תקציב העירייה עבר משוכה ראשונה- אושר במליאה

הכדור עובר למשרד הפנים, האם ידרוש קיצוץ משמעותי לצמצם את הגירעון בגובה של 40 מיליון ₪ בתקציב?

אישור התקציב צילום: דוברות העירייה
אישור התקציב צילום: דוברות העירייה

התקציב עבר את המשוכה הראשונה והוא אושר במליאת עיריית בית שמש, הגדרת המעבר אומרת על פי הדוברות: "פה אחד". אולי כולם תומכים, אבל העיר הפסידה. בית שמש הפסידה בענק. שורה אחת כבר בטוח תופיע בדוח המבוקר לשנת 2021, התקציב לא הוגש במועדו.

על הקושי באישור התקציב יעיד אורך ישיבת ההנהלה שקדמה למליאה המיוחדת שזומנה לסוף חודש מאי, הוא המועד האחרון שקבע משרד הפנים לעיריית בית שמש להגשת התקציב. ההנהלה החלה בשעה 17:00, והסתיימה אי שם אחרי השעה 20:30. נכון ההנהלה עסקה בעוד נושאים, אחד מהם הטריד מאוד שלושה אנשים, ראש העירייה שנדרשה להשיב לבית המשפט, שני בעל עניין שמעון גולדברג שהחזיק בתפקיד יו"ר ועדה לתכנון ובניה בניגוד להוראת היועץ המשפטי, ושלישי מי שעתיד להחליפו בתפקיד ישעיהו אענרייך. השניים האחרונים באותה סיעה ואפילו חתמו על הסכם רוטציה בחלוף חצי קדנציה. הגיע המועד והוא חפף להוראת בית המשפט להודיע מי מתכוון להחזיק בתפקיד בימים הקרובים. לכאורה שני חברי אותה סיעה, מתברר שתהום מפרידה בין שאיפות ראשי שתי הסיעות המרכיבות את סיעת אגודת ישראל, חסידות גור ושלומי אמונים. אגב הרוטציה שונתה, גולדברג ואענרייך יתחלפו רק בקבלת השכר, התפקידים נשארים בידי שניהם. מי שמש וחינוך בידי אענרייך, הנדסה בידי גולדברג מה שגם עשוי להניח דעתו של בית המשפט אם כי תהיה שאלה איך החזיק בתפקיד מבלי שהיה סגן בשכר.

די הזוי היה לראות עיתונאים מסתודדים, בחלק מהזמן גם מסתלבטים על היוצאים ונכנסים בדלת חדר הישיבות. מעל ל-3.5 שעות נמשכה ישיבת ההנהלה. לא שחברי המועצה עברו סעיף סעיף בתקציב, כי אם היו עושים כך, היו בודאי מגיעים למסקנות אחרות. פשוט, כל אחד צרח על הצורך שלו, מכולם בולט קולו הצפצפני של מנדלסון החב"דניק שכדי לדבר ולנסות להרשים הוא פשוט צועק.

מה שנשמע מעבר לדלת, היה פשוט מחריד, צעקות וגם איומים נפלטו מפיהם של סובבי השולחן המרובע.

בשוך המהומה והיציאה להתרעננות ניצלתי את ההפוגה לשאול את אריה ברדוגו הגזבר. מנין הוא מתכוון להביא ארבעים מיליון ₪ לכיסוי הגירעון. גם ברדוגו מודה שאין מנין, "הכול תלוי בלפיד עכשיו" והוסיף ,יהיה קשה, אבל נסתדר".

בסיום הוצאה הודעת דוברות, שרחוקה מכל מה ששמענו מעבר לדלת. לכן נחסוך אותה מכם או שתקראו אותה במקורות מטעם... הם בודאי ישמחו לגלגל לכם חדשה כביכול ממציאות שלא היתה.

אחר כל המאבקים הפנימיים, אושר התקציב כפי שהוצע, מה שאומר כל האיומים והמשברים היו פאקה פאקה. התקציב שאושר עומד על 685,568,734 ₪. חבר מועצת העיר יוסי גולדשמידט מדגל אחז בידיו את דף הסיכום ובהנאה צרופה הצביע על השורה התחתונה כאילו אומר: אנחנו אישרנו כאן תקציב. וואו. באידיש אומרים 'בזעעת'.

אם לא הבנתם את מה שנכתב למעלה הנה שוב: לעירייה חסר מקורות הכנסה בסכום של 40 מיליון ₪ לכיסוי תכניותיה לעבודה בשנה שכבר מחצית ממנה חלפה.

האם משרד הפנים יאשר תקציב כזה? נו, נראה איך אילת שקד, שרת הפנים המיועדת, תטפל בסוגיה. אפרופו שקד, חברתה הטובה מבית שמש יו"ר וועדת הכספים לא אישרה את התקציב בוועדת הכספים ונעדרה מהישיבה, בשל נסיעה פרטית לחו"ל.

נושאים: בית שמש, עליזה בלוך, משרד הפנים, תקציב 2021
אישור התקציב צילום: דוברות העירייה
אישור התקציב צילום: דוברות העירייה
אישור התקציב צילום: דוברות העירייה
אישור התקציב צילום: דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: