אין כסף- לא מסמנים מעברי חצייה בכבישים

מלאכת סימון הכבישים בעיר לא תושלם עד מועד פתיחת שנה"ל, הגזבר מסרב לחתום על הרשאה ושפ"ע לא יכול לבצע באופן עצמאי את העבודה בהיעדר כוח אדם מסמפיק. היום אושר הסכום- 600 אלף ש"ח מתקציב הבלתי צפויים מראש.

צביעת כבישים בעיר, תמונת ארכיון
צביעת כבישים בעיר, תמונת ארכיון

מי שנוהג ברכב בכבישי בית שמש צריך הרבה מזל ובעיקר ניסיון כדי לנהוג נכון ובהתאם להוראות החוק. זה ודאי במקום שיש שני נתיבים בהם פס ההפרדה לא קיים, למה? כ נמחק מהגשם, ואולי מעומס התנועה באותו כביש. הדבר בולט אפילו במקום חדש בו הותקנה מערכת תאורה יפה, גינה מטופחת, אבל את הסימון הכבישים שכחו. המדובר הוא במעגל האליפסה בכניסה לעיר, בקרבת שערי העיר. מי שיוצא מהרכבת להתחבר לאליפסה צריך הרבה עירנות לא לפגוע ברכב הבא משמאל. נסו ותיווכחו. כי אם היו מסומנים נתיבי הנסיעה בודאי היה מקל ויותר משרה ביטחון בנהג/ת.

בדרך כלל בימים כאלה עובדים במרץ ברחבי העיר על סימון פסי ההאטה, מעברי החצייה, שפות המדרכות וכד'. קבלן חיצוני זוכה, עובד במרץ בלילות ולעיתים גם אחרי שעות הצהריים כדי להספיק לקראת פתיחת שנת הלימודים. לתת אוירה נעימה ובעיקר בטוחה לאלפי הילדים השבים ללימודים. השנה מי ששם לב טוען כי העבודה הזו לא מתבצעת בשום רחוב בעיר, לא בשכונות החרדיות וגם לא בשכונות החילוניות, לא בסמוך למוסדות החינוך וגם לא בשאר הרחובות הקרובים אליהם. וזה לא שאין צריך לסמן, נהפוך הוא הסימונים מהפעם האחרונה בה נעשו נמחקו, ויש כבישים שמעברי החציה פשוט נמחקו כליל. מורה נהיגה טוען כלפי הרשות והפנה אצבע מאשימה כלפה אחריותה שעלולה לעלות בחי אדם.

הסיבה לכך שהעירייה לא מבצעת את עבודות סימון הכבישים היא אין כסף. גזבר העירייה שנתבקש לחתום על הרשאת הזמנה כזו לא חותם בהיעדר תקציב. נציין כאן כי תקציב 2018 טרם אושר בידי משרד הפנים, וגזבר העירייה ברדוגו נאלץ לעבוד לפי חלקיות תקציב של 1/12 כנובע מהוראות משרד הפנים.

עלות מבצע סימון הכבישים מגיע לכדי עשרות אלפי שקלים. סימון הכבישים משרה אווירת בטיחות והיערכות מצד הרשות המקומית למניעת תאונות. גורם בעירייה אומר :"גם אם העירייה תמצא עכשיו את הכסף למימון מבצע הסימון, הקבלן לא יסיים את העבודה עד פתיחת שנת הלימודים". ביקשנו תגובת העירייה, הממונה על שפע שמעון גולדברג מגלה כי עלות ההוצאה מגיעה לכדי 600 אלף ש"ח. זה לא נכלל בתקציב לשנת 2018, ולכן הנושא העבר לוועדת הכספים. הוועדה אישרה היום הסכום כנדרש ווא יוצא מתקציב הבלתי צפויים מראש.

נושאים: בית שמש, בטיחות בכבישים.
צביעת כבישים בעיר, תמונת ארכיון
צביעת כבישים בעיר, תמונת ארכיון
צביעת כבישים בעיר, תמונת ארכיון
צביעת כבישים בעיר, תמונת ארכיון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: