סדר הפוך: קודם מאשרים ואח"כ בוחנים כשירות....

צחוק מעבודה: קודם הודיע ראש העיר מי המנכ"ל שלו, ואח"כ שלח אותו לבחון כישוריו לפי וועדה ציבורית. בעכו אגב נהגו בסדר הנכון ו.. המנכ"ל החדש מבטיח לעבור להתגורר באזור ולהתפטר מחברותו במועצת עיריית עכו אליה נבחר בבחירות האחרונות

שגב בבחירות, צילום דף הפייסבוק
שגב בבחירות, צילום דף הפייסבוק

בכינוס הראשון של מליאת מועצת העיר אושר אוהד שגב המועמד המחליף לשמש כמנכ"ל העירייה. המליאה כזכור התקיימה בשבוע שעבר, ורק ביום ראשון, ארבעה ימים אחרי, השבוע התכנסה הוועדה לאישור כשירות לדון במינוי של שגב לתפקיד. בעוד הסדר היה צריך היות הפוך, קודם יוצע לוועדה לבדיקת כשירות, הוועדה תדון, תקבל הכרעה ואז יובא לאישור מליאת מועצת העיר. זה הנוהל, זה הסדר המקובל בכל מקום עבודה תקין. אגב זה היה הסדר בקבלת המועמד המחליף לשגב בעיריית עכו. קודם אושר המועמד המחליף למנכ"ל בוועדה לאישור בכירים, ואז יובא השבוע לישיבת מליאה למינוי.

תארו לכם, רק, תארו לכם, שהיו עולות בעיות כלשהן בבחינת כשירותו. אי התאמה? או אולי אי כשירות? או אולי מחויבותו של מר שגב להתייצב בכל יום לעבודה רחוק מביתו בעכו... סתם בזבזו זמן והודעה על מינוי שלא ייכנס לתוקף...

מינוי לתפקיד מנכ"ל, שהיא משרת אמון, ראש העיר קובע מי יעבוד אתו. ובכל זאת המינוי מחוייב לעבור בחינת כשירות. גרינברג היה צריך לפעול על פי הסדר. איש לא חשב להציע לו, איש כולל היועמ"ש, כולל מבקר העירייה, חושבים שאין בכך פגם. למען הנראות הציבורית גרינברג היה חייב לפעול אחרת.

וזו הדרך שאם הוא מבקש אכן לשנות ולהשפיע לטובה על התנהלות תקינה בעירייה ללכת בכל פרט לפי הספר. לא לפי הרצון, לא בחיפזון ולא מוך שום נימוק אחר. החוק והסדר חייבים להיראות. זו אמנם פעולה ראשונה, וכמו שלא ייתכן שימונו סגנים לפני ראש העיר, כך לא צריך לאשר מועמד לתפקיד הכי בכיר בעירייה, הכי קובע מבחינה מנהלית, הכי דוגמא שיש למנהל תקין, קודם לקבל ברכת הדרך ואח"כ לבחון את ההתאמה או אי התאמה.

סוף דבר, אוהד שגב אושר ביום ראשון וכבר ביום שני התייצב לעבודה לחילופי תפקיד בעירייה.

נכון לאתמול עדיין הופיע מר שגב בלוח חברי מועצת העיר באתר עיריית עכו. שגב כזכור התמודד לראשות עיריית עכו בראש סיעה בשם פז וזכה לארבעה מושבים במליאה. בוועדה לאישור כשירות נשאל על המרחק ממקום מגוריו, ועל חברותו במועצת העיר עכו. שגב השיב לשאלות אלו כי הוא מתכוון לעבור להתגורר באיזור, ואכן הוא מתכוון להתפטר מחברותו במועצת העיר.

נושאים: בית שמש, גרינברג, אוהד שגב, מנהל תקין
שגב בבחירות, צילום דף הפייסבוק
שגב בבחירות, צילום דף הפייסבוק
שגב בבחירות, צילום דף הפייסבוק
שגב בבחירות, צילום דף הפייסבוק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: