עתירה נגד העירייה ובלוך: "פרזנטורית וכוכבת סרטונים בדף הפייסבוק במימון ציבורי"

עתירה לצו מניעה וכן בקשה לצו ביניים נגד עיריית בית שמש ועליזה בלוך. העתירה מבקשת למנוע מבלוך להשתלט על דף הפייסבוק העירוני ולהופכו לפרטי לשימוש פוליטי למערכת הבחירות. תגובת בלוך: "לא נפתח דף ציבורי חדש לראש העיר מחשש שייסגר באופן שבו נסגר דף הקמפיין."

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
עליזה בלוך וסלוגן הבחירות שלה
עליזה בלוך וסלוגן הבחירות שלה

העתירה הוגשה לוועדת הבחירות האזורית יהודה אשר התבקשה ליתן צווי מניעה כנגד המשיבים עיריית בית שמש וראש העיר עליזה בלוך העושים תעמולת בחירות אסורה תוך שימוש במשאבי העירייה, בפרסומים מטעם העירייה ובמימונה, בניגוד לדין.

זו עתירה שניה מצד העותר ד"ר דרור לדרמן, פעיל ציבור בת"א. עתירה זו היא גלגול נוסף של העתירה הקודמת. כמו קודמתה, גם עתירה זו עוסקת בפרסומים בעמוד הציבורי של ראש העירייה, אשר חרף העובדה שהינו נכס עירוני, הפך להיות במה תעמולתית לקמפיין הבחירות של ראש העירייה.

העתירה השניה תוקפת את העובדה שחרף ההסכם שנחתם בין העותר- לדרמן לבין המשיבות בעקבות הגשת העתירה הקודמת, אשר קיבל תוקף של החלטה, החליטו העירייה וד"ר בלוך לשנות כיוון ב- 180 מעלות, ולהסב את עמוד הפייסבוק להיות עמוד פרטי-פוליטי.

העתירה תוקפת פרסומי תעמולה שונים שפורסמו בעמוד- (חלקם צורפו לעתירה) נכללו בעתירה הקודמת אך המשיבות מסרבות להסירן תוך הפרה בוטה וגסה של ההסכם אשר כאמור קיבל תוקף של החלטה. חלקם האחר פורסמו לאחר הגשת העתירה הקודמת, וגם אותם מסרבות המשיבות להסיר.

מדובר בעמוד אשר בעבר, שימש את ראש העירייה לצורך תעמולת בחירות ב-2018 לדעת העותר נראה כי לאחר שנבחרה כראש העירייה, אימצה העירייה את עמוד הפייסבוק הפרטי של גב' בלוך והחלה לתחזקו- זאת כמובן בניגוד לדין ולפסיקה, אשר אינם מאפשרים להפוך נכס פרטי לציבורי ולהיפך. אגף הדוברות ניהל את הדף הזה כדף עירייה לכל עניין.

בשנים האחרונות עשתה ראש העירייה שימוש ״מעורב״ בעמוד זה. מחד, העמוד סווג כעמוד ציבורי והופיעו בו הפניות לדואר האלקטרוני של פניות הציבור בעירייה ולאתר העירייה. כמו כן פורסמו בו פרסומים בעלי חשיבות ציבורית, כביכול מטעם העירייה. מאידך, הן כריכת שמה ותמונתה של ראש העירייה בפרופיל העמוד, והן תכניהם של הפרסומים אשר פורסמו בו חדשות לבקרים, ובמיוחד הסרטונים בהם מככבת ראש העירייה כפרזנטורית ראשית ויחידה,ללא איזכור או ייחוס לנבחר ציבור אחר, הביאו לכך שהעמוד נחזה להיות עמוד פוליטי של ראש העירייה.

בחלק מהפרסומים בדף ממשתמשת ראש העיר בסלוגן שלה, 'יש על מי לסמוך'. הנה אחד מרבים כאלה במקרה בו הוענק לו אות מכללת הדסה בו תיארה כיצד קפה למי העשייה הציבורית:

״כך התחיל המסע שלנו. ... השבוע בדיוק אני סוגרת מסע של 5 שנים כראש העיר בית שמש, ואני מתפללת ומקווה שהעיר שבנינו יחד תהיה הוכחה לכך שיש לנו סיכוי לחיות יחד בארץ הזו . בית שמש, יש לכם על מי לסמוך״.

גם אחרי הדיון הסוער במליאה האחרונה כתבה בלוך את הדברים הבאים: " ״לא ניתן לפוליטיקה ולשיקולים פוליטיים לפגוע בתושבי בית שמש. מזה חמש שנים אני עובדת יום יום, שעה שעה, לטובת בית שמש ו-160 אלף תושביה. ... אנחנו נמצא את הדרך להמשיך ולשרת אתכם בצורה המיטבית ולפעול לטובתכם, כמו שעשינו עד עכשיו. יש לכם על מי לסמוך! ״.

כל אלה ועוד מדגיש העותר ד"ר לדרמן מוכיחים לכאורה את הפיכת הדף לדף פוליטי בשימוש לצרכיה של עליזה בלוך.

בנוסף לפרסומים האמורים, בעמוד מופיעים עשרות סרטונים שונים, אשר בהם מככבת ראש העירייה כפרזנטורית של העירייה שמה ותמונתה של ראש העירייה שולבו בפרופיל העמוד, כך שהם מופיעים מעל כל פרסום ופרסום.

העותר דורש: משמדובר בעמוד אשר מומן ו/או תוחזק מכספי ציבור ולו אלפי אוהדים, יש להורות למשיבות להסיר את שמה ותמונתה של ראש העירייה מפרופיל העמוד.

כל הפרסומים מושא העתירה כורכים את ראש העירייה, בשמה ו/או תמונתה ו/או דמותה, ולעיתים אף בתוארה. הפרסומים מפארים ומהללים את פועלה של ראש העירייה ומציגים אותה, במפורש או מכללא, כמי שאחראית לפעילויות הנערכות על-ידי העירייה במימון כספי ציבור. בכולם, אין כל חשיבות ו/או תכלית העומדת בבסיס הפעולות המתוארות בפרסומים, ואשר מחייבת קיומה במתכונת זו, כלומר, תוך כריכת שמה ו/או תוארה ו/או דמות ה של ראש העירייה.

פרסומי התעמולה המובהקים, שורת הסרטונים, בסרטונים שצורפו לפרסומים אין כל טעם מבורר להופעתה של ראש העירייה, בשמה ו/או תאר ה ו/או תמונת ה ו/או דמותה. בפרט, בסרטונים 56 מושא העתירה מככבת ראש העירייה כפרזנטורית ראשית ויחידה לכל אורכם של הסרטונים, זאת ללא כל צידוק. אף נבחר ציבור אחר, מלמד ראש העירייה, לא מופיע בפרסומים האמורים.

כאמור זו עתירה שניה באותו נושא, עתירות שגורמות נזק לקופה הציבורית, בעתירה הראשונה טרם נפסק שכר טרחתו של העותר, ומן הסתם אם יזכה בעתירה השניה גם אז עלול להנקב עוד חור בדיפון הקופה הציבורית.

טרם הוגש כתב הגנה. ביקשנו תגובת ראש העיר לעתירה, ואכן היא הגיעה לעת ערב."מטעמה של ראש העיר ד"ר עליזה בלוך נמסר: ראש העיר ד"ר עליזה בלוך ביקשה לפתוח דף ציבורי לטובת הקמפיין. פייסבוק לא אפשרה את המציאות הזאת וסגרה את הדף מחשש לזיוף.
דף ראש העיר חזר להיות דף קמפיין כפי שהיה בטרם הפיכתו לדף ציבורי, מחשש לנחיתות של ראש העיר למול מועמדים אחרים. דף ראש העיר מנוהל בימים אלו על ידי צוות הקמפיין בלבד.
דף עיריית בית שמש הינו דף חזק, משמעותי ופעיל ומשמש את אגף הדוברות להסברה והעברת מסרים לתושבי העיר.
לא נפתח דף ציבורי חדש לראש העיר מחשש שייסגר באופן שבו נסגר דף הקמפיין." עד כאן דבריה.

נושאים: בחירות 2023, עליזה בלוך, וועדת הבחירות
עליזה בלוך וסלוגן הבחירות שלה
עליזה בלוך וסלוגן הבחירות שלה
עליזה בלוך וסלוגן הבחירות שלה
עליזה בלוך וסלוגן הבחירות שלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
עתירה נגד העירייה ובלוך: "פרזנטורית וכוכבת סרטונים בדף הפייסבוק במימון ציבורי"
דוד בית שמש
(5 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 11 ביולי 2023, 06:55

ראש עיר שקרנית ונוכלת שמשקרת גם שהיא יושנת. מעניין אותה רק להצטלם היא ראש עיר רק בגלל שלא הצבענו לדתיים וזאת הטעות שלנו.