לפני מפקד האוכלוסין: בית שמש עם 149,479 תושבים

השבוע החל מפקד האוכלוסין הארצי להתאמת המספרים בין המציאות למחשבי הלמ"ס. כבר עכשיו נצביע על הפרעש אדיר במספרים לטובת המציאות.

מפקד אוכלוסים
מפקד אוכלוסים

כמה תושבים יש בבית שמש? שאלה שאנחנו שואלים הרבה מאוד פעמים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עורכת בימים אלה מפקד. התשובה בסופה צריכה להיות תואמת לנתונים המצויים במאגר העירוני למחשוב. נכון להיום אוכלוסיית בית שמש עומדת על 149,479 תושבים. ועד שאולי הידיעה הזו תתפרסם כבר נעגל ל-150 אלף.

יש חשיבות גדולה לנתון המדוייק. על כך עמדה ראש העיר בהודעתה השבוע במפגש עם נציגי מפקד האוכלוסין שהגיעו לעיר. ד"ר עליזה בלוך: "נתונים הם כלי עבודה לתכנון יעיל ונכון קדימה, אני קוראת לתושבי בית שמש הנדגמים, להשיב לשאלון המפקד"

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נערכת לביצוע מפקד האוכלוסין והדיור 2022. השבוע נפגשו ד"ר עליזה בלוך- ראש העיר, מר ציון ממן- מנמ"ר, הגב' סתיו סעד- עוזרת רה"ע עם נציגי המטה במפקד האוכלוסין: מר רם קנדיל- מנהל משרד אזור ירושלים של מפקד האוכלוסין, הילה ירושלמי - דוברת ומנהלת הסברה מפקד ודנו בקידום המפקד בעיר בית שמש.

החל מה- 3 באפריל 2022 תחל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בביצוע מפקד האוכלוסין והדיור השביעי של ישראל ב- 1,300 יישובים ברחבי ישראל ובתוכם העיר בית שמש . המפקד צפוי להסתיים ב- 30 בנובמבר 2022. נתוני המפקד הינם היחידים שניתנים לפרסום ברמת שכונה החופפת בהגדרתה לרמת אזור סטטיסטי. הנתונים חשובים למקבלי ההחלטות בשלטון המקומי, לקבלת אומדנים אמינים לתכנון יעיל, נכון ומותאם לרשות המקומית.

אז בכמה גדלה אוכלוסיית בית שמש מאז הדיווח האחרון המדוייק המצוי בידי הלשכה? הנתון עומד שם על 132,544 תושבים בלבד. נזכיר שוב הנתון הרשמי העדכני מדבר על הרבה יותר מכך, על 149,479."

לסיכום, ד"ר עליזה בלוך: "נתונים הם כלי עבודה לתכנון יעיל ונכון קדימה, קוראת לתושבי העיר שנבחרו להשתתף במדגם מפקד האוכלוסין להשיב לשאלון המפקדי לטובת כולנו". מפקד האוכלוסין הוא פרויקט איסוף הנתונים הגדול של ישראל המתבצע בממוצע אחת לעשור המשקף תמונת מצב מלאה ומהימנה אודות כלל תושבי ישראל בהיבטים דמוגרפיים, חברתיים וכלכליים. כ-7% מתושבי העיר בית שמש נבחרו להשתתף במדגם ולהשיב לשאלון המפקדי. מפקד האוכלוסין השביעי יהיה החדשני ביותר ולראשונה, ניתן יהיה להשיב על השאלון המפקדי באתר אינטרנט מאובטח וייעודי ממחשב ולא ממכשיר סלולארי. זאת בנוסף לאפשרות השבה בראיון טלפוני או בראיון פנים אל פנים. רק לעונים באתר תינתן הטבה – שובר דיגיטלי למימוש. המענה על השאלון הוא חובה על פי חוק והנתונים הנאספים בו תוך שמירה קפדנית על סודיות הנתונים ופרטיות הנדגמים". שתפו פעולה ובעיקר הזינו נתונים נכוים ומדוייקים, זה לתועלת כולנו.

נושאים: למס, בית שמש, עליזה בלוך
מפקד אוכלוסים
מפקד אוכלוסים
מפקד אוכלוסים
מפקד אוכלוסים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: