בית שמש עיר רחוקה מלהיות מועמדת לחמשה כוכבי יופי.

ניקיון צריך כל הזמן, אז למה להגדירו רק ליום אחד? לא הופתעתי או שאולי כן, טונות של אשפה נשכחו בשבילים, בכבישים, בשולי הדרכים לא הרחוקות מהעין. זה שמספרים ומעבירים לכם תמונות ברשתות על מאמץ לניקיון זה עדיין לא עושה את העיר נקייה.

מתחת לאף של העירייה
מתחת לאף של העירייה

יום אחד, סתם יום חולין, הפך בבית שמש ליום חג. יום ניקיון, אוירת קרנבל אמיתי, מה לא ראינו? חולצות מיוחדות שכמה מהן זלגו לרשות הפלשתינאית, עובדי עירייה בימים רגילים מתחת למזגן עומדים עם מגרפות לנקש עשבים, פקידות מזיעות, מחליפות את הבושם הקבוע בריח העולה מהאדמה רווית שתן הכלבים.

עשרות תמונות מספרות סיפורו של יום, אולי סיפורה של שעה אחת, והרבה לקקנות בכל המקומות האפשרים, כל אחד ולפי כבודו ומעלתו. אף לא אחד סיפר לכם תושבים יקרים את תמונת האמת. עד שבא דובר העירייה והודה בפה מלא. "עשרות אלפי שקיות, עשרות אלפי כפפות אלפי מגרפות, אלפי מטאטאים, מאות טונות של אשפה" כך פתחה הודעתו המסכמת את פעילות יום הניקיון.

נסכים, אכן פעולה חשובה, ניקיון צריך כל הזמן, אז למה להגדירו רק ליום אחד? חינוך. שרת החינוך שלנו לא שכחה את תפקידה הקודם כמנהלת בי"ס וממשיכה במגמה לחנך, הפעם תושבים. בסדר, מצויין. זו הדרך לעיר נקייה. רק למה כל הרעש הזה מסביב?

"יום הניקיון העירוני היא מסורת שהחלה לפני שנתיים וממשיכה גם כעת במציאות החדשה של הקורונה. מאות תלמידים, עובדי עירייה, אנשי חינוך ותושבים 'רגילים' פעלו ביום הנייון שמתקיים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. פעילות מקדימה עברו תלמידים הדרכה חווייתית (בזום או במרחב קולי) בנושא אחריות על המרחב הציבורי.

יום הניקיון הוא דוגמא נפלאה לשיתוף פעולה בין אגפי העירייה השונים- תפעול, חינוך, נוער, תרבות תורנית, פיתוח כלכלי, בריאות, איכות הסביבה ועוד. כל אלו מאחדים כוחות כדי להעביר מסר של שותפות עם הציבור ולשפר את הנראות של המרחב הציבורי. עשרות מקומות ינוקו באמצעות כוחות משולבים של עובדי עירייה, תלמידים ותושבים ביניהם רחוב הרצל, גור אריה, ביאליק, יפה נוף, בעלז, צאלים ועוד... הפעילות התקיימה תחת הנחיות התו הסגול של הקורונה, והמתנדבים ניקו מתוך שייכות למקום מגוריהם."

תגידו ברצינות, אריה ברדוגו הצטלם עם מגרפה בידו, זה עשה לכם את העיר נקייה? בלוך עמדה בקרבת ילד, אז זה עשה לכם את העיר נקיה?

יום שישי, צריך קניות. לא הופתעתי או שאולי כן, טונות של אשפה נשכחו בשבילים, בכבישים, בשולי הדרכים לא הרחוקות מהעין. משמע או שיום הניקיון היה כולו יחסי ציבור, או שהעיר מתלכלכת בקצב מטורף שצריך להכפיל או לשלש את כוח העבודה באגף הזה.

ובניקיון אין סיפורים, אין דיבורים, או יש או אין. הוכח שאין, ראה לעיל דברי הדובר. אם אין, שנתיים לא הספיקו לבנות מערך מקפיד על ניקיון? מערך שינקה ויטפל בשכונות בכל השכונות.

הבוקר לא הרחקתי לכת, ואפילו נתפסתי על חם בידי עוברי אורח. הם הבינו בדיוק למה אני מכוון. "מה אתה מתפלא, ככה כל הימים, ככה בכל הזמנים, ככה אצל כולם" לא ניקו לא את הקודמים ולא את הנוכחים מאחריותם למציאות, כלומר מה שאומרים לכם שבית שמש נקיה, תאמינו לא לדיבורים, תאמינו רק למראה עיניכם.

לא מאמינים מוזמנים להתלוות לחתום על הכתבה הזו לקבל הוכחות. כי תמונה אחת המעטרת את הכותרת אין בה מספיק להסביר.

ועכשיו את תבחנו את דבריה של ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך מול המציאות: "עבר על העיר בית שמש אחד מימיה המרגשים ביותר. אלפים רבים מתושבי העיר יצאו למרחב הציבורי ולקחו אחריות על הסביבה שלהם. תושבים מכל השכונות ומכל המגזרים חילונים , חרדים ודתיים. צעירים ומבוגרים, ותיקים ועולים. כולם שותפים באחריות על העיר בית שמש. העיר בית שמש הרוויחה רווח כפול. ראשית העיר הערב בתום יום הניקיון באמת נקייה יותר. הרווח המשמעותי הוא החיבור הגדול של תושבים רבים יותר לעיר"

סיכום: לדיבורים התרגלנו, לדאבון הלב גם ללכלוך התרגלנו. לפחות אל תנסו למכור לנו מה שאין, בית שמש עיר רחוקה מלהיות מועמדת לחמשה כוכבי יופי.

נושאים: יום ניקיון, בית שמש, עליזה בלוך, משה שיטרית, אגף שפע.
מתחת לאף של העירייה
מתחת לאף של העירייה
מתחת לאף של העירייה
מתחת לאף של העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: