תאגיד מי שמש הגיש דוח פעילות לשנת 2019

הרבה מספרים, עם הרבה כסף, בסה"כ מיליארד ו-714 מיליון ש"ח דו"ח פעילות הונח לפני חברי המליאה. וועדת הכספים לא קיימה דיון על הדוח כמתחייב בנוהל. כדאי להביט להוצאות הכיבודים על מסעדות ומאפים וגם לרכב המנכל

1 / 5 ☆ מדרגים: 1
האם תבדוק את המספרים?
האם תבדוק את המספרים?

מליאת מועצת העיר תתכנס ביום רביעי הקרוב על סדר יומה כמה וכמה נושאים. כל אחד עולם ומלואו, ואנחנו ננסה לדון כאן בכמה מהנושאים, הפעם נקדיש את החדשה הזו לדוח תאגיד מי שמש.

מי שמש, כמו המועצה הדתית, כמו רשת המתנסים, מחוייבים להניח מאזניהם לפני חברי מצליאת מועצת העיר לקבל אישורם. הכי טבעי היה שהחוברות האלה יונחו קודם בוועדת הכספים, לשמוע מםי הגאונים מנהלי החברות האלה על המספרים הרבים, על ההוצאות והתקבולים השונים. שם לקיים דיון מפורט ארוך ככל שיהיה על כל סעיף ואז להביא את התבשיל לפני חברי המליאה.

הדוח מונח לפני המליאה, יעלה ויבוא מנכ"ל התאגיד ויסביר אם יידרש להסביר אי אלו סעיפים שנראים בעיני המתבונן האופוזיציוני. אלא, ששוב, בהיעדר אופוזיציה, צפו לדיון קצר ביותר. מה שאומר אישור במליאה ויאללה ממתינים לדוח השנה הבאה. וכך חוזר חלילה.

הנה מספרים שאנחנו בעינינו ליקטנו עבורכם. למשל, וכדאי שתדעו סך התקבולים של מי שמש עומדים היום על.1,714,037,403 ₪. מיליארד ו-714 מיליון ₪. אם לא קוראים את אלפי השקלים שאחרי. מספר אסטרונומי, ורק לעבור עמוד עמוד מהכרך המצורף לוקח שעות, בודאי למי שאינו מצוי במספרים או בעבודת התאגיד.

אז כמה זמן יקח הדיון במליאה? חכו ותגלו בעצמכם.

הנה מספרים שאנחנו העלנו והם מעניינים לא פחות מכל המספרים האחרים המופיעים. לזכותם של מחברי הכרטסת הם עשו עבודה שיטתית, אפילו גלויה מאוד. אולי מתוך הבנה שמה שכתוב כתוב ולא יותר מכך.

משכורות הנהלה 1,969,503 ₪. מי מוגדר כהנהלה? האם יש מער למנכל גם סמנכ"ל, עוזרי מנכ"ל, או אולי עובדים תחת שרביטו של המנכל. נראה לנו שסכום זה מופרז מאוד כשכר למנכל.

רכב מנכל 73,872 שח. האם זה ליסינג? האם אלו הוצאות אחזקת רכב? בצמוד לציון הסכום, לא מוזכר פרט מזהה.

שם בתאגיד אוהבים החברה להתכבד. כיבוד ואירוח 37,580 ₪. כיבוד משרד 26,069 ₪. וזה אינו סופי יש גם הוצאות למט"ש בסכומים דומים. ואם זה לא מספיק, יש גם כאלה שאוהבים לאכול בפינתי, 5,878 ₪. ואם זה אינו טעים מזמינים להם מאפים בסכום של 7,383 ₪.

נו בחייכם, גם זה אולי לא מספק, אז הולכים למסעדת הר טוב עליה הוציאו 5235 ש"ח. זה מה שצדה עינינו בתחום הכיבוד, בטוח שיש יותר. אולי תחת כותרת אחרת.

כאמור הסעיפים בדוח התאגיד רבים מאוד שמחייבים כל אחד שאלה וקבלת תשובה.

ביקשנו ממנכ"ל התאגיד מר פלד דיכטר להשיב על שאלותינו, לא זכינו למענה.

נציין כי הדוח לא הונח לפני וועדת הכספים, למרות שהיו בקשות מקדמיות להניחו שם לעיון ולבדיקה. האם משרד הפנים יאשר את הדו"ח? האם מבקר העירייה ישלח ידו לתוך הדוח הזה וידרוש תשובות על השאלות הנובעות מהדו"ח.

האם ואולי בכל זאת, ראש העיר תחליט לערוך בדיקה מקיפה על המספרים המופיעים בדוח התאגיד.

נושאים: מי שמש, דוח פעילות 2019, עליזה בלוך
האם תבדוק את המספרים?
האם תבדוק את המספרים?
האם תבדוק את המספרים?
האם תבדוק את המספרים?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:11 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
תאגיד מי שמש הגיש דוח פעילות לשנת 2019
תושב ותיק
(1 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 22 בספטמבר 2020, 13:40

גוף מיותר ומסואב שכל מטרתו מקומות עבודי למקורבים בשלטון המקומי ואנו נאלצים לממן אותם.הגיע הזמן שיפוזרו בכל הארץ.

תאגיד מי שמש הגיש דוח פעילות לשנת 2019
שימינכתבה ביום שלישי, 22 בספטמבר 2020, 06:41

בשיא המשבר והקריסה הכלכלית במי שמש מבזבזים כרגיל ורק לזכור שפעם ( לא לפני 50 שנים) בכל עירייה הייתה מחלקת מים....