רוב בהצבעות להצעות לסדר היום במליאת מועצת העיר השניה

חבר מועצה חדש, דירקטורים, תודות, הסכם פיתוח וגם תב"ר שירד- סדר יום גדוש של מליאה שניה . כצפוי, בהחלטת רוב המליאה עברו כל הבקשות זולת תב"ר לחינוך שלא הוצג לפי החוק.

עדיין מהמליאה הראשונה
עדיין מהמליאה הראשונה

חוזרים לבית. לחדר הישיבות בבית העירייה בנעימי. אחרי מליאה חגיגית באשכול פיס, חוזרים חברי מועצת העיר להכיר את מקומם בחדר הישיבות. מליאת מועצת העיר בית שמש התכנסה לישיבתה (השניה) החודשית מן המניין, באולם המליאה בבניין העירייה. הישיבה נפתחה בהוקרה ותודה לאגף שפ"ע ולמינהל תפעול על מבצע ביעור חמץ פסח. ראש העיר גרינברג, מחזיק תיק שפ"ע סגן רה"ע חנוך דרנגר וחברי מועצת העיר שיבחו את ראש מינהל תפעול דודו ג'מו, ראשי אגפי ומחלקות המינהל והעובדים על עבודתם המסורה בניקיון והכנת העיר לחג. ראש העיר ביקש לציין במיוחד את סגנו מחזיק תיק שפ"ע, חנוך דרנגר, שהוביל את מבצע הניקיון בעבודה מאומצת מסביב לשעון במסירות.

חבר מועצת העיר הנכנס, אברהם ארנטרוי מסיעת "דגל התורה" הצהיר אמונים, במקומו של חיים זמורה שהודיע על התפטרותו ממועצת העיר. ארנטרוי ישמש כמחזיק תיק פרויקטים קהילתיים.

המליאה אישרה הסכם פיתוח בשכונת רמת אברהם, הסכם שלראשונה יבטיח השלמת פיתוח מפורט הכולל בתוכו, תשתיות נאותות בכל התחומים, לרבות מדרכות, כבישים, הנגשה, גינות ומרחבים ירוקים לצד הבטחת בינוי מוסדות ציבור בהתאם לצרכי השכונה, הכוללים מתנ"סים, מעונות וגני ילדים. מההודעה לעיתונות שהופצה בידי דוברי העירייה לא נמסרו כל הפרטים, ובעיקר התמורה שיקבל הקבלם/היזם בשכונה עבור פיתוח התשתיות. נעיר כאן כי הסכם הפיתוח לא קשור כלל לגרינברג, ההסכם עובד ונסגר בקדנציה הקודמת . גזבר העירייה, מנכ"לה בעבר יוחנן מאלי והיועץ המשפטי אישרו את ההסכם. ראש העיר היוצאת עליזה בלוך לא הספיקה להביא לאישור מליאת מועצת העיר את ההסכם.

ראש העיר גרינברג בירך את סגנו שמעון גולדברג יו"ר ועדת תכנון ובנייה, שיחד עם גורמי המקצוע שקדו חודשים ארוכים במו"מ אינטנסיבי שמבטיח את צרכי התושבים בשכונה ויאפשר להם איכות חיים מקסימלית. ראש העיר ציין כי ההסכם הוא בשורה, בכך שהוא מאמץ את אמות המידה הנהוגות בהסכמי פיתוח המבוצעים על ידי משרד הבינוי והשיכון. ההסכם אושר בידי רוב מועצת העיר, מלבד סיעת עיר מאוחדת שהצביעה נגד. נתי גבאי איש האופוזיציה אף הוא תמך בהסכם. "הסכם שנתפר במהלך הקדנציה הקודמת, הצוות המקצועי שבדק וניהל דיונים מקיפים אישרו. אני סומך על חוות דעתם".

לאחר מכן התקיימה הצבעה על מינוי דירקטורים לחברות העירוניות, החברה הכלכלית ותאגיד המים מי שמש, כמו כן, סגן ומ"מ רה"ע שמעון גולדברג מונה לחבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. בנוסף, אושר פה אחד מינויו של מהנדס העיר, גיא דוננפלד. יו"ר דירקטוריון מי שמש ישעיהו אענרייך ימשיך בתפקידו.

בתוך כך, ערב יום הזיכרון, אישרה מועצת העירייה הקמת חלקה צבאית נוספת לאור מצוקת הקברים בחלקה הוותיקה. ראש העיר הביע תפילה ותקווה שהחלקה תישאר ריקה ומיותרת, אולם מלחמת חרבות ברזל והחללים הקדושים, בני העיר שנפלו בקרבות, מחייבים הקדשת חלקה שתכבד את צה"ל ואת העיר בית שמש. אמן.

בהתנגדות האופוזיציה (עיר מאוחדת והציונות הדתית) מועצת העיר תב"ר בסכום של 25 מיליון ש"ח שיועד למבני חינוך לא עלה לסדר היום. דרישתם לקבל פירוט והסברים, משלא הונחו הסברים נאלצו לתבוע הורדת הסעיף מסדר היום. גוזלן: ביקשו צק פתוח על סך 25 מיליון ש"ח, התב"ר הוגש שלא בהתאם לחוק (10 ימים לפני המליאה) וגם לא צורפה רשימה מפורטת לתקצוב".

נעדרה המשנה לראש העיר רינה הולנדר שנכחה בערב פעילות תרבות בהיכל התרבות העירוני שארגנה אורנה נחמני.

נושאים: בית שמש, מליאת מועצת העיר, סדר יום.
עדיין מהמליאה הראשונה
עדיין מהמליאה הראשונה
עדיין מהמליאה הראשונה
עדיין מהמליאה הראשונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: