מחלף הכניסה לשכונות הדרומיות נפתח לתנועה

זאת למרות שהעבודות במקום טרם הושלמו, וסכנות אורבות לנוהגים מכלי עבודה בשולי הכבישים. ויש עוד הרבה עבודה להשלים.

מחלף רמת בית שמש
מחלף רמת בית שמש

יממה לאחר פתיחת מחלף 38 רמת בית שמש מספר כלי הרכב הנעים במחלף מצומצם מאוד. בודאי לא בכמות שמתכנניו והוגיו של המחלף ציפו ומצפים. שלטי העבודה הכתומים פזורים בכל פינה, טרקטורים ודחפורים מצויים בכל צלע הר או אי תנועה. על הכביש סימוני הקו האדומים המבשרים על עבודות בכביש. רחוק מאוד מכך שהמחלף גמור ו לאפשר תנועה חופשית ובמהרה. צריך להיזהר, צריך לפתוח עיניים, שכן שילוב תנועה ועבודה משלימה מסוכן.

בהקמת המחלף והרחבת הכביש הושקעו על ידי משרד התחבורה יותר מ-420 מיליון שקלים. זאת, כחלק מהשקעה כוללת של המשרד בשדרוג כביש 38, הנאמדת ביותר מ-1.2 מיליארד שקלים.

אז מה קרה שמיהרו לפתוח? כנראה לתועלת המשך העבודה במקום, ואולי תנאי המכרז. כך או כך אפשרי לנסוע בכביש למרות שאפילו האספלט עדיין אינו נקי ממהמורות עבודה מתמשכת.

אכן אלפי יח"ד קמו ויקומו בשכונות ג וד' ברמת בית שמש, שדייריהם יחזיקו במכוניות מן הסתם לרווחתם, והחיבור לכביש 38 שהוא העורק המרכזי המחבר את בית שמש לשפלה או להר. מלבד אלה עשוי המחלף הזה להיות הציר המרכזי עליו ינועו מכוניות וכלי רכב של איזור התעשיה המערבי, במיוחד כאשר פארק לביא יקום ויתבסס.

בסיור במקום היום, נראה עדיין רחוק היום מלחבר את הפארק הזה שאפילו דרכיו טרם נסללו ומבנים כל שכן עדיין לא קמו. לפחות יש תכניות.

רח' היצירה, הציר המרכזי באזור התעשייה לביא, עשוי להפוך לכביש עם ארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. היום בקצהו האחד מפעל ברזלן, ומפעל הבטון של האחים יפרח, בעתיד כאשר יקומו המפעלים, על האדמות שרובן או כולן נרכשו בידי יזמים, עשוי אכן המחלף הזה להפוך לציר תנועה חשוב מאוד גם לניקוז תנועה החוצה מבית שמש.

עבודות כביש 38 צפויות להימשך עוד תקופה ארוכה, בתוכן העבודות להקמת הגשרים בקרבת התל, ובקרבת גן האיקליפטוס מעבר תת קרקעי.

נושאים: כביש 38, נתיבי ישראל, בית שמש
מחלף רמת בית שמש
מחלף רמת בית שמש
מחלף רמת בית שמש
מחלף רמת בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: