכל מי שזקוק היה ליד מושטת, הקמנו מיזם של קניון וירטואלי שמטרתו סיוע לעסקים מקומיים, יצאנו בקמפיין לעידוד רכישה מקומית. לצערנו לא יהיו סדרי פסח השנה מרובי משתתפים אז לכן יצרנו את הגדת "הטוב המשותף" שבה ילדי העיר איירו את ההגדה של פסח. קיימנו מפגשי ייעוץ ב ZOOM לעסקים מול משרדי הממשלה, לא שכחנו לקשט את כל העיר בדגלי המדינה כדי שלא נשכח על מה גאוותנו, צוותי החינוך שלנו הקימו בית ספר ללמידה מרחוק והקפידו על קשרים עם התלמידים. על כך נוסיף את מסירות של כל עובדי העירייה ונקבל "סדר וירטואלי" עצום במימדים ועשייה עבורכם תושבי העיר.

היו שראו במשבר הזה פרק נוסף בקונפליקט בין חרדים לציבור הכללי. אנחנו בבית שמש בחרנו למצוא את המאחד המחבר. הקורונה היא אירוע מורכב וקשה גם בלי לייצר אוייב.

אני מאמינה בכל ליבי שצריך בעת הזו להגיש עזרה לכל מי שצריך סיוע ולחבק, בד בבד להיות נחושים ותקיפים כלפי כל מי שמפר את הכללים.

לא לוותר, זאת סכנת נפשות אמיתית.

אני מתעקשת לראות בקורונה גם הזדמנות ולא רק משבר. הזדמנות לחיזוק הטוב המשותף. לחיזוק הערבות ההדדית והנתינה. לחיזוק הקשר הכל כך מיוחד שיש כאן בעיר בית שמש. אין לי ספק שכל הטוב שראינו בעקבות נגיף הקורונה לא יעלם אחרי שננצח את המגפה.

אני מאמינה בכם תושבי בית שמש שביחד בית שמש תנצח את המגיפה.

חג שמח לכם ולכל בית ישראל.

נושאים: עליזה בלוך, פסח, ברכה לחג
ראש העיר בעת מכירת חמץ
ראש העיר בעת מכירת חמץ
ראש העיר בעת מכירת חמץ
ראש העיר בעת מכירת חמץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:42 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הקורונה היא גם הזדמנות ולא רק משבר
תלמידים יקרים
(3 / 5)

נכתבה ביום שני, 14 בפברואר 2022, 20:08

לגברת עליזה בלוך ראשת העיר היקרה, אנחנו מבקשים שתעזרי לדאוג למבנה לבית הספר (תלמוד תורה מוריה) ולאולפנה שלנו האהובים

הקורונה היא גם הזדמנות ולא רק משבר
רן
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 08 באפריל 2020, 04:50

חג שמח למנהלת וראש העיר הכי טובה!!!!!!